Aihe: cakewalk?
1
C-legit
15.11.2005 19:26:13
tota onks kellään kokemusta noista cakewalkin sekvenssereistä?

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-166538.html

http://www.thomann.de/thoiw3_cakewa … onar_homestudio_xl_v4_prodinfo.html

onks noi niinku saman tyyppisii patteri hässäköitä niinku fruity loopit..onks paljonki
eroo?onks muit hyvii ohjelmii biittijen tekoon?
aanipaja
17.11.2005 00:22:55

Kaikki noi CakeWalk-tuotteet on ihan helkkarin laadukkaita....Fruityyn en osaa verrata, kun en ole käyttänyt, mutta eikös ne ole ihan eri tyyppisiä? CW on siis audio-midi-SEKVENSSERI.
C-legit
17.11.2005 15:00:31
Siis pystyykö tekemään ainakin rumpukompin ja muit taustoi mm.skrätsejä ja muuta äänien kanssa kikkailua?
Ukko
17.11.2005 15:08:40

Siis pystyykö tekemään ainakin rumpukompin ja muit taustoi mm.skrätsejä ja muuta äänien kanssa kikkailua?

Se on ihan omista kyvyistäsi kiinni.
risto
17.11.2005 16:27:29 (muokattu 17.11.2005 16:27:53)

Onhan siinä miditrackit myös, ei se ole pelkkä audiosofta eli kyllä midirummut saa tehtyä.
Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr.
Lennu
17.11.2005 20:02:49

Onhan siinä miditrackit myös, ei se ole pelkkä audiosofta eli kyllä midirummut saa tehtyä.

Mutta ei ole samanhenkinen "pattern"- ohjelma, kuten esimerkiksi Fruity Loop. Eli ei saa yhtä Helposti luuppeja ja skrätsejä ja muuta monotonisuutta, mitä luuppihakuisilla pattern-ohjelmilla. Tässä ilmeisesti haettiin tätä pointtia. Tylsää listajumputusta tai mukakuulia ambienttia on vaikeampi tehdä. Midiä cakewalk on toki alunperin kehitettykin työstämään ja on siinä omiaan, audiopuoli ohjelmassa on... öö, sanotaan nyt vaikka että suht keskinkertaisesti toteutettu.
- how did you think I got these inside, by osmosis?
risto
17.11.2005 20:47:48

Mutta ei ole samanhenkinen "pattern"- ohjelma, kuten esimerkiksi Fruity Loop. Eli ei saa yhtä Helposti luuppeja ja skrätsejä ja muuta monotonisuutta, mitä luuppihakuisilla pattern-ohjelmilla. Tässä ilmeisesti haettiin tätä pointtia. Tylsää listajumputusta tai mukakuulia ambienttia on vaikeampi tehdä. Midiä cakewalk on toki alunperin kehitettykin työstämään ja on siinä omiaan, audiopuoli ohjelmassa on... öö, sanotaan nyt vaikka että suht keskinkertaisesti toteutettu.

Ok joo, CW on enemmän sellainen sekvensserityyppinen missä audio ja midi träkit, samaa kastia kuin Cubase ym. Mä en tiedä varmuudella mikä on skrätsi, mutta jos arvaan oikein että "savikiekon edestaks sormella liikuttelu", niin eikös tollasta wav pätkää voi vaan kopioida useampi peräkkäin?

Mulla on Fruityloops, mutta ikinä en saanut sillä mitään aikaiseksi. Muistan joskus jossain FL keskustelupalstalla joku guru sanoi että siinä menee todella pitkään että oppii käyttämään. Helppikin oli aivan p:stä. Mä dumppasin kun vielä piti koko ajan ostaa jotain lisämoduleita että olisi saanut audioraitoja käsitelyä.
Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr.
Lennu
17.11.2005 20:54:04

Mulla on Fruityloops, mutta ikinä en saanut sillä mitään aikaiseksi. Muistan joskus jossain FL keskustelupalstalla joku guru sanoi että siinä menee todella pitkään että oppii käyttämään. Helppikin oli aivan p:stä. Mä dumppasin kun vielä piti koko ajan ostaa jotain lisämoduleita että olisi saanut audioraitoja käsitelyä.

