JuliusCasablancas 26.04.2005 13:35:36 (muokattu 26.04.2005 14:16:05) | |
---|
Elikkäs olisin ostamassa Applea ja olen kahden vaiheilla, että kumman ostan. Kokemuksia ja vertailuja olisi kiva tietää. I'm a beggar and I'm a chooser
I'm accused, I'm an accuser
But nothing's unconditional |
Mikael 26.04.2005 15:37:14 | |
---|
Elikkäs olisin ostamassa Applea ja olen kahden vaiheilla, että kumman ostan. Kokemuksia ja vertailuja olisi kiva tietää. Uudessa SoundOnSoundissa on arvastelu tosta minimäkstä musakäytössä. http://www.soundonsound.com/ Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
dewil 26.04.2005 17:35:28 | |
---|
Tietenkin tehokkain. Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
Fortune 26.04.2005 18:44:53 | |
---|
Tietenkin tehokkain. No jaa, kyllä ulkomuotokin ratkaisee, ei sitä nyt mitä tahansa nörttimyllyä pöydälle ota, koska ne näyttävät kaameilta eivätkä istu sisustukseen. Apple on tämän tajunnut, taputapu. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
HK 26.04.2005 20:58:51 | |
---|
No jaa, kyllä ulkomuotokin ratkaisee, ei sitä nyt mitä tahansa nörttimyllyä pöydälle ota, koska ne näyttävät kaameilta eivätkä istu sisustukseen. Apple on tämän tajunnut, taputapu. Pakkoko sen on siinä pöydällä olla korvanjuuressa pöhisemässä? Peltikorva puupäässä. |
Risk 26.04.2005 21:13:47 | |
---|
No jaa, kyllä ulkomuotokin ratkaisee, ei sitä nyt mitä tahansa nörttimyllyä pöydälle ota, koska ne näyttävät kaameilta eivätkä istu sisustukseen. Noh... Tietokoneethan rakennetaan tietenkin itse. Siten niistä saa juurikin sen näköisen kuin haluaa. 8) |
JuliusCasablancas 26.04.2005 21:15:29 | |
---|
Kiitoksia paljon. I'm a beggar and I'm a chooser
I'm accused, I'm an accuser
But nothing's unconditional |
Risk 26.04.2005 21:32:42 | |
---|
Kumpaakaan noista ei taida pahemmin saada laajennettua. eMacista ei oikein saa edes näyttöä vaihdettua sattuneesta syystä. Eli kummassakin tapauksessa on uuden koneen osto edessä kun vanhenevat/tehot loppuvat. |
Mikael 27.04.2005 09:30:46 | |
---|
Eli kummassakin tapauksessa on uuden koneen osto edessä kun vanhenevat/tehot loppuvat. No toi nyt on väistämätöntä oli kone mikä tahansa. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
Fortune 27.04.2005 10:16:26 | |
---|
No toi nyt on väistämätöntä oli kone mikä tahansa. Itse olen ajatellut tuon siten, että kun ostaa nyt ohjelmat, jotka toimivat tarpeisiini (kuva ja ääni), niin ei niitä uusia tarvitse. Periaatteessa tuollaisella pärjää loppuelämänsä, jollei lähde mukaan päivityshypeen. Ja kyllä kaunis kone on hieno nostaa pöydälle, mitkään barebonet yms. eivät pääse lähellekään Macin muotoilua. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Fortune 27.04.2005 10:16:54 | |
---|
Pakkoko sen on siinä pöydällä olla korvanjuuressa pöhisemässä? Noh, jos aikoo käyttää esim. cd-asemaa, niin kyllä sen on oltava käden ulottuvilla. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Mikael 27.04.2005 10:44:18 (muokattu 27.04.2005 11:10:56) | |
---|
Periaatteessa tuollaisella pärjää loppuelämänsä, jollei lähde mukaan päivityshypeen. Päivityshypeä on vaikea välttää jos on yhtään yhteydessä ulkomaailmaan ja lisäksi tässä ollaan kuitenkin vielä sen verran lapsen kengissä, että homma muuttuu vauhdilla koko ajan ja uusia houkutuksia ja parannuksia tulee jatkuvasti... Mahdollista mut hankalaa. Kylhän jotkut vieläkin duunaavat Amicalla tai c-kassumankalla eikä musa välttämättä ole yhtään sen huonompaa. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
Fortune 27.04.2005 11:16:09 | |
---|
Päivityshypeä on vaikea välttää jos on yhtään yhteydessä ulkomaailmaan ja lisäksi tässä ollaan kuitenkin vielä sen verran lapsen kengissä, että homma muuttuu vauhdilla koko ajan ja uusia houkutuksia ja parannuksia tulee jatkuvasti... Mahdollista mut hankalaa. Kylhän jotkut vieläkin duunaavat Amicalla tai c-kassumankalla eikä musa välttämättä ole yhtään sen huonompaa. Minusta kun nuo "parannukset" ovat niin epäolennaisia. Koneteho lisääntyy, mutta samalla lisätään tauhkaa ohjelmistoihin siten, että se itse käyttäminen ja prosessointi on ihan yhtä tervanjuontia kuin ennenkin. Loputon kehä :) "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
dewil 27.04.2005 11:30:36 | |
---|
