Aihe: Lisää dsp tehoja halvalla (uusi äänikortti?)
1
sielunvihollinen
22.06.2005 17:53:11
Koneessani on nyt creative audigy. Miten saisin mahdollisimman paljon lisää tehoja pyörittämään vst-plugareita ja pienempää latenssia? Olen harkinnut uuden äänikortin ostamista mutten tajua niistä mitään. Voisiko Audigyn firewireä käyttää jotenkin hyväksi, esim saisiko siihen liitettyä jotain toista äänikorttia äänityskäyttöä varten ja Audigy sitten pelikäytössä ym?
Rahaa ei ole kovin paljoa käytettävissä, joten ehdottakaa jotain halpaa + hyvää korttia jossa riittää tehot loputtomaan määrään vst:tä ja raitoja. Useat sisään/ulostulot eivät ole mikään välttämättömyys, tärkeintä on että tehoja löytyy. Äänitän siis aina vain yhtä raitaa kerrallaan (kitaraa ja laulua) .
CryptoFib
22.06.2005 18:32:37
Loistokysymys, jota pyorittelen mielessani joka ilta sankyni pohjalla tuntikausia. =)

Ite ostin M-audio Ozonen lapparin kaveriksi, josta loytyy kaikki mita tarvin. "kortin" myota vst plugareiden maaraa pysty lisata vaivatta n. kolminkertaiseksi, mutta ratinaa alkaa huomata lopulta. Rasittavinta on se, ettei kaikkea (basso kitarat laulu rummut) voi efektoida, ekvalisoida kerralla, vaan pitaa suorittaa joka soittimelta mix-down ja jaljelle jaavaa wavia kayttaa lopullisessa miksauksessa. Kun huomaa etta toinen kitara ei soundaakaan taysin halutulla tavalla, niin on noin puolen tunnin operaatio paasta vaantamaan kitarasaron numiskaa toisessa projektissa.... rasittaa. (nyt lahti sivuraiteille)

Joka tapauksessa tuota korttia viitsin suositella. Nopea kovalevy (7200rpm) ja muistin maara (vah 1gb) auttaa nopeudessa. Kasittaakseni prossun ei ole niin tiukilla.. en oo varma. Pysyvissa threadeissa on XP:n musavirittely opus. Ko. opuksen kikat on hyva hyodyntaa myos. Lappareissa (kella muulla reppanalla sellainen onkaan) olisi hyva olla erillinen (ei yhdysrakenteinen) naytonohjain omilla muisteilllaan, jotta se ei soisi hyvia muisteja musiikkiteutaroinnilta. Siinapa nyt minun mietteita...
sielunvihollinen
22.06.2005 19:03:15
http://www.thomann.de/thoiw3_midiman_ozone_midikeyboard_prodinfo.html

Tätäkö tarkoitat? Miten tuon avulla onnistuu audion äänittäminen? Vaikuttaa ihan jännältä peliltä kun olisi kiippari ja midi interfacekin samassa. USB porttiin liitetään? Riittääkö USB:ssä nopeus audion äänitykseen?
CryptoFib
22.06.2005 19:28:25
Tätäkö tarkoitat? Miten tuon avulla onnistuu audion äänittäminen? Vaikuttaa ihan jännältä peliltä kun olisi kiippari ja midi interfacekin samassa. USB porttiin liitetään? Riittääkö USB:ssä nopeus audion äänitykseen?

Kylla. Sita tarkotan. Eli siina saat mikin sisaan. phantom (mikki etuaste) konkkamikkia varten. stereo sisaan, mono sisaan, ulkoiset midikontrollerit sisaan. kuulokkeiden voluuminamiska ym ymym.... kaikki mita tarvii, minun mielesta.

USB2 liitanta. Sehan on nopea. Ensin loppuu kaistat emosta ennenku usbi. =) Siksipa seuraava ostos on iso ulkoinen usb2 kovo, joka toimii nopeammin (7200rpm) kuin kannettavan oma 30gb kovo, joka sinansa on aika naurettavaa. Sinne asennan optimoidun audiotyoasema-asetukset ja ohjelmat + Windowsin ja laitan bioksesta asetukseksi etta kone boottaa usbilta, mikali se on kytketty.

syysta etta kun mulla on ok kannettava ja poyta kone. laitanpa kovon ja ozonen kumpaan koneeseen vaan, niin sama jarjestelma aukeaa molemmissa identtisina. Poytakoneessa vaan optimaalisemmat tehot. liikkuvana ihmisena otan ozonen reppuun kannettavineen ym. kilkkeineen, niin avot, studio on selassa.... suosittelen sullekin. =) Lisaksi poytakoneeseen laitan jonkun vaatimattoman kovon kiinni, jotta silla muut ihmiset paasee tarkistamaan sahkopostinsa tarpeen tullen, mikali itse olen reissussa ubsi-kovoineni.
PIM
23.06.2005 08:40:31
USB2 liitanta. Sehan on nopea. Ensin loppuu kaistat emosta ennenku usbi. =) Siksipa seuraava ostos on iso ulkoinen usb2 kovo, joka toimii nopeammin (7200rpm) kuin kannettavan oma 30gb kovo, joka sinansa on aika naurettavaa.

Hommaa kunnon levy siihen läppäriin niin jää USBilevyt taakse. En tiedä onko sitten vikää mun usbiboxissa mutta ainakin mulla ulkoinen usb2 levy rasittaa prosessoria paljon enemmän ja on nopeudeltaan hitaampi kuin samalla nopeudella pyörivä sisäinen Hitachin 7200rpm 60GB ide-levy.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)