Mulla oli aikoinaan kolmosversio FL:stä. Se oli ihan hyvä semmoseen leikkimiseen, kunnes kyllästyin ja perehdyin enemmän ohjelmaan. Se alkoi kyllä aukeamaan ja sillä sai ihan hauskoja biisejä ja vätkytyksiä. Biisien rakenteita oli helppo muuttaa ja kaikkea. Mutta aikaa meni ymmärtää se käyttöliittymä.

Muita samantapaisia en ole kokeillut, joten meni jo vähän offtopikiksi. Uudessa Mikrobitissä on yksi aukeaman juttu näistä softista.
- how did you think I got these inside, by osmosis?
risto
17.11.2005 20:56:35 (muokattu 17.11.2005 20:59:41)

Tossa CW kotosivulta jotain:

. Create backing tracks fast

Create backing tracks in a matter of seconds. Find the perfect loop in the Loop Explorer, then click and drag it to start building your arrangement. You can chop up your beats, add dynamics, and create remixes with just a few clicks of the mouse. The enhanced Loop Construction View allows you to take control of your loops—tweak the pitch, pan, and gain of slices in any ACID™-format loop. SONAR Home Studio includes a loop library to get started, and you can create loops out of any recorded audio.

EDIT: http://www.cakewalk.com/Products/HomeStudio/overview.asp

Oho, siinä muuten näyttäis olevan myös audion hidastus, rupes ihan kiinnostmaan...
HK
18.11.2005 02:02:42

Itse Cakewalk Sonar 3-sarjaa käyttäneenä olisin kyllä hieman eri mieltä tuosta audiopuolen keskinkertaisuudesta, mutta makuasioitahan nuo. Ihan vain mielenkiinnosta kysyisinkin, että mihin sitä vertaat?
Peltikorva puupäässä.
C-legit
18.11.2005 16:23:49
Kiitos vastauksista!jos joku vois laittaa viel ääni näytteen mitä on cakewalkilla saanut aikaseks niin olisin kiitollinen.
Starlia
18.11.2005 16:57:55
Ukko
19.11.2005 12:40:43

Kiitos vastauksista!jos joku vois laittaa viel ääni näytteen mitä on cakewalkilla saanut aikaseks niin olisin kiitollinen.

Sen ääninäytteen laatu riippuu niin monesta eri osatekijästä että sillä ei ole mitään merkitystä ohjelman mahdollista ostopäätöstä tehtäessä.
C-legit
19.11.2005 14:28:17
niin tota jos mä nyt tilaisin ton niin kantsii varmaan ottaa toi XL versio..vai?
kantsiiks toi tilaa cakewalkin kotisivult vai thomannilt?
C-legit
19.11.2005 18:26:24
kokelaat kertokaa viel mitä instrumenttejä tos mahdollista käyttää midinä?
saksofonia,alttofonia,pasuunaa,huuliharppua....?
Starlia
19.11.2005 21:19:52

Eiköhän ne mene ihan general midin mukaan tuossakin..
Ukko
19.11.2005 21:24:57

Ihan mitä tahansa on tarjolla. Siinä ei ole mitään muuta rajaa kuin mielikuvitus/kyvyt/lompakko.
risto
19.11.2005 21:37:08 (muokattu 19.11.2005 21:38:20)

niin tota jos mä nyt tilaisin ton niin kantsii varmaan ottaa toi XL versio..vai?
kantsiiks toi tilaa cakewalkin kotisivult vai thomannilt?

Itse tilaisin aivan varmasti Thomanilta vaikka tilaan USAsta muuten aika usein tavaraa jota Euroopasta ei saa. Silloin pitää hoitaa itse tai antaa DHL yms hoitaa ALV+tullimaksut ja siinä on oma vaivansa. En ole koskaan Thomanilta tilannut, mutta käsittäkseni hinta sisältää Suomen tullin (jos sellaista rokotetaan EU:n sisällä) ja ALVin, joku täällä aivan varmasti osaa sanoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)