Toi on niin totta. Mäkillä on sentään ajateltu toii asia niin fiksusti, että esim logic audion seiskaversion koodia oli rukattu entistä paremmaksi niin, että vaikka ominaisuudet lisääntyi, niin tehoja se syö vähemmän kuin ennen. PC-puolella moinen olisi ennenkuulumatonta. (kun pitäähän niitä nimidforceturbohärpäke ohjaimia ja ties mitä saada kaupaksi.) Niin ja aiempi "nopeempi parempi" parkotti, että osta nopein mäkki, mihin rahasi riittävät ja muistia reilusti. Kaikkihan ne on kauniita pelejä. Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
Mikael 27.04.2005 11:34:39 | |
---|
Minusta kun nuo "parannukset" ovat niin epäolennaisia. Koneteho lisääntyy, mutta samalla lisätään tauhkaa ohjelmistoihin siten, että se itse käyttäminen ja prosessointi on ihan yhtä tervanjuontia kuin ennenkin. Loputon kehä :) Mun mielestä useat "parannukset" ovat ihan todellisia. Esimerkiksi plugareitten laatu on parantunut muutaman viime vuoden aikana aivan valtavasti ja sillä on oikeasti vaikutusta lopputuloksen kannalta. Mutta niinhän se menee, että kukin voi itse päättää mikä on oleellista ja mikä ei. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
Fortune 27.04.2005 11:37:26 | |
---|
Mun mielestä useat "parannukset" ovat ihan todellisia. Esimerkiksi plugareitten laatu on parantunut muutaman viime vuoden aikana aivan valtavasti ja sillä on oikeasti vaikutusta lopputuloksen kannalta. Mutta niinhän se menee, että kukin voi itse päättää mikä on oleellista ja mikä ei. Olen maallikko, mutta minusta levyt eivät kuulosta yhtään paremmilta kuin ennen :) Oikeastaan päinvastoin... "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Bee-äf 27.04.2005 13:31:52 | |
---|
Olen maallikko, mutta minusta levyt eivät kuulosta yhtään paremmilta kuin ennen :) Oikeastaan päinvastoin... Suurimmassa osassa nykylevyistä vielä käytetään analogista tekniikkaa (Nauhalle äänittämistä), alku- ja/tai loppupäässä. Häviävän vähän on täysin digitaalisesti tehtyjä levyjä. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
Mikael 27.04.2005 14:10:05 | |
---|
Olen maallikko, mutta minusta levyt eivät kuulosta yhtään paremmilta kuin ennen :) Oikeastaan päinvastoin... Ah... joo jos tolle linjalle lähdetään niin juu. Sävellyksiin, sanoituksiin, sovituksiin, soitto- ja laulusuorituksiin ei millään tekniikalla vaikuteta - se on selvä. Tosin nyky-digilevyt kuulostaa paremmalta kuin alkuaikojen digilevyt, joten siinä mielessä on parannusta tähän digihommeliin tullut ja sitä mä meinasin noilla lapsenkengillä. Analogipuolella homma onkin sitten ihan toinen ja niin on hintalaputkin toisen näköisiä. Mutta kun nyt on tälle digi-tietsikkalinjalle lähdetty, niin kehitys sillä saralla on ihan merkittävää niin laadulliseti kuin työskentelyn järkevyyden kannalta. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
Fortune 27.04.2005 14:48:15 | |
---|
Suurimmassa osassa nykylevyistä vielä käytetään analogista tekniikkaa (Nauhalle äänittämistä), alku- ja/tai loppupäässä. Häviävän vähän on täysin digitaalisesti tehtyjä levyjä. En nyt tuomitsekaan tekniikan olemassaoloa vaan asioiden yli menemistä. Välillä tuntuu tuo itse asia jäävän jalkoihin, kun juostaan bittisyvyyksien, prosessoritehojen, AD/DA-muuntimien ja uusien softien perässä. Tuntuu että ne uudet jutut ovat usein ihan mentaalitasolla, kuullaan, mitä pitäisi kuulla vaikka mitään ei olisi muuttunutkaan. Sama pätee analogipuolelle ja ihan joka paikkaan. Mutta kamarunkkaus on harrastus ja sairaus, se asianosaisille suotakoon :) "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Mikael 27.04.2005 15:02:02 (muokattu 27.04.2005 15:04:04) | |
---|
En nyt tuomitsekaan tekniikan olemassaoloa vaan asioiden yli menemistä. Noh, mä en tuomitse noita, enkä sen puoleen sunkaan ihan ymmärrettävää asennetta asiaan. Mä vaan sanoin ihan kokemuksesta, että toi päivittämisestä ihan kokonaan irtisanoutuminen loppuiäksi voi olla hankalaa - ei mahdotonta, mut hankalaa. Omasta näkökulmasta monet softien uudet ominaisuudet ovat helpottaneet työskentelyä ja antaneet paremmat mahdollisuudet keskittyä itse asiaan tietsikkanäpertelyn sijaan, joten en mä näe kehitystä pelkästään huonona tai rahastamisena - vaikka monasti se on sitäkin. Ja se että plugarit esim ovat parempia, eivät tietenkään tee itsessään musiikista sen parempia, mutta auttavat kyllä pääsemaan parempaan lopputulokseen. Työnteko on kivempaa paremmilla työkaluilla kuin huonommilla. Mut edelleen: c-kassunauhurille mökillä livenä vedetty hyvä biisi on parempi kuin amerikanstudiossa huipputuottajan silmäin alla väkästetty tyhjänpäiväinen renkutus. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |