Aihe: PC-ympäristön suunnittelu + edullinen wordclockillinen kortti
1
nanobunny
05.12.2005 23:26:54 (muokattu 05.12.2005 23:43:58)
Eli, tavoitteena olisi laittaa kaksi PC:tä kimppaan:

- työasema: ihan joku perus-PC jossa on kuitenkin vähän potkua äänenkäsittelyyn
- "serveri": vähän parempi masiina (A64 3500+, 2GB muistia, ..)

- työasema (Sonar/Cubase) lähettää "serverille" MIDI-dataa
- "serveri" pyörittää samplerisoftia (GS) jne ja puskee outputin digitaalisena (S/PDIF:illä) työasemalle
- työasema (taas Sonar/Cubase) nappaa solusoinnut raidaksi ja laulu raikaa

Käsittääkseni wordclock on juurikin synkronisointimenetelmä digitaaliselle äänisignaalille, ja vaikkei sitä pakko ole olla, on se kuitenkin hyvä ihan siltäkin varalta että vehkeet ovat varmasti synkassa ja saa sitten paremmin laajennettua myöhemmin. Korjatkaa jos olen väärässä. ;)

Eli, otetaan wordclock huomioon laajennuksen ja synkron kannalta, ja laitetaan työasemaan kaveriksi Layla3G. Työasema hoitaa siis kaiken nauhoituksen, ja "serveri" vain möllöttää murheellisesti samplerisoftineen. Olenko onnistunut jättämään tästä kuviossa jotain pois?

Sitten tuolle serverille pitäisi vielä löytää joku kortti joka täyttää seuraavat vaatimukset:

- GSIF2
- Wordclock
- S/PDIF optinen ulostus
- MIDI in

Toinen Layla3G..? Ei halvempaa vaihtoehtoa olisi?
Chaplin
06.12.2005 01:42:53 (muokattu 06.12.2005 01:44:07)
Eikö tollanen (A64 3500+, 2GB muistia, ..) oikeen riitä? Mitä niinkö oikeen oot tekemässä??

EDIT: Vai onko tää niinkö joku "hype, tuning juttu??"
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
nanobunny
06.12.2005 02:55:57
Eikö tollanen oikeen riitä? Mitä niinkö oikeen oot tekemässä??

EDIT: Vai onko tää niinkö joku "hype, tuning juttu??"

Pyöritän siinä GS3O:ta. Järjestelmän vakauden, resurssien riittävyyden ja nopeuden varmistamiseksi sille tulee ihan oma dedikoitu koneensa. Ehkä se sitten joillekin S-YXG 50:n käyttäjille on hypeamistuuninkia, minulle ei. :P
Chaplin
06.12.2005 04:18:32
Pyöritän siinä GS3O:ta. Järjestelmän vakauden, resurssien riittävyyden ja nopeuden varmistamiseksi sille tulee ihan oma dedikoitu koneensa. Ehkä se sitten joillekin S-YXG 50:n käyttäjille on hypeamistuuninkia, minulle ei. :P

- tää on vaan mun mielipide, koska mulle MIDI on ihan norjaa! Mä en tajua MIDIstä mitään. Eikä mulle sano GS30 mitään.
Mutta mä pyörittäisin tässä tapauksessa noita midi hommia omalla koneella ja ajaisin ne audiona sisään äänittävälle koneelle. Vaikka joku Mbox2 vois toimia "midikoneessa", jos se GS30 pyörii PTssä?? koska ->

- toinen homma, toi wordklock.. Jos on joutunut käymään läpi ns. "Wordklock helvetin", se ei "uskalla/ jaksa" tähän hommaan ottaa kantaa, mutta minäpä uskalsin/ mutta en oikeen jaksa!! Mutta mun mielipide on se, että mitä vähemmän digitaalisia vehkeitä yhdessä, sen parempi. Mitä vähemmän poppakonsteja digivehkeillä, niin on mahdollisuudet onnistua huomattavasti suuremmat..

Mä oon saanut laitteet synkkaan wordklockin osalta, enkä jaksa alkaa enää sitä ruotimaan.. Joku toinen voi jatkaa..
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
nanobunny
06.12.2005 17:30:44 (muokattu 06.12.2005 18:11:59)
- tää on vaan mun mielipide, koska mulle MIDI on ihan norjaa! Mä en tajua MIDIstä mitään. Eikä mulle sano GS30 mitään.

