Onko kenelläkään muulla ollut samanlaista ongelmaa, missä VST syntikoiden presetit ovat kadonneet Cubasen ja biisin uudelleen avaamisen jälkeen? Eli synat ovat tavallaan resetoituneet perustilaan. Mielestäni ongelma on tullut vasta uusimman version jälkeen, mutta en ole aivan täysin varma koska voi olla, etten ole käyttänyt samoja syntikoita aiemmissa versioissa. Nyt ongelmia ovat tuottaneet ainakin Steinbergin Hypersonic ja Spectrasonicsin Stylus RMX. (Biisi on luonnollisesti tallennettu ennen sulkemista.) ...siis mun mielestä. |
Oon törmänny Edirol Orchestralissa samaan ongelmaan. Jotku vst-plugarit ilmeisesti blokkaa sen, että että asetukset tallentuis projektin tallennuksen yhteydessä. Korjatkaa, mikäli oon väärässä. Ite oon työläällä tavalla yrittäny korjata tilannetta siten, että oon automatisoinu raidan alkuun presetin vaihdoksen halutuksi presetiksi. Eli nämä ko. vst-plugarit kyllä yleensä sisältää presettien tallentamisen niiden omiin "muistipaikkoihin". Eli jos ei muu auta, niin nimeä uus presetti samalla nimellä kuin projekti (jotta on helpompi muistaa) ja automaatioraitaan väännät, että presetti vaihtuu projektin alussa siitä oletus presetistä ennenku mitään ääntä ehtii soida. (tulikohan tuossa nyt toistoa tarpeeksi, ja toistinkohan itseäni tarpeellisesti?) Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista. |
ReFX:n Quadrasidissä sama ongelma. Joskus ongelma on myös johtunut (livekäytössä) siintä, eetä olen vahingossa painanut synan soundinvaihtonäppäintä, jolloin koneelle on lähtenyt bank change-komento, joka luonnollisesti vaihtaa softasynan soundin johonkin väärään. |