Aihe: Linux & usb-midi
1
Canttori
14.11.2005 12:58:28
Onkos kellään kokemusta, mikä olisi hyvä usb-midi-jötikkä, joka toimisi Linuksissakin?
Toimiikos se firmawaren lataaminen nuihin jötiköihin ihan käytännössäkin? Onko olemassa 1 tai 2 porttisia jötiköitä, joihin firmwarea ei tartte ladata?

Asentelin tuossa DeMudin ja kaikki muut toimii, mutta ALSA ei näköjään osaakkaan käyttää Staudion C-portin midi-inejä (ihan huippuhomma). MIDI-out kyllä toimii.
jorma_r
14.11.2005 16:42:53
Asentelin tuossa DeMudin ja kaikki muut toimii, mutta ALSA ei näköjään osaakkaan käyttää Staudion C-portin midi-inejä (ihan huippuhomma). MIDI-out kyllä toimii.

Itse olen käyttänyt Emagic emi 6|2 äänikortin ja M-Audio keystationia joihin siis liittyvät taikasanat USB ja MIDI. Ei ongelmia.

Periaatteessa mikä tahansa USB-midi mötikkä käy kunhan varmistat että se on "class compliant" ennen hankkimista. Silloin se yleensä myös toimii suoraan ALSA:n usb-audio driverillä.

Itse katselisin äkkiseltään jotain Edirolin purkkeja. UM-1?
HK
14.11.2005 23:50:13
Itse olen käyttänyt Emagic emi 6|2 äänikortin ja M-Audio keystationia joihin siis liittyvät taikasanat USB ja MIDI. Ei ongelmia.

Periaatteessa mikä tahansa USB-midi mötikkä käy kunhan varmistat että se on "class compliant" ennen hankkimista. Silloin se yleensä myös toimii suoraan ALSA:n usb-audio driverillä.

Itse katselisin äkkiseltään jotain Edirolin purkkeja. UM-1?

Käsittääkseni m-audion (midiman) useimmat usb-midi interfacet toimivat alsan kanssa hyvin.

Oma valintani audiolinuxiksi ei kyllä olisi DeMuDi missään nimessä, ellet omaa entistä kokemusta debian-pohjaisista linux distribuutioista ja aikaa räpeltää sitä kuntoon.
Peltikorva puupäässä.
Canttori
15.11.2005 00:43:21
Joo, tuohon m-audioon taitaa olla viisainta päätyä.

Oma valintani audiolinuxiksi ei kyllä olisi DeMuDi missään nimessä, ellet omaa entistä kokemusta debian-pohjaisista linux distribuutioista ja aikaa räpeltää sitä kuntoon.

Sekun testasin DeMudia ja kävi niin hassusti, että ekalla käynnistyksellä Jackit laulaa ja kaikki toimii (paitsi se typerä midi input, sääh). Toisin kävi CCRMA:n kanssa. Se on kyllä totta, että debianipohjasten kanssa ei ole tullu ennen leikittyä.
jorma_r
15.11.2005 10:10:46
Toisin kävi CCRMA:n kanssa. Se on kyllä totta, että debianipohjasten kanssa ei ole tullu ennen leikittyä.

Itse suosin Fedoraa ja siten CCRMA:ta. Huonoja kokemuksia taas on Debianista ja Gentoosta. Vikahan ei siis ole distribuutiooissa vaan siinä ettei käyttäjä osannut... Mikä tahansa distribuutio on varmasti hyvä kunhan sitä opettelee kunnolla käyttämään. Sitten vain Debian-kikkoja opettelemaan!
Canttori
15.11.2005 14:37:01
Sitten vain Debian-kikkoja opettelemaan!

Ajattelin kyllä varmuuden vuoksi testata tuon RehMuDinkin :).
jorma_r
16.11.2005 11:24:51
Ajattelin kyllä varmuuden vuoksi testata tuon RehMuDinkin :).

Sen paketit taitavat olla suoraan CCRMA:sta joten suurta eroa Fedora + CCRMA - yhdistelmään ei pitäisi olla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)