GS3O on softa-sampleri (http://www.tascamgiga.com), ts. MIDI-kanavalle määritellään vaikka joku tietty sample ja GS3O sitten ulostaa audiota sen mukaan että mitä dataa sille syötetään. Se on monessa suhteessa vaativa softa - samplet on todella isoja (gigatavuja) ja sen käyttämän streaming-menetelmän takia se osaa olla todella kranttu raudan suhteen. Kaatuu helposti tai muita ongelmia jos jokin mättää. Mutta on se sitten kyllä ihan hyväkin. :)

Mutta mä pyörittäisin tässä tapauksessa noita midi hommia omalla koneella ja ajaisin ne audiona sisään äänittävälle koneelle. Vaikka joku Mbox2 vois toimia "midikoneessa", jos se GS30 pyörii PTssä?? koska ->

Näinhän tässä olis tarkoitus tehdäkin (jos oikein viestisi ymmärsin) - eli tuohon työasemaan tulee sekvensserit ja muut roinat, ja se sitten lähettelee MIDIä tuolle GS3O-koneelle, joka puskee audiota takaisin tuolle työasemalle. Työasemalla pistetään homma pakettiin, hoidetaan muut äänitykset (kitara, jne) jos tarvetta on, jne. Yksinkertaistettuna tuo GS3O-kone on vain PC-pohjainen sampleriboksi. Tullee loppujen lopuksi jopa halvemmaksi kuin ominaisuuksiltaan samankaltaisen rautasamplerin osto, ja on vielä vähän notkeampi tulevaisuuden varalle.

- toinen homma, toi wordklock.. Jos on joutunut käymään läpi ns. "Wordklock helvetin", se ei "uskalla/ jaksa" tähän hommaan ottaa kantaa, mutta minäpä uskalsin/ mutta en oikeen jaksa!! Mutta mun mielipide on se, että mitä vähemmän digitaalisia vehkeitä yhdessä, sen parempi. Mitä vähemmän poppakonsteja digivehkeillä, niin on mahdollisuudet onnistua huomattavasti suuremmat..

Mä oon saanut laitteet synkkaan wordklockin osalta, enkä jaksa alkaa enää sitä ruotimaan.. Joku toinen voi jatkaa..

Joo, se tuntuu kyllä olevan vähän punainen vaate mitä netistä on koittanut asiaa lueskella. :) Uskon kuitenkin tietäväni homman perusteet, että jos sopivan wordclockillisen kortin vain löytäisi tuolle GS3O-koneelle, niin saan varmaan loput pähkäiltyä itsekin (pitää vain hommata sitten tuhottomasti viinaa ja tupakkaa kun näitä lähtee asentelemaan).

Yksi vaihtoehto mitä ei aluksi tullut ajateltua olisi tietysti se että ängenkin tuon Layla3G:n kiinni tuohon GS3O-koneeseen, ja käytän työasemassa vaikka tätä Terratec 6fire 24/96:sta joka mulla jo onkin. Jostain olin lukevinani että noita optisia liittymiä käytettäessä ei tarvitsisi workclockia, jolloin työasema pärjää tälläkin. Onkohan tässä mitään perää? Nauhoitukset sitten vain siirtyy sille GS3O-koneelle, mutta ei se siitä varmaan pahakseen pistä.

Kallista hupia tämäkin, tuon GS3O-koneen hinta on nyt sellainen 2100€ kaikkine osineen ja pakollisine softineen. Vertailussa jotkut AKAI:n ja Rolandin tuotteet menevät tuonne 2500€:n hujakoille, ja veikkaisin että tämä GS3O on kuitenkin hieman laajennettavampi (esim. sitten kun GS4 tulee, se ei ole kuin softa vaihtaa ja taas mennään).

Lisäys:

Sainkin tota pakettia hiukan järkeistettyä ja hinta on nyt sellainen 1800€. :)
CryptoFib
07.12.2005 02:40:16 (muokattu 07.12.2005 02:45:10)
Juu, periaatteessa oon samoilla linjoilla sen kans, että mikäli gigastudion haluaa saada toimimaan moitteitta, niin koneen pitää olla yty ja mielellään sitä varten dedikoitu. Mutta ainoastaan sen verran oon päässy ko. softaa kokeilemaan, että meni ainoastaan hermot. Eikös se ole aivan yliveemäinen softa. Ite tekisin niin, että hommaisin stabiilimmat softat ja kaikki vois hoitua yhden (sen suunnittelemasi servun) avulla. Cubase, jonka rinnalle esim native instrumentsin ja zerog:n sample bankkeja ja softia? Vois olla helpompi ja edullisempi vaihtoehto.

