Aihe: Apua Midi-sovittimen/Cubasen käyttöön
1
pirkko
21.11.2005 13:36:43
Nyt auttakee joku imbesilliä!!

Elikkä kotona olisi Cubase ja sillä pitäisi päästä leikkimään. Tahtoisi liittää midi-sovittimen kautta synan (esim Triton Le) ohjelmaan. Piuhat on oikein kiinni, mutta mitä täytyy tehrä että saan synan soundeilla soitettua kamaa?
CryptoFib
21.11.2005 13:47:16
Nyt auttakee joku imbesilliä!!

Elikkä kotona olisi Cubase ja sillä pitäisi päästä leikkimään. Tahtoisi liittää midi-sovittimen kautta synan (esim Triton Le) ohjelmaan. Piuhat on oikein kiinni, mutta mitä täytyy tehrä että saan synan soundeilla soitettua kamaa?

stereopiuhan tritonista tietokoneeseen
Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista.
pirkko
21.11.2005 15:13:44
Juu,

siis mulla on tämmöinen Edirolin midi sovitin ja syna on kytketty (kai) ihan oikein piuhoilla ja virtaa tulee, heh heh...

Mutta siis vissiin tuolta Cubase SX:n puolelta pitää klikkaa asetuksista jotain? Tai kenties itse synasta? KUn en saa niitä synan omia soundeja jostain syystä...

No, kaipa tämä selviää... apua ja neuvoja otetaan ilolla vastaan, kiitokshii etukäteen!
-septimisti-
21.11.2005 15:40:24
Todettakoon nyt vielä, että MIDI ei ole ääntä, vaan tietoa tyyliin 'no nyt se soitti c3-nuotin voimakkuudella 77'.

Eli kuten tuossa jo todettiin, niin ratkaisu löytyy vetämällä piuha syntikan linjalähdöstä äänikortin linjatuloon.
CryptoFib
21.11.2005 16:39:46
Joo, eli nyt se tritoni toimii siten, että voit soittaa koskettimilla tietoa cubaseen, jonka voit nauhoittaa. Sitten sinun pitää määrittää, että mikä softa tai rauta soittaa nauhoittamaasi midi-tietoa. korostan myös, että midi ei sinällään ole ääntä. Midi siis on kuin nuotit, joita jokin laite ymmärtää soittaa. Mutta mikäli haluat siis ääntä tritonista tietokoneen sisään, niin tarvit sen piuhan, mistä oli puhetta. :) Meni taas tähän I write my own material -osastoon.
Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista.
Titares
21.11.2005 21:13:06 (muokattu 21.11.2005 21:14:36)
Titares
24.11.2005 10:33:37
LISÄÄ: ftp://ftp.steinberg.net/Download/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)