Aihe: Auttakaa, firewire portit eivät toimi!
1
Niskamies
12.03.2005 10:26:37
Elikkä ongelmana on että jostain syystä Mac G4:sen kummatkin firewire portit lopettivat toimintansa. Eli en voi käyttää nyt ulkoista kovoa enkä Digi 002:sta, mikä on aika suuri ongelma. Ei auttanut uudelleenkäynnistys eikä piuhojen irroittaminen tai takaisinlaittaminen. Mikä voisi olla ongelmana?

Pitäisikö avata kone ja kattoa josko siellä olisi joku kytkentä irronnut, vai mitä muuta voisin tehdä? Olisi aika akuutti ja tärkeä asia.
Meitsi on meshissä.
Neljä Ruuvia
12.03.2005 13:54:04
Elikkä ongelmana on että jostain syystä Mac G4:sen kummatkin firewire portit lopettivat toimintansa. Eli en voi käyttää nyt ulkoista kovoa enkä Digi 002:sta, mikä on aika suuri ongelma. Ei auttanut uudelleenkäynnistys eikä piuhojen irroittaminen tai takaisinlaittaminen. Mikä voisi olla ongelmana?

Pitäisikö avata kone ja kattoa josko siellä olisi joku kytkentä irronnut, vai mitä muuta voisin tehdä? Olisi aika akuutti ja tärkeä asia.

Mitäs järjestelmän kuvaus kertoo FW väylästä? Mikä käyttis blaablaablaa?
Niskamies
12.03.2005 14:42:39
Mitäs järjestelmän kuvaus kertoo FW väylästä? Mikä käyttis blaablaablaa?

Käyttis on Mac OS X 10.3.8. Mistä mä nään ton järjestelmän kuvauksen ja että mitä se kertoo Firewire väylästä?
Meitsi on meshissä.
G-mies
12.03.2005 14:48:39
Mistä mä nään ton järjestelmän kuvauksen ja että mitä se kertoo Firewire väylästä?

Se löytyy sieltä omenavalikosta -> About This Mac -> More Info ja avautuvasta ikkunasta Hardware ja FireWire.
"Hard work often pays off after time, but laziness always pays off now."
Niskamies
12.03.2005 14:52:39
Se löytyy sieltä omenavalikosta -> About This Mac -> More Info ja avautuvasta ikkunasta Hardware ja FireWire.

Se sanoo firewire kohdassa että "No information found". Aika mielenkiintoista...
Meitsi on meshissä.
Niskamies
13.03.2005 12:14:56
Mulla on epäillys että noi FW portit olisi fyysisesti menneet rikki, niin mäkkifoorumillakin epäiltiin. Olisiko suosituksia PCI-väylään menevästä FW kortista joka toimii mäkillä ja jossa olisi mielellään 3 FW liitintä?
Meitsi on meshissä.
d-iivil
14.03.2005 21:57:39
Mulla on epäillys että noi FW portit olisi fyysisesti menneet rikki, niin mäkkifoorumillakin epäiltiin. Olisiko suosituksia PCI-väylään menevästä FW kortista joka toimii mäkillä ja jossa olisi mielellään 3 FW liitintä?

Eikös tuo FW ole mäkissäkin ihan samanlainen standardi kuin PuuCee maailmassakin, eli kaikki about futaa. Tossa olis halpa vaihtoehto:
http://www.teraset.net/show_product25.php?p=ce2507
Niskamies
16.03.2005 21:58:07
Sain noi fw portit toimimaan. Irrotin virtapiuhan n. 10 minuutiksi, ja nyt portit taas toimivat ja kaikki on hyvin.
Meitsi on meshissä.
Puavali
20.03.2005 19:06:27
Sain noi fw portit toimimaan. Irrotin virtapiuhan n. 10 minuutiksi, ja nyt portit taas toimivat ja kaikki on hyvin.

Jippii!

On ne mäkit vakaampia kuin pee(r)ceet... Mulla jumi läppäri tyystin, ei mitään toimintaa, ei edes virran valo toiminut. Apu löytyi irrottamalla akkupaketti hetkeksi.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
Bee-äf
21.03.2005 10:19:08

On ne mäkit vakaampia kuin pee(r)ceet... Mulla jumi läppäri tyystin, ei mitään toimintaa, ei edes virran valo toiminut. Apu löytyi irrottamalla akkupaketti hetkeksi.

Oman kokemukseni mukaan Macissa kyllä ohjelmat kaatuilee enempi kuin PC:ssä, mutta hyvin harvoin mikään menee totaalijuntturaan. Macissa Kernelpaniikki on eksoottinen harvinaisuus, PeeCeen bluescreen on liiankin tuttu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)