EDIT: Hyvä äänikortti antaa pelivaraa joustavaan työskentelyyn. Lisäksi sanosin, että uuden koneen hankinnassa pistäisin tuplaydin AMD-prossut harkintaan. Ei oo kovin hinnoissa nekään. esim amd 64 x2 3800 maksaa enää n. 350e ja vastaa kyvyiltään 4900mhz normi 64:sta.
Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista.
BotneLapio
07.12.2005 08:22:33 (muokattu 07.12.2005 08:23:34)
Kannattaa kytkeä ne kaksi konetta yhteen FXTeleportin avulla. Et tarvitse serveriin kuin gigasen verkkokortin. http://www.fx-max.com/fxt/

Joo ja samplerisoftaksi kannattaa harkita myös Kontakt 2:sta.
-=Botnee!!=-
nanobunny
07.12.2005 15:19:16
Juu, periaatteessa oon samoilla linjoilla sen kans, että mikäli gigastudion haluaa saada toimimaan moitteitta, niin koneen pitää olla yty ja mielellään sitä varten dedikoitu. Mutta ainoastaan sen verran oon päässy ko. softaa kokeilemaan, että meni ainoastaan hermot. Eikös se ole aivan yliveemäinen softa. Ite tekisin niin, että hommaisin stabiilimmat softat ja kaikki vois hoitua yhden (sen suunnittelemasi servun) avulla. Cubase, jonka rinnalle esim native instrumentsin ja zerog:n sample bankkeja ja softia? Vois olla helpompi ja edullisempi vaihtoehto.

EDIT: Hyvä äänikortti antaa pelivaraa joustavaan työskentelyyn. Lisäksi sanosin, että uuden koneen hankinnassa pistäisin tuplaydin AMD-prossut harkintaan. Ei oo kovin hinnoissa nekään. esim amd 64 x2 3800 maksaa enää n. 350e ja vastaa kyvyiltään 4900mhz normi 64:sta.

No joo, tuo paketti tullee kokemaan muutoksia vielä, hirveästi en ole vielä lyönyt lukkoon mitään. Haluan suunnitella kaiken nappiin ennen mitään ratkaisevia tekoja. :)

Kannattaa kytkeä ne kaksi konetta yhteen FXTeleportin avulla. Et tarvitse serveriin kuin gigasen verkkokortin. http://www.fx-max.com/fxt/

Joo ja samplerisoftaksi kannattaa harkita myös Kontakt 2:sta.

Sampleri on nyt alustavasti GS3O, lähinnä laajahkon orkestraalivalikoiman vuoksi (mm. Vienna).. josta muuten saankin vedettyä oivan aasinsillan: jos tiedätte jotain hyviä orkestraalikokoelmia/erillisiä bankkeja, niin kertokaahan. :) Samplevalikoima ja niiden laatu tullee ratkaisemaan samplerivalinnan loppupeleissä (mun osalta).

Ja mitä noihin verkkosoftiin tulee, niin huomasin niiden olemassaolon vasta tänään. Vaikuttavat ainakin todella käteviltä, ja jo pelkästään niiden takia suunnittelen tuota pakettia vähän toisella lailla. :)
PIM
07.12.2005 16:05:36 (muokattu 07.12.2005 16:08:02)

Edullisempi vaihtoehto:

Wormhole2

http://plasq.com/wormhole

Lisäys:

Onko kukaan kokeillut verkottaa kahta konetta USB-väylän kautta? Nopeuden luulis olevan aika lähellä giga-Ethernetiä.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
CryptoFib
07.12.2005 18:20:54 (muokattu 07.12.2005 18:25:20)
Sampleri on nyt alustavasti GS3O, lähinnä laajahkon orkestraalivalikoiman vuoksi (mm. Vienna).. josta muuten saankin vedettyä oivan aasinsillan: jos tiedätte jotain hyviä orkestraalikokoelmia/erillisiä bankkeja, niin kertokaahan. :) Samplevalikoima ja niiden laatu tullee ratkaisemaan samplerivalinnan loppupeleissä (mun osalta).

