Aihe: Reason 2.5
1
jakasepp
14.07.2005 13:53:53
Kokeilin tuossa kaverin luona Reason 2.5 nimistä ohjelmaa, jonka hän oli juuri saanut hommattua. Yllättäen kaverini ei osannut ohjelmaa käyttää enkä kyllä minäkään.

Toimiiko ohjelmassa muu kuin MIDI-nauhoitus, eli jos isken kitaran In-lineen, saako sillä nauhoitettua soittoa? Vastaus kysymykseen on luultavasti kyllä, mutta mistä tämä onnistuu? Ohjekirja ohjelmaan tuli PDF muodossa ja se oli kertakaikkisen huono. Itse olen käytellyt Cooledittiä kitaran nauhoittamiseen ennen, mutta Reason vaikuttaa perinpohjin erilaiselta.
Starlia
14.07.2005 16:53:19 (muokattu 14.07.2005 16:54:43)
Kokeilin tuossa kaverin luona Reason 2.5 nimistä ohjelmaa, jonka hän oli juuri saanut hommattua. Yllättäen kaverini ei osannut ohjelmaa käyttää enkä kyllä minäkään.

Toimiiko ohjelmassa muu kuin MIDI-nauhoitus, eli jos isken kitaran In-lineen, saako sillä nauhoitettua soittoa? Vastaus kysymykseen on luultavasti kyllä, mutta mistä tämä onnistuu? Ohjekirja ohjelmaan tuli PDF muodossa ja se oli kertakaikkisen huono. Itse olen käytellyt Cooledittiä kitaran nauhoittamiseen ennen, mutta Reason vaikuttaa perinpohjin erilaiselta.

Ei ole riisonissa audioäänitys mahdollisuutta.

Kyllä ainakin mulla on ihan oikea manuaali + pari muuta riisonia koskevaa opusta ihan orgaanisina kirjoina..

Reasonin manuaali oli kyllä positiivinen ylläri. Kerrankin selvästi asiat kerrottuna ja selvät värikuvat!

EDIT: lisäilyä..
Henga
14.07.2005 16:54:17 (muokattu 14.07.2005 16:55:34)
Ai ei tullut manuaalia mukana muutakun pdf-muodossa, jopas jotakin.

mikä ihme siinä on että jos säännöissä lukee että ei tueta warettelijoita niin silti joku pizzanaama tulee vinkumaan että miten tässä midi-sekvensserissä nauhoitetaan moniraita-audiota hä?!
MikkoPaskavasara
14.07.2005 17:26:52

Kyllä nämä warez-pojujen kirjoitukset bongaa aika nopeasti, täytyy sanoa.
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
krushing
14.07.2005 20:36:17

Sitä paitsi ne Reason PDF-manuaalitkin ovat aika pirun päteviä...
jakasepp
14.07.2005 22:34:49
mikä ihme siinä on että jos säännöissä lukee että ei tueta warettelijoita niin silti joku pizzanaama tulee vinkumaan että miten tässä midi-sekvensserissä nauhoitetaan moniraita-audiota hä?!

Finnejä ei ole enkä warettanut ole, joten meni vastaus perseelleen kummaltakin osin. Kyllä se ihan hopeakiekko näytti olevan aidoilla tarroilla, vaan saahan niistäkin melko uskottavia nykyään. Ilmeisesti oli ostanut käytettynä huutonetistä. Itse en reasonia tarvitse, kun käytän sitä cooledittiä, mutta kiinnosti vaan. Kiitos vastauksista.
Landola59
16.07.2005 19:27:55

Reason on siinä mielessä erikoinen tapaus että siihen voi vetää midejä, esim guitar prosta ja tällä tavalla parantaa niiden soitinten laatua. Mutta tuo soiton nauhoittaminen on sitte eri juttu. www.propellerhead.com sta( jos versio on laillinen) saa lisätietoa kirjautumalla ja kyselemällä. Vekotin on aika simppeli sitte ku sitä oppii käyttään. Käytän sitä itse todella vahvasti omassa musiikissani.
Sarkasmi on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet.
SirElwood
17.07.2005 19:13:41
Itse käytän reasonia myös paljon kun teen musiikkia. Ensin kaikki midiksi kiipparilla ja reasonista vaan soundeja säätämään. Jos/kun pitää jotain kitara matsq saada sekaan, niin nauhoitan ne kristal nimisellä ilmaisella raituri softalla ja siitä sitten siirrän .wav filun reasonin nn-xt sampleriin. Simple! Toki reason toimii myös esim. cubase ympäristössä rewire systeemillä moitteettomasti.

Kristal: http://www.kreatives.org/kristal
hanipai
17.07.2005 19:31:55
Hiukan ihmetyttää, että jos ostaa noin kalliin ohjelman, niin luulis ensin tutustuvan mitä sillä voi tehdä.
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
Landola59
18.07.2005 13:46:29
Hiukan ihmetyttää, että jos ostaa noin kalliin ohjelman, niin luulis ensin tutustuvan mitä sillä voi tehdä.

Kyse on hankkimisesta ei ostamisesta. ;)
Sarkasmi on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)