Aihe: WPA-PSK ja kotiverkko 1 | |
---|---|
![]() 16.12.2005 21:38:52 | |
Wlan kotiverko lakkasi toimimasta kun asensin yhteydelle WPA-PSK suojauksen. Toimii normaalisti suojaamattomalla yheydellä. Missä vika?? Käyttis: XP, reititin: D-link 624+ "I'm not going to be a star. I'm going to be a legend!" Freddie Mercury vuonna 1969. | |
![]() 18.12.2005 14:43:37 | |
Wlan kotiverko lakkasi toimimasta kun asensin yhteydelle WPA-PSK suojauksen. Toimii normaalisti suojaamattomalla yheydellä. Missä vika?? Käyttis: XP, reititin: D-link 624+ Siis miten lakkasi toimimasta? Näyttääkö se että yhteys on auki? Kannattaa aloittaa varmistamalla että modeemissa on uusin firmware, and langattomassa kortissa uusin ajuri. | |
![]() 18.12.2005 15:27:36 | |
Siis miten lakkasi toimimasta? Näyttääkö se että yhteys on auki? Kannattaa aloittaa varmistamalla että modeemissa on uusin firmware, and langattomassa kortissa uusin ajuri. Eli yhteys toiseen koneeseen katkesi. Netti toimii ja kaikki muuten mutta kotiverkkoa ei pysty tekemään. "I'm not going to be a star. I'm going to be a legend!" Freddie Mercury vuonna 1969. | |
![]() 18.12.2005 20:02:28 | |
Eli yhteys toiseen koneeseen katkesi. Netti toimii ja kaikki muuten mutta kotiverkkoa ei pysty tekemään. Siis jos pääset langattomasti nettiin mutta et oman verkon muille koneille, niin se on usein oman koneen palomuurista kiinni. Itse en käytä sisäverkon koneilla ollenkaan palomuuria tästä syystä, vaan palomuuri on vasta nettiin mentäessä. Ehkä sulla on mennyt asetuksia tehdessä windowsin palomuuri päälle? Itsellä oli äskettäin vähän samanlainen tapaus. | |
![]() 20.12.2005 10:23:11 (muokattu 20.12.2005 10:25:21) | |
Eihän tuo wpa-psk asetus vaikuta muuhun kuin langattomiin yhteyksiin. Onhan psk salasana oikein myös koneella jolla yrität ottaa yhteyttä tuohon d-link:iin, eli molemmassa päässä? Tuossa mallissa muuten ei taida toimia ssid:n piilottaminen, joten siitä voi myös tulla harmia. | |
![]() 20.12.2005 20:26:52 | |
Eihän tuo wpa-psk asetus vaikuta muuhun kuin langattomiin yhteyksiin. Onhan psk salasana oikein myös koneella jolla yrität ottaa yhteyttä tuohon d-link:iin, eli molemmassa päässä? Tuossa mallissa muuten ei taida toimia ssid:n piilottaminen, joten siitä voi myös tulla harmia. Oletin tuon kysymyksen perusteella että langattoman yhteyden kautta pääsi nettiin mutta ei muihin kotona oleviin koneisiin. Silloin pc:ssä oleva palomuurisofta on kyllä todennäköinen syy. WPA-PSK:ta päälle laitettaessa joutuu sitä verkkoliitäntää koskevia asetuksia tekemään ja saattaapi luiskahtaa palomuuri päälle. Windows tarjoaa sitä omaansa hyvin hanakasti. Jos taas langattomasti ei pääse yhtään mihinkään (edes sen dlinkin asetussivulle), niin sitten salauksen asetuksissa on vikaa. Salaus pois, katsotaan toimiiko, salaukset uudelleen päälle ja tarkkana avainten kanssa. Eli mikä se tilanne nyt tarkkaan ottaen on? | |
![]() 20.12.2005 21:03:17 | |
Eihän tuo wpa-psk asetus vaikuta muuhun kuin langattomiin yhteyksiin. Sen vähän aikaa kun meikällä oli D-Link niin oli salaus mikä tahansa niin nettiin ei päässyt. Kone kyllä jutteli tukiaseman kanssa ihan hyvin. D-Linkin puhelintuen kanssa meni pari päivää "mukavasti" kunnes pakkasin romun takaisin laatikkoon ja kiikutin kauppaan. Ottivat takaisin mukisematta kun tokaisin vastaukseksi vikakyselyyn: "Ei toimi!". Vaihdoin Zyxelin purkkiin ja lähti kerralla toimimaan. Eli tästä lähtien: mikä tahansa D-Link - ei kiitos. Mikä muu tahansa käy. | |
