Aihe: tech21 ja kitaran nauhoitus
1
mra
04.07.2005 21:51:02 (muokattu 21.07.2005 14:53:21)
Kokeilin tänään tuon SansAmp lähdön kautta perinteisellä "johto tohon ja toinen tietokoneeseen" -menetelmällä, ja tuloksena kovaa pörinää ja helevatan hiljaista kitaran ääntä.

Tähän asti olen äänitellyt heikkotasoisella mikillä ja tulos on, säröjä lukuunottamatta, ollut ihan kelvollista.

edit. näköjään editoin tuosta vahingossa pois, eli trademark 10 kyseessä.
kolme euroa? antaisin ne pois, koska munkkiniemestä kuuluu kummia!
Fortune
04.07.2005 22:20:04
Se signaali ei ole linjatasoista joten se vaatii väliin DI-boksin tai mikkietusen. Kokeile mikkisisäänmenoon.
Päivitin kotisivuni.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
mra
04.07.2005 22:23:29 (muokattu 10.07.2005 11:29:23)
Mikkisisäänmenoon olen sen laittanut.

Siis sama johon laitoin tuon pöytämikrofonin, jolla aiemmin äänittelin. Tulos vain on karmea.
kolmeneuronseteli ?
Fortune
04.07.2005 22:54:13
Mikkiin olen sen käsittääkseni laittanut.

Siis sama johon laitoin tuon pöytämikrofonin, jolla aiemmin äänittelin. Tulos on vain aika karmea.

Ilmeisesti tuon äänikorttisi mikkietunen ei ole kovin laadukas. Itselläni jopa SB Liven mikkitulo antaa kohtuutuloksen, sama vahvistin käytössä. Onko sinulla millainen piuha, itse käytän normaalia mikkipiuhaa.
Päivitin kotisivuni.
mra
05.07.2005 17:28:14 (muokattu 10.07.2005 11:29:50)
Ilmeisesti tuon äänikorttisi mikkietunen ei ole kovin laadukas. Itselläni jopa SB Liven mikkitulo antaa kohtuutuloksen, sama vahvistin käytössä. Onko sinulla millainen piuha, itse käytän normaalia mikkipiuhaa.

Normaali mikkipiuha. Äänikortti on SoundMAX digital audio, joka tuli mukana kun koneen hankin.

Osaatko suositella jotain halpaa/kohtuullista ratkaisua tuohon väliin?
kolmeneuronseteli ?
Fortune
05.07.2005 20:50:11
Normaali mikkipiuha. Äänikortti on ilmeisesti SoundMAX digital audio, joka tuli mukana kun koneen hankin. Ainakin tulos on melko laaduton.

Osaatko suositella jotain halpaa/kohtuullista ratkaisua tuohon väliin?

ja kiitoksia avusta.

Äänitimme taannoin Trademark 10:n linjalähtöä nauhalle ART Tube MP -etusen läpi ja se ainakin oli hyvä, mutta ei se halpa ole...

Jokin miksauspöydän tapainen jos siihen väliin löytyy tai DI-boksi, niitä löytynee jostain halvalla.

En tiedä.
Päivitin kotisivuni.
mra
08.07.2005 20:43:06 (muokattu 10.07.2005 11:30:12)
Onko noissa di-bokseissa suuria eroja halvan/kalliin -välillä? Ei viitsisi lelua ostaa, noita kun ei kai oikein testailemaan pääse.
?
Santtu_123
09.07.2005 11:06:07 (muokattu 09.07.2005 11:07:57)

Vielä kysyn, onko noissa di-bokseissa suuria eroja halvan/kalliin -välillä? Ei viitsisi lelua ostaa, noita kun ei kai oikein testailemaan pääse.

Moikka, Behringerin Ultra-G DI-boxi on ihan hyvä tohon tarkoitukseen. Phantom powerit ja aktiivinenkin vielä. Hintaa noin 50 euroo...
rockitsb
09.07.2005 11:45:35
Itse oon ainakin nauhotellut TM10:stä suoraan SansAmp-lähdöstä (siitä XLR:stä) suoraan äänikortin line iniin. Soundit on ihan hyvät eikä hurise. Ainut mikä on ongelma on se että joutuu laittamaan plugin TM10:n kulokelähtöön kotisoittelussa, koska volumen joutuu nostamaan aika korkealle että nauhoituksessa kuuluisi kunnolla. Auttaisiko tuo DI-boxi tuohon vai oisiko mikseri parempi?
"RRRRÄÄÄÄÄÄHHHH!!! -> RÄÄÄÄÄÄÄÄH!! -> Rääääääh! -> Räääh! -> Rääh." -Vahvistin
Bella Italia #5
Groove Man
10.07.2005 23:24:19
Älkää nyt vaan mitään DI boksia Techin kaveriksi hommatko, siinä kun on sellainen sisäänrakennettuna. Lähtötaso on volumenapista riippuvainen ja mikkitasoinen eli linjasisäänmenoille kovin hiljainen. Silloin käytetään vain pieni osa tarjolla olevasta bittiresoluutiosta = huono. Eli mieluiten joku mikkietunen tuohon SansAmp lähdön ja koneen LineIn sisäänmenon väliin, joko mikseristä tai sitten erillinen. (Perus peli- tms. äänikorttien etuset on yleensä kehnoja)
-septimisti-
19.07.2005 00:40:32 (muokattu 19.07.2005 00:44:26)
Siis hetkinen. Onko kyseessä techin gt-2? Anyway, kuulostaa kyllä nyt siltä että ongelma ei ole etuasteissa tai vastaavissa vaan jossain ihan muualla. Tuollainen mötikkähän nimenomaan antaa linjatasoista singnaalia eteenpäin. Oletkos ihan varma että piuhoitukset on kunnossa?

Kai sulla on siinä techissä kiinni monopiuha?

EDIT: niin, käytä sitä äänikortin linjasisääntuloa.

EDIT: lisäillään nyt vielä vähän. Jos nyt on sattunut käymään niin että otat sen singnaalin kuulokelähdöstä, niin silloin stereopiuha. Jos siihen laittaa monopiuhan, niin tuloksena on käytännössä juuri tuollaiset oireet: kun kaikki mahdolliset volumet laittaa täpölle kuuluu kohinan alta hiljainen kitarasoundikin kunhan vain vääntää keittiöstä hellankin nupit kaakkoon.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)