Kovin kovin kehuttu on ollu ku Native Instrumentsin samplerilla varusteltu Symphonic Orchestra. Kovin hintava, ettei oo oikeen tullu testailtua. Eastwest on äänittäny ko. kokoelmat. Tuossa linkki suomalaiselle jälleenmyyjälle. Järkkyhintanen, mutta jos massia löytyy ja hyvää pitää olla niin Vot!. http://www.carbonmusic.fi/engine.cg … kka=tuotteet&tuote=107105523455

E: Ja NI:n samplerinhan voit ladata sitte järkeväksi näkemääs hostiin. Esim FL studio, protools, cubase... ehkäpä tästäki syystä sitä gigastudiota suosittelisin välttämään. ;) Voi olla hyvä, mutta täysin subjektiivinen mielipide on, että tosi resurssisyöppö ja epävakaa.
Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista.
nanobunny
08.12.2005 00:14:22
Kovin kovin kehuttu on ollu ku Native Instrumentsin samplerilla varusteltu Symphonic Orchestra. Kovin hintava, ettei oo oikeen tullu testailtua. Eastwest on äänittäny ko. kokoelmat. Tuossa linkki suomalaiselle jälleenmyyjälle. Järkkyhintanen, mutta jos massia löytyy ja hyvää pitää olla niin Vot!. http://www.carbonmusic.fi/engine.cg ... &luokka=tuotteet&tuote=107105523455

Jep, hyvältähän toi demojen perusteella kuulosti. Eikä se hintakaan kovin paha ole, jos Thomannilta katsoo (alle puolet CM:n ilmoittamasta hinnasta!). Kontakt 2 olisi vielä halvempikin kuin GS3O, ja nyt vasta huomasin että Viennassa tulee mukana Kontaktillekin instrumenttimääritykset.. ja halpispaketteja (Garritan).. ja Kontakt tajuaa heti useamman formaatin. Kuppi taitaa kyllä kallistua nyt NI:n puoleen. :)

E: Ja NI:n samplerinhan voit ladata sitte järkeväksi näkemääs hostiin. Esim FL studio, protools, cubase... ehkäpä tästäki syystä sitä gigastudiota suosittelisin välttämään. ;) Voi olla hyvä, mutta täysin subjektiivinen mielipide on, että tosi resurssisyöppö ja epävakaa.

Jotenkin kyllä vaivaa tämä "NI:n samplerinhan voit ladata sitte järkeväksi näkemääs hostiin".. meinaat että saisin käytettyä Kontaktia suoraan tuolla työasemalla ilman mitään ongelmia? Saako tuota Kontaktia edes pyörimään "stand-alonena"? :)

Nyt tuntuu siltä että tekisi mieli lyödä GS3O-serveri -kuvio kokonaan jäihin ja vetää kehiin vaikka Cubase + Kontakt. Koko ajan tulee jotain joka vaikuttaa sittenkin paremmalta kuin jo hyvänä pitämäni yhdistelmä. :)

Vähän tosin arvelluttaa sitten tuo samalla koneella ajaminen.. onko syytä? ;)
CryptoFib
08.12.2005 02:52:24 (muokattu 08.12.2005 03:40:38)
Kontakt taitaa olla markkinoiden kattavin samplen soittelija. Kaikki formaatit taitaa kelvata. NI on päässy tekemään/teettämään aika uskomattoman paljon samplebankkeja eri firmojen kanssa. Etupäässä Zero-G ja Eastwest. NI:n vekottimia omassa käytössä on guitar rig ja B4 -virtuaalihammond. Loistavia molemmat. Ja yllättävän hienosti pyörähtelee. NI tarjoaa loistavia tarjouksia tuotesatseista, missä esim on Reason (hosti) ja läjä plugareita (kontakt, b4, jne.).

Kontakt 2 toimii stand-alonena. www.native-instruments.com Tuolla kannattaa surffata ja varata sitä varten ainaki muutama hetki, koska tarjontaa on älyttömästi ja suosittelenki, että harkitset tarkkaan, että mitä softaa tarvit. Kontakt on ehoton samplaushommiin, mutta sitte, että mitä muuta voisit tarvia. Esim tarviiko rumpuja varten batteryn2:n tms.
Mielipideasioistahan tässäki on yllättäen kysymys. Eri plugarit ja hostit toimii paremmin eri jutuissa. Mikäli ite tekisin esim prodigy-tyylistä samplattua konekomppia, niin viimenen vekotin, millä alkasin niitä hinkkaamaan on cubase. Käyttäisin FL-studiota ja kontaktia. Mutta mikäli audioraitojen kanssa (esim kitara) pitää värkkäillä, niin sillon FL-studio on viimenen ohjelma, missä väännän niitä.

