Aihe: Audigy 2 zs platinum asio napsuu / USB-midi napsuu
1
Pumpuli
16.12.2005 10:02:24
Ongelma jota en ole saanut nyt selvitettyä vaikka kuinka pähkäillyt olenkin.

Tosiaankin. Ostin tuossa itselleni Creativen Audigy 2 zs platinumin ja ongelma on oikeastaan ollut ihan alusta asti.

Aluksi kokeilin creativen omalla ASIO-ajurilla nauhoittaa cubasella. Latenssiksi asetin heti alkuun 5ms jolla olen tottunut soittamaan edellisellä äänikortillani (SB Live! 5.1 Digi) ja sillä se on toiminut moitteettomasti vaikka on ollut useampaa VST-efektiä välissä suoraan monitoroinnilla. Tämän uuden kortin kanssa ihan ilman minkäänlaista vst-efektiäkään soitettaessa ääni napsuu ja pätkii ihan helvetisti (pelkällä monitoroinnilla) Annas olla kun laittaa nauhotuksen päälle niin pätkiminen ja napsuminen vain pahenee. Kokeilin nostaa latenssia korkeammalle ja napsuminen vain jatkuu.

Seuraavaksi kokeilin Kx-projektin ajureilla (3537) tuota korttia ja apua oli.. ei yhtään. Mikähän tuossa oikein on nyt ongelmana?

Kummallista tuo on kun wanhalla kortilla toimi niiin hienosti ja audigy2:ssa on jo tuo ASIO2 prosessorointi kortissa "ominaisuutena"

Sama ongelma on USB-Midi-keyboardin kanssa. M-Audio Radium 49 "lelu" on siis kyseessä.

Vst-instrumenttia väliin laitettaessa napse tulee välittömästi.

Apuja kyllä kaivataa nyt tietäviltä. *Kiitän ja kumarran jo etukäteen auttavaa*

Koneen speksejä:
AMD Sempron 2800+
1GB 333mhz DDR
Creative Audigy 2 ZS Platinum
Windows xp professional sp1.
Radeon 9600 xt 256mb DDR
40GB Maxtor / 200GB Maxtor
-For the Love of Good-
CryptoFib
16.12.2005 16:59:55 (muokattu 16.12.2005 17:00:27)
En missään nimessä koita aliarvioida sinun huomiokykyä, mutta tuo kuulostaa siltä, niinku ois emon äänikortti puikoissa, eikä uus audigy. :) Rouske ja paukehan tulee monesti siitä, ku tehot ja äänikortti on alamittaisia. Mutta ei se tässä tapauksessa pitäis olla ongelma. Ootko tarkistanu ohjuspaneelista asetukset, että varmasti on oikein? ja että ristiriitoja ei synny emon äänikortin kans (eli, että se on kytketty pois "päältä")?

E: Tai ihan perusjuttu, että ajurit on varmasti oikeat
Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista.
Pumpuli
16.12.2005 18:21:21 (muokattu 16.12.2005 18:29:29)
Mitä ilmesemmin mulla on itse audigy puikoissa. Äänikorttia en ole sulkenut biossista ihan vain omasta saamattomuudestani, mutta se ei ole mitenkään peleissänsä (edes ajuria asennettu) Ja cubasesta on säädetty Asio asetukset täysin tuolle audigylle. Tosin hämäräksi on minulle jäänyt noista creativen omissa uusista ajureista se että mikä noista se oikea-oikea vaihtoehto on on: Creative Asio, SB Audigy 2 ZS ASIO 24/96 vai SB Audigy 2 ZS ASIO B800. Kyllä, olen testannut kaikkia jo oikein mitään eroa tuohon latenssi/napsumis ongelmaan liittyvää en ole huomannut.

Ajurit mitä olen testannut ovat uusimmat viralliset ajurit ja joista foorumeita lukemalla olen löytänyt sen että noissa ajureissa asion _pitäisi_ toimia, mutta kun ei. Alkaa epätoivo kalvaa mieltä ja teen sen viimisen mahdollisen keinon: Wintoys uusiks.

E: Laitoin emon integroidun kortin kiinni biossista. Ei auttanut mitään. :S
-For the Love of Good-
Pumpuli
21.12.2005 23:56:57
Yrittäny asentaa Cubasen uusiks nyt eikä sekään auttanu yhtään mitään. :(

Seuraava askel on windoussi uusiksi jollei kellään ole muuta ideaa. Turhauttavaa touhua vain se on.
-For the Love of Good-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)