Aihe: USB: Edirol UA-25 vs. Tascam US-122
1
timo TT
28.11.2005 09:05:49

Moikka,
olen tilaamassa T-kaupasta jommankumman noista USB-laitteista; löytyiskö käyttökokemuksia puolesta/vastaan ??

timo
PIM
28.11.2005 10:18:15
Itse kyllä näin kitaristina ostaisin melkein ennemmin Line6 Toneport UX-2:n. Noista Tascam ainakin näyttäisi olevan vanhaa USB1.1 rautaa, josta en ainakaan minä olisi enää nykypäivänä valmis maksamaan kahtasataa euroa.

UX2:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-185172.html
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
J-PPP
28.11.2005 13:04:59
Itse kyllä näin kitaristina ostaisin melkein ennemmin Line6 Toneport UX-2:n. Noista Tascam ainakin näyttäisi olevan vanhaa USB1.1 rautaa, josta en ainakaan minä olisi enää nykypäivänä valmis maksamaan kahtasataa euroa.

Mun tietääkseni UX2 ei ole sekään USB2.0?
PIM
28.11.2005 16:39:51
Mun tietääkseni UX2 ei ole sekään USB2.0?

Ei ..tu, onko noin? Jossain kyllä kautta rantain mainitaan USB2.0, mutta sen perusteella että tätä tietoa ei niin vaan saakaan kaivettua esille netistä toi voi kyllä hyvinkin pitää paikkansa. Järjetöntä pilata muuten helkutin hyvältä tuntuva laite ikivanhalla ja hitalla liitäntästandardilla.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
jyrki_i
29.11.2005 15:31:39 (muokattu 29.11.2005 16:36:29)
Moikka,
olen tilaamassa T-kaupasta jommankumman noista USB-laitteista; löytyiskö käyttökokemuksia puolesta/vastaan ??

UA-25 on ollut käytössä reilun kuukauden. Ostettu T-kaupasta.

Huonoja puolia:

1. Analogisessa ulostulossa aivan karmea taustapörinä, jonka äänenkorkeuttta voi nostaa laittamalla phantom-virran päälle. Täytyy varmaan palauttaa ja vaihtaa laite. Tässä kappaleessa signal-noise ratio ei taatusti ole ilmoitettu 105 dB.

2. Standard/advanced -tilan vaihtaminen. Jos standard-tilan on ollut käytössä, niin advanced-tilaan siirtyminen vaatii aina usb-kaapelin irrottamisen ja takaisin laittamisen ja laitteen driverin asennuksen. Lisäksi advanced tilassa on aina käytössä 24 bittiä, joten esim. yhteiskäyttö SBLive Valuen (48 kHz/16bit) kanssa ei onnistu.

3. Hi-Z-tilan käyttäminen oikeassa kanavassa kitaraa varten aiheuttaa häiriöäänen vasempaan kanavaan, kun siihen on mikki kytkettynä, joten ei voi äänittää kanavia yhtäaikaa.

4. Jos Sonarissa äänityksen/toiston aikana joudutaan vierittämään näkymää, niin ääni katkeaa.

Hyviä puolia:
1. Sisäänrakennettu limiitteri
2. Tuki kaikille Windows-versiolle sekä Macille ja Linuxille
3. Digitaalinen ulostulo (joskin vain optinen)

Yhteenveto:
En ostaisi toista kertaa.

Laitteen pohjassa on tarra, joka kieltää roskiin heittämisen, joten kai tämän kanssa on jotenkin yritettävä toimeen tulla :-)
-septimisti-
29.11.2005 16:32:46
Ei ..tu, onko noin? Jossain kyllä kautta rantain mainitaan USB2.0, mutta sen perusteella että tätä tietoa ei niin vaan saakaan kaivettua esille netistä toi voi kyllä hyvinkin pitää paikkansa. Järjetöntä pilata muuten helkutin hyvältä tuntuva laite ikivanhalla ja hitalla liitäntästandardilla.

Line6 mainitsee laitteistovaatimuksiksi usb1.1 liitännän. Tästä voi vetää vain yhden johtopäätöksen. Eria asia sitten on, että onko sillä mitään väliä. Kyllä siinä stereoraita jaksaa mukavasti mennä edestakaisin usb1 liitäntäntääkin pitkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)