Aihe: USB 1 / USB 2 onkelma
1
poppamies
08.03.2005 17:18:42

Niin, vanhassa koneesani on integroitu USB 1 liitäntä. Laitoin USB 2 kortin koneeseen ja XP "asensi" laitteen mukisematta. Kuitenkaan tämä USB 2 ei toimi. XP kyllä tietää että koneessa on se nopeampi USB liitäntä koska se joka kerta valitta kun kytken jonkun USB laitteen siihen hitampaan porttiin, että ekkönä tiiä että olisi tuo nopeampi USB 2 käytettävissä. Kuitenkin, kun kytken jotain, esim. massamuistisoittimen USB 2 porttiin niin se ei vain näy seillä.
What am I to do?
"G-strings are for strippers"
hirvoksi
09.03.2005 09:19:29

Niin, vanhassa koneesani on integroitu USB 1 liitäntä. Laitoin USB 2 kortin koneeseen ja XP "asensi" laitteen mukisematta. Kuitenkaan tämä USB 2 ei toimi. XP kyllä tietää että koneessa on se nopeampi USB liitäntä koska se joka kerta valitta kun kytken jonkun USB laitteen siihen hitampaan porttiin, että ekkönä tiiä että olisi tuo nopeampi USB 2 käytettävissä. Kuitenkin, kun kytken jotain, esim. massamuistisoittimen USB 2 porttiin niin se ei vain näy seillä.
What am I to do?

Samaa ongelmaa täällä.

Se vaan taitaa olla niin, että kaikki USB-laitteet ei toimi noiden lisäkorttien kanssa. Tappelin itse uuden printterin asennuksen kanssa tuntikausia, kunnes laitoin integroituun USB1-porttin. Ja heti toimi ...
"Mahdoton on sana, joka löytyy vain hölmöjen sanakirjasta" -Napoleon
Edward
09.03.2005 09:36:31

Mistäs muuten pystyy katsomaan, että onko koneessa USB 1 vai 2?
I'm just asking - Olen vain persekuningas
projekti
09.03.2005 10:11:58
Sitä en osaa sanoa mistä näkee kumpi se on mutta vanhemmat käyttikset esim win98 ei tue usb2. Emo voi tunnistaa nopeamman liitännän mutta käyttis ei. Eli mikä käyttis?
d-iivil
09.03.2005 10:29:22
Sitä en osaa sanoa mistä näkee kumpi se on mutta vanhemmat käyttikset esim win98 ei tue usb2. Emo voi tunnistaa nopeamman liitännän mutta käyttis ei. Eli mikä käyttis?

Win98SE:hen löytyy pätsi jolla saa USB2-tuen...
-Q-
09.03.2005 15:55:53
..Laitoin USB 2 kortin koneeseen ja XP "asensi" laitteen mukisematta...

Vika voipi olla juurikin tässä. Usein (aina) suositellaan _laitevalmistajan_ ajurien/ohjelman asentamista ennen laitetta, koska näin varmistetaan varmasti oikea ajuri. Jos antaa Microsoftin päättää ajurista, kuten käy jos vain kytkee laitteen kiinni ja antaa XP:n asentaa mitä tykkää, niin saa käyttöönsä sen joka on Microsoftin mielestä lähestulkoon oikea. Aika usein Microsoft on väärässä, ja laite ei toimi.
poppamies
09.03.2005 20:39:00

... Aika usein Microsoft on väärässä, ja laite ei toimi.

Elikkä riittääkö jos hävitän koneelta laitteelle määrätyt ajurit vai pitäisikö kortti ihan fyysisesti ottaa veke ja installoida ensin viralliset ajurit (ne on mulla) ja sitten vasta laittaa kortti takaisin?
-Q-
09.03.2005 22:43:28
Elikkä riittääkö jos hävitän koneelta laitteelle määrätyt ajurit vai pitäisikö kortti ihan fyysisesti ottaa veke ja installoida ensin viralliset ajurit (ne on mulla) ja sitten vasta laittaa kortti takaisin?

Voipi olla että korttikin täytyy irroittaa. Vitsi on nimittäin siinä että kun se winkkari on kertaalleen päättänyt mitkä ajurit sille kortille kuuluu, niin se yrittää heti asentaa ne samat uudestaan seuraavassa buutissa kun se löytää taas löytää kortin uutena laitteena.

Kokeilisin itse ensin väkisin tyrkyttää sille ne varmasti oikeat ajurit. Jos ei helpota, niin aloittaisin uudelleen tyhjästä. Eli kortit ja ajurit pois ja asentamaan uudestaan.
Eikö mukana tullut mitään asennusohjetta?
poppamies
10.03.2005 09:32:13

...Eikö mukana tullut mitään asennusohjetta?

On asennusohjeet. Kortti oli aikaisemmin mulla toisessa koneessa missä myös XP käyttiksenä eikä siinä ollut ongelmia. Tosin siinä koneessa ei ollut integroitua USB1.
Epäilen ett nimenomaan tuo integroitu USB sotkee asioita. Miten sen saa pois päiviltä...
Niq
10.03.2005 09:35:29

Biossistahan se saa pois päältä. Onboard USB Controller - Disable. Noin muistaakseni ainakin Awardin BIOSssissa.
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
poppamies
10.03.2005 14:46:38

Biossistahan se saa pois päältä. Onboard USB Controller - Disable. Noin muistaakseni ainakin Awardin BIOSssissa.

Now you're talking!
Näinhän se saattaa onnistua. Kaikki driverit on asennettu mutta kun se vain väkisin käyttää tuota integroitua...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)