Natiivi-pc ympäristössä ne komponentit siellä pc:n sisällä minusta on äärettömän tärkeitä - luonnollisesti. Tuossa jo mainitsinki, että tuplaydin prosessori on tämän päivän henki. muisteissa ei parane myöskään pihistellä. CL-luokitukset on tärkeät. CL-2 on todella paljon nopeampaa muistia, verrattuna CL4 muistiin (eli pienempi luku parempi). kiintolevyasioissa kierroslukumäärät näyttelee jotain osaa, mutta aika yliampuvaa on niiden eroista puhuminen monesti. SATA2-levyt on järkevin vaihtoehto nykyään. Nyt kun kerran innostuin, niin laitampa tähän pari komponenttia, mitä tulee minun uuteen koneeseen. (oman koneen ostopuuhat on itelläki menossa, joten tästä asiasta kiinnostaa keskustella jo siitäki syystä:) )

EMO: MSI K8N SLI-F S939 NF4 ULTRA SLI PCIE GLAN SATA2 R (120e)
http://www.verkosta.fi/product_info.php?products_id=3194 -
- emosta löytyy kaikki tarvittava minun makuun. eikä oo aivan käsittämättömän kalliskaan. emoissa kannattaa ottaa huomioon aina ne liitännät, mitä uudemmat liitäntämahollisuudet, niin sitä päivitettävämpi se on. usb ja firewire asiat kannattaa kans olla hoidossa. Muitaki juttuja pitää huomioida, mutta menee vuosi, jos niitä rupeaa tässä puimaan. :) AMD pohjasessa ratkasussa socket 939 on oikea vaihtoehto - uudempi, pääsee pidemmälle.

KOVALEVY: Western Digital Caviar SE 250GB SATA II (108e)
SataII:sta sen pitää olla. noita ajattelin uuteen koneeseen 2 kpl.

PROSESSORI: AMD Athlon 64 X2 3800+
tuplaydinprossut on noin 30% nopeampia, verrattuna normi 64:n. 3800 siksi, koska se on edullinen (n 340e) ja socket 939 kantaisia prossuja saa tällä hetkellä 4800mhz asti, mutta niiden hinnat on aika kalliita vielä, mutta pääasia, että emossa on tuki mahdollisimmat kauas. Miksi AMD? pärjää testeissä (ja inteliä ei tueta). http://www.soneraplaza.fi/tietokone … keli/0,2998,h-9102_a-307865,00.html

MUISTI: keskusmuistia en oo vielä lyöny lukkoon. Koska tässä on uusivuosi ym. hienot juhlat edessä, niin rahaa menee väkisin kurkustakin alas, niin laittanen ainoastaan yhden kamman näin aluksi. 1gb 400mhz (muisteja löytyy nopeampiakin, mutta lankuista ei löydy vielä tukea niille) CL2 muistia. toinen kampa tulee myöhemmin.

POWERI ja KOTELO: Näistä komponenteista jengi tykkää tinkiä aika lailla. ei kannata. komponentit päästää toimintasavunsa nopeaa, jos powerit käy turhan kuumina. 500W on suositus tähän settiin. Zalman on hyvä brändi powerimarkkinoilla, vaikkakin kalliihko. Kaveri, joka minua on näissä asioissa konsultoinu, sano, että mikäli poweri maksaa alle sata egeä, niin se on perseestä. nyrkkisääntö saattaa pitää valitettavasti paikkansa, niin puhuvat. Antec tekee myös laatupowereita kuulemma. Kotelo on myös komponentti, mitä en oo päättäny. musiikinteossahan kyllä mahollisimman äänetön on mahollisimman hyvä. Koteloasioihin, en ota sen kummemmin kantaa tähän väliin. hiljaisuus maksaa, sen verran osaan sanoa.

