Aihe: Mikä nakertaa äänitiedostoja? 1 | |
---|---|
![]() 29.07.2005 21:24:29 | |
Törmäsin tässä hiljattain ainakin itselleni kummalliseen ongelmaan. Ollaan tässä nimittäin nauhoiteltu muuan demopäntin esikoisdemoa, ja nyt kun kaikki alkaa olla valmiina, on äänitieostoja alkanut häviämään kovalevyltä. Siis kun käynnistän ohjelman (Sonar 2) ja lataan projektin niin ohjelma ilmoittaa että joku nauhoite puuttuu kovalevyltä eikä projektia siis voida ladata kokonaisuudessaan. Vielä ensimmäisellä kerralla, kun kun osa kitaroista katosi jäljettömiin, uskoin asialla löytyvän jonkun järjellisen ja selkeän selityksen. Mutta sitten kun eräästä rumpu-plugarista katosi kokonainen tomisetti jäljettömiin niin alkoi todenteolla kummastuttaa. Tallensin kaikki biisit bundle -muotoon, joten tuskinpa tästä mitään katastrofia pääsee syntymään, mutta kyllähän se vähän kuitenkin huolestuttaa. Käyttöjärjestelmä on W2000 ja softana siis toimii Sonar 2. Tietokoneessa ei ole juuri minkäänlaista virustorjuntaa, mutta sitä ei myöskään ole kytketty verkkoon, vaan kyseinen kone toimii pelkästää äänityskäytössä. Onko kenelläkään ollut vastaavia ongelmia? | |
![]() 30.07.2005 16:43:05 (muokattu 30.07.2005 16:45:11) | |
Itsellä just samat softat käyttistä myöten...eikä ongelmia. Mutta minä olen jo ajat sitten tallentanut biisit omiin kansioihinsa - Sonarissa voi valita ko toiminnon ja silloin se tallentaa kaiken audiomateriaalin samaan kansioon, eli teen biisistä oman kansion, tarvitessa alakansioita ym ja Sonar itse luo ko kansioon alakansion nimeltä "audio". Jos et tee tuolla tavalla, kokeile auttaisiko se? Hyötyjä on monia: ei tarvitse luottaa Sonarin omaan arkistointiin ja lisäksi back-uppien tekeminen helppoa. Edit: ja vielä yksi iso hyöty: projektien poisteleminen on helppoa sen jälkeen, koska koko tiedosto-hässäkkä on alusta alkaen omissa käsissä omalla tavallaan. | |
![]() 30.07.2005 22:29:54 | |
Oletko käyttäny kenties rekisterinsiivousohjelmia? Ajanut "clean disk" -toimintolla sonarissa? Oletko poistanut käsin joitain wav-filejä audiokansiosta? En nyt muista oliko sonar2:ssa toimintoa että saat joka projektille/biisille omaa audiokansiota. Sonar4:ssa se onnistuu. Olen käyttänyt cakewalkia/sonaria seiska-versiosta asti eikä ennen ole moista ongelmaa ollut. Ihminen on viisas mies.
NOME
Kisaranta ROK-ROK!!! | |
![]() 30.07.2005 23:07:51 | |
Mutta minä olen jo ajat sitten tallentanut biisit omiin kansioihinsa - Sonarissa voi valita ko toiminnon ja silloin se tallentaa kaiken audiomateriaalin samaan kansioon, eli teen biisistä oman kansion, tarvitessa alakansioita ym ja Sonar itse luo ko kansioon alakansion nimeltä "audio". Tollasta en oo kokeillu, pitänee jatkossa tehdä noin jos se kerta on mahdollista. Oletko käyttäny kenties rekisterinsiivousohjelmia? Ajanut "clean disk" -toimintolla sonarissa? Oletko poistanut käsin joitain wav-filejä audiokansiosta? Mitään noista ei ole tehty. En ymmärrä miten tiedostot voivat itsestään hävitä kovalevyltä. Vaikka tuolla tietokoneella ohjelmineen on tehty paljonkin biisejä, ei mitään ongelmia ole aikaisemmin ollut. Nämä ongelmat alkoivat noin kaksi viikkoa sitten ja sen jälkeen useita äänitiedostoja on kadonnut täysin.. outoa. Lisäksi kaikki kadonneet tiedostot ovat olleet wav -tiedostoja, mitään muuta ei ole kadonnut. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)