![]() 21.12.2005 11:18:48 (muokattu 21.12.2005 11:23:24) | |
Minulla sattuu myös olemaan d-link 624+ ja ainoa harmi on tuo yllä mainittu ssid:n piilottamisen toimimattomuus, joka muuten oli myös windows xp:n ongelma taannoin. Minun käytössäni, eli päivittäisessä surffailussa, downloadeissa ja toisinaan tunteja kestävissä nettiradion kuuntelussa (midnight blues!!) on myös ollut kohtuullisen luotettava, töpseliä on joutunut irroittamaan vain muutaman kuukauden välein. Ilmeisesti noiden konffaus ei sitten kuitenkaan ole helpoimmasta päästä. Sitten ne driveri updatet kannattaa varmaan myös downloadata d-link suomen tukisivuilta. Niin ja salaus, eli vahvin WPA-PSK toimii kyllä minulla d-linkin usb palikan ja palm lifedrive:n kanssa aivan mainiosti. | |
![]() 21.12.2005 11:29:54 | |
Minulla sattuu myös olemaan d-link 624+ ja ainoa harmi on tuo yllä mainittu ssid:n piilottamisen toimimattomuus, joka muuten oli myös windows xp:n ongelma taannoin. Minun käytössäni, eli päivittäisessä surffailussa, downloadeissa ja toisinaan tunteja kestävissä nettiradion kuuntelussa (midnight blues!!) on myös ollut kohtuullisen luotettava, töpseliä on joutunut irroittamaan vain muutaman kuukauden välein. Ilmeisesti noiden konffaus ei sitten kuitenkaan ole helpoimmasta päästä. Itsellä on ollut DI-614+ ja nyt on DI-514, kun tuohon toiseen ei saanut WPA:ta (siihen HW:hen). Sen lisäksi olen etäasentanut DI-514:n tutulle. Ei ole ollut sellaisia ongelmia mistä ei olisi itse selvinnyt. Joskus joutuu tosiaan resetoimaan sähköt irroittamalla. 614+:ssa oli ainakin alkuun sellainen ongelma, että sen oma palomuuri hylkäsi vastauksen itse lähettämäänsä DHCP-kyselyyn, joten sillä oli ongelmia saada ip-osoite palveluntarjoajalta. Rupesi toimimaan kun laittoi palomuuriin sopivan säännön. Sen sijaan vanhan läppärin DWL-650+ päivittäminen käyttämään WPA:ta ei mennyt oikein hyvin. Sen pitäisi tukea, kunhan päivittää WinXP:n tukemaan Wireless Zero Configurationia. Lähtikin kyllä toimimaan, mutta hetken päästä alkoi taas valittaa että avain on väärän tyyppinen, ja yhteys katkesi. Ilmeisesti vanhat WEP-jutut kummittelivat siellä taustalla myös. En jaksanut alkaa tapella, vaihdoin merkkiä. | |
![]() 21.12.2005 16:46:23 (muokattu 21.12.2005 16:47:08) | |
Minulla sattuu myös olemaan d-link 624+ ja ainoa harmi on tuo yllä mainittu ssid:n piilottamisen toimimattomuus, joka muuten oli myös windows xp:n ongelma taannoin. Luulen (en tiedä), että tuo taitaa olla riippuvainen siitä, mikä langaton verkkokortti on kyseessä. Joskus SSID:n piilottaminen toimii, toisilla taas ei. En nyt näe tuota kauhean vakavana puutteena jos käytössä on WEP tai vielä luotettavampi WPA-salaus. Ilmeisesti noiden konffaus ei sitten kuitenkaan ole helpoimmasta päästä. Tämä pätee erityisesti tuon D-Linkin kanssa. Silloin kun valmistajan tukikaan ei ole ihan varma missä mennään, täytyy jossain olla jotain mätää... Kaiken kaikkiaan tuota D-tuotetta ei kauheasti ainakaan noilla tietokonekeskustelupalstoilla arvosteta. Kokemuksen myötä ymmärrän, miksi. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)