Näytönohjain on sitte musiikkihommissa aika makuasia. kahden näytön tuki löytyy tätä nykyä melkeinpä joka näyttiksestä. PCI-Express kantainen näyttis on kuitenkin pakollinen tuohon emolevyyn. pci-e on uusinta uutta. Emossa on myös SLI-tuki. Eli kahden erillisen pcie näytönohjaimet tuki. Tosin ne 2 pitää olla prikulleen samaa mallia. oma valintani näytönohjaimeksi on Nvidian 7800 -sarjan näytönohjain, mutta kylläkin 100% muista kuin musiikkiin liittyvistä syistä. Prosessorille suosittelen omaa erillistä tuuletinta, ettei pääse ylikuumenemaan hän. Lisäksi ne on paljon hiljasempia, ku normi "boxed-prosessorien" omat tuulettimet. Oma valinta on CoolerMaster Hyper6+. Niistä on juttua täällä-> http://www.soneraplaza.fi/tietokone … keli/0,2998,h-9100_a-311435,00.html

---

Tämä satsi maksaa tätä nykyä n. 1300e, josta pelkästään näytönohjain vie sen 350e. tuohon vähän "järkihintaisempi" näyttis ja toinen giga sitä muistia, niin setti alkaa olla valmis.
Omaan nörttäily-/musiikkikoneeseen tulee vielä jälkikäteen uus äänikortti. Nykyään käytän M-audion Ozonea, ja tilalle tulee M-audion Projectmix I/O ( http://www.m-audio.com/products/en_us/ProjectMixIO-main.html ). Siinä lomassa saattaa (mutta vain SAATTAA) tulla protoolssin osto eteen myös, koska tuolle värkille on M-powered protools tuki. pitänee puntaroida myöhemmin.

Bottomline: komponentit ratkasee paljon näissä äänenkäsittelyhommissa. ohjelmisto-asioissa mulla ei oo absoluuttisia metallitotuuksia tarjota, mutta NI:n ja Steinbergin ohjelmistoja voin suositella, koska niistä löytyy joitain kokemuksia. Ja tosiaan giga-studio on äärimmäisen hankala minun makuun ja raskas ja heittää herjaa kaiken aikaa ruutuun. Mikäli jollaki muulla on parempi kokemuksia, niin hyvä.

Mikäli tuolla natiivi-pc:llä ei oikein hommat taitu ja tökkii ja pahasti ja enemmän, niin sitte pitänee sijoittaa enemmän rahaa ja hommata powercore tms DSP laitteita, joista mie en taas osaa sanoa yhtään mitään. Paitsi että ne maksaa ja on proproprojätkiä varten. Eli ei minua. Eipä kummempia tähän väliin.
sami_sumea
08.12.2005 12:37:19 (muokattu 08.12.2005 12:40:23)

Kontakt taitaa olla markkinoiden kattavin samplen soittelija.

Riippuu vähän siitä mitä tekee.

Nykyään isompia(kin) kirjastoja saa onneksi Kontaktiin, joten valinta on siinä mielessä helpompaa. Myös keyswitchingit yms gigassa vuosia arkipäivää olleet featuret löytyvät vihdoin suhteellisen hyvin toimivina Kontaktin kakkosversiosta.

Orkesteriosastolla mä kallistuisin kuitenkin edelleen Gigastudioon, olen meinaan tossa GS kolmosta testailtuani sen hankinta-aikeissa vaikka Kontakt kakkosen + ison läjän sampleja omistankin. Gigapulse on jotain aivan käsittämättömän siistiä, samoin kuin Gigapiano II.

GS 2 oli prosessoritehovaatimuksiltaan HUOMATTAVASTI Kontaktia kevyempi, kolmonen näemmä kyykyttää järeämmänkin koneen heti kun polyfonia nousee, erityisesti jos Gigapulsea tukevia instrumentteja on käytössä ... :-(

Enivei, tuossa pari vuotta orkesterimusaa täyspäiväisesti Gigastudiolla vääntäneen kaverin puuhasteluja katseltuani, en usko että Kontaktilla olisi pystynyt yhtä laadukkaaseen lopputulokseen. Kaverilla on just 2 erillistä konetta, toisessa pyörii tosiaan vain Gigastudio 2.x ja helvetillinen läjä sämplejä ja toisessa Cubase + plugarit. Kontakt olisi mennyt kyykkyyn ko. kaverin arrangementeillä niin että vinkuu :)

Äänikorttina oli muuten 2x M-audio 2496, joten sen kummempaa settiä tuollaiseen systeemiin ei tarvitse, jos jaksaa bouncata raidat stereopari kerrallaan miksattavaksi.. Jos ei, joku 2x adat-kortti toiseen koneeseen (vaikka RME:n) ja toiseen joku perus-adat-kortti niin kamaa siirtyy 8 kanavaa kerrallaan. Kolmosgigassa voi miksata suoraan Gigastudion sisälläkin koska se tukee vst-plugareja mikserissä.

...
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)