Aihe: M-Audio Audiophile 2496 vai E-Mu 0404?
1
Ytse Jakke
01.07.2005 11:16:39

Olen tässä päivittämässä koneen äänikorttia. Hintaluokka on tuossa 100€ kantturoissa ja seuraavie äänikortteja minulle on suositeltu.

M-Audio Audiophile 2496
E-Mu 0404

Kertokaas kommentteja nuista ja kumpaa itse suosisitte ja miksi. Periaatteessa kortti tulee "kotistudio" käyttöön.. eli liitän siihen midi rummut, koskettimet ja kitaran. Ja lopputuloksen olisi tarkoitus olla ns. julkaisukelpoista.. mitä se nyt ikinä tarkoittaakaan ;). Ohjelmana käytän Cubasea.. myöhemmin ehkä jotain muutakin. Kidhos!
Take care!
mullet3000
02.07.2005 00:39:21
Mul on M-Audio Audiophile 2496 ja käytän Cubasea ja oon todella tyytyväinen
- freesi aamukeesi -
lion
02.07.2005 01:24:58
Molemmat ovat varmasti päteviä kortteja, m-audiosta on kuultu paljon hyvää, samoin emusta. E-mussa on 24bit/192kHz maksimi, kun taas audiophilessa on 24bit/96kHz maksimi, mutta mielestäni tällä ei ole väliä koska lopputuote on useimmiten kuitenkin 16bit/44.1kHz CD. Molemmissa on käytännössä samat liittimet, emussa jackit kun taas audiophilessa RCA:t, joten tämäkin kannattaa ottaa huomioon, koska adapterit maksaa. Emussa tulee messissä myös selvästi parempi softapaketti. E-mussa on myös DSP-prossu jossa on joitakin ihan ok monitorointiin sopivia efektejä.

Ehkä kallistuisin tuolla hintaerolla emuun koska sillä tuntisin saavani rahalleni enemmän vastinetta. Vaihtoehtoisesti suosittelen, että ostat käytettynä tuon e-mun 1212m:n vähän reilulla satasella. Siinä onkin sitten jo adat liitäntä ja hyvä kortti muutenkin.

- Li'oN
pop pop pop - kornipop kuplii kattilassa
kjh
03.07.2005 13:09:24
EMUa harkitessa kannattaa ottaa myös huomoon ProteusX paketti, joka tekisi 50e lisää. Mielestäni tuon arvoinen, jos koskettimiin tarvitsee lisää soundeja.
hanipai
03.07.2005 14:30:30 (muokattu 03.07.2005 14:38:03)
EMUa harkitessa kannattaa ottaa myös huomoon ProteusX paketti, joka tekisi 50e lisää. Mielestäni tuon arvoinen, jos koskettimiin tarvitsee lisää soundeja.

Toi on kyllä hyvä pointti. itelläni on 1212m ja sehän on tosissaan hyvä kortti. Siihen, kun saa vielä optiona ProteusX:n, jolla voi soittaa E-mu moduulien soundeja niin se on mun mielestä siinä. Niin ja sithän E-mulle on Emulator X sämplerikin, josta lyhyt mainospuhe slsx:ssä.
Edistyksellinen syna-arkkitehtuuri Mikään muu softasampleri ei vedä vertoja Emulator X:n synamoottorille. Yli 50 patentoitua Z-Plane morph-filtteriä, Multi LFO:ta, modulaatiomahdollisuutta jne... E-DSP Koko arsenaali "rautatason" efektialgoritmeja käytössäsi. Yli 500 presettiä... PatchMix DSP PatchMix DSP-paneelin avulla voit ohjata 32:ta kanavaa nolla-latencyääntä ilman tarvetta ulkoiselle mikserille.
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
Quu
03.07.2005 21:34:30

Itsellä Audiophile 2496 ja Cubase SE eikä todellakaan mitään valittamista.
Oli vaan (pieni, todella pieni) ongelma löytää kajareita tuon rca:n takia.
Ja 1 piuha piti myös äänityksiä varten hankkia, mutta ei ole iso juttu.

Toimii hyvin yleisenä äänikorttina ja latenssit on todella pienet kun tarvii olla.
http://hevijammu.cjb.net Hinta: 400e/En tingi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)