Aihe: Ongelma SATA-levyn asennuksessa
1
jusak
22.09.2005 17:37:01
Asensin Maxtorin SATA-kovon IDE-levyn rinnalle. Windows boottaa IDE:ltä. Biosista laitoin SATA:nkin päälle (SATA and IDE both), mutta kun windowsin logo tulee ensimmäistä kertaa ruutuun, kone (kuuma)käynnistyy uudestaan, eikä siis windowsia saa päälle.

Pitäisikö ehkä bios päivittää?
Chaplin
22.09.2005 21:18:45
Advanced Bios Features ->
Hard Disk boot priority ->

1. IDE- lätty
2. Sata/ SCSI- lätty

Onko sulla näin?
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
jusak
22.09.2005 22:43:26
Advanced Bios Features ->
Hard Disk boot priority ->

1. IDE- lätty
2. Sata/ SCSI- lätty

Onko sulla näin?

Joo, kyllä siis IDE on ekana, koska kyllä se siltä alkaa boottamaan, lataa vähäsen, vähän sen windows-logon jälkeen kone vaan käynnistyy uudestaa. Ja sitten windows ilmoittaa että edellinen käynnistys ei onnistunut, mennäänkö vikatilassa.
lindo
22.09.2005 23:12:30 (muokattu 22.09.2005 23:14:47)
En tiedä mutta muistitko asentaa sen SATA driverin?
Windoussin asennuksessa F6 painele jossain vaiheessa, ja sitten levykkeeltä ohjain.
I don't belive anything, if i don't see it first
jusak
22.09.2005 23:35:37
En tiedä mutta muistitko asentaa sen SATA driverin?
Windoussin asennuksessa F6 painele jossain vaiheessa, ja sitten levykkeeltä ohjain.

Öööö.. Windows on siis jo asennettu, eli tartteisko mun nyt asentaa siihen SATA-ajurit?
Chaplin
23.09.2005 06:33:37
Öööö.. Windows on siis jo asennettu, eli tartteisko mun nyt asentaa siihen SATA-ajurit?

Jep..
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
lindo
23.09.2005 16:24:41 (muokattu 23.09.2005 16:26:31)

Siis onko sulla Windows siinä SATA levyllä vai missä?
Jos on niin sitten en kyllä tiedä mikä on, koska mun kokemuksen mukaan Win ei asennu SATAan jos siinä ei ole tuota ajuria ennen (press F6 on Win install).

Koita ottaa se IDE pois ja kato boottaako sitten.

Itselläni kävi niinpäin että yritin asentaa Windowsia SATA levylle niin Wndoussi sano että ei ole mitään mihin asentaa. (tietokoneessa ei ole kovalevyä)
jusak
23.09.2005 16:43:36
Siis onko sulla Windows siinä SATA levyllä vai missä?

Siis windows on ihan IDE-levyllä. Asensin koneeseen siis SATA-levyn IDE:n rinnalle, mutta nyt kone ei käynnisty puusta pitkälle.

Ymmärsin edellisestä, että tarttis windowsiin nyt asentaa (jälkeenpäin) ajurit.
Chaplin
23.09.2005 18:08:23
Kokeile niin että otat sen Sata levyn johdot irti koneesta, käynnistyykö sitten? Jos käynnistyy, niin sitten sammuta kone, pistä Sata levyn johdot paikoilleen. Käynnistä kone ja pistä XPn asennuslevy sisään ja asenna XP uudestaan.
Asennuksen melko alkuvaiheissa ruudun alareunassa vilahtaa texti about näin: "haluatko asentaa kolmannen osapuolen SCSI tai Raid ohjaimen, paina (olikohan se) F6". Tee niin. Jossain vaiheessa kone kysyy diskettiä jolla ajurit on. Disketti on tullut emolevyn mukana. Omassa lukee "VIA SATA RAID. Host adapter device driver, For Win XP/2000/NT4/9X". Jos et omista diskettiä käy hakemassa ajurit emolevyn valmistajan sivuilta. Kone lataa ajurit automaattisesti koneelle ja jatkat sitten asennusta ohjeiden mukaan.
Kokeillaanpa näillä nyt vaikka alkuun..
lindo
24.09.2005 14:09:07
Mä luulin että jusak dude yrittää bootata Windoussia siltä SATA levyltä, ja siks ihmettelin että miten on onnistunut asentamaan ilman sitä levykettä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)