Timo JM 15.12.2005 22:54:43 (muokattu 15.12.2005 22:57:00) | |
---|
Käväisin tuossa juuri Prismassa ja kaappasin heräteostoksena mukaani Labtec:in Ultra-Flat Wireless Desktop paketin. En ole ennen käyttänyt langattomia systeemejä, mutta hiiressä tuntuu olevan snadi viive aina ennen kuin se reagoi ensimmäiseen liikkeeseen. Aivan kuin se miettisi, että liikuttaisiko kursoria vai ei. "Heräämisensä" jälkeen se kyllä toimii moitteettomassti. Sama unisuus kuitenkin toistuu jos se levähtää taas hetken paikallaan. Onko tämä yleinen ilmiö, jonkinlainen pattereita säästävä lepotila, näissä langattomissa hiirulaisissa? Näppis toimii moitteettomasti ja kaikki näyttäisi olevan oikein asennettu ja kondiksessa. ...siis mun mielestä. |
cubasisti 15.12.2005 22:58:57 (muokattu 15.12.2005 23:00:09) | |
---|
Joo, se on niitten ominaisuus. Itsekin kun harkitsin moisen ostoa, myyjä varoitteli, että kaikki ei tykkää siitä odottelusta. Mulla on nyt joku Logitech Mediaplay jotain, eikä siinä ole mitenkään häiritseviä viiteitä, vaikka onkin optinen langaton. Edit: tai siis voi olla että on jotain heräämisviitettä, mutta ei haittaa ainakaan mua. Deadline tekee mestarin. |
lindo 16.12.2005 00:13:05 (muokattu 16.12.2005 00:14:24) | |
---|
Erikoisuudentavoittelijana päädyin itte Philippe Stark hiireen: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2004/0709/ms.jpgJoka vaati kyllä totuttelua outoutensa takia, enkä kyllä suosittele vaikka olenkin jo itse tottunu. Ai niin, ei mieti, koska ei ole langaton. I don't belive anything, if i don't see it first |
CryptoFib 16.12.2005 00:13:46 | |
---|
Itelläni on kans samanlaista vaivaa. mulla on microsoftin intellimouse explorer balablblabala, jossa on joku nahkaverhoilu. Hiiri on muuten loistava, mutta tosiaan samanmoista viivettä on. Viive johtuu siitä, kun infrapuna lepotilassa (kun sitä ei käytetä esim 20min) ei huudata lediään jatkuvalla syötöllä, vaan tekee sitä kerran sekunnissa tms. Se on ihan hyvä ominaisuus, koska se säästää pattereita. Kaverillani on joku logitechin hienohieno hiiri, jossa ei tuota riesaa ole. Toisaalta se joutuu lataamaan akut kerran puolessatoista viikossa, siinä missä ite joudun vaihtamaan 2 x AA -patteria kerran 7-8kk:ssa. Siinä on merkittävä ero, ja siksipä sulatan ite ainaki tuon pienen viiveen "käyttöönotossa". Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista. |
Soolokitaristi 16.12.2005 01:36:52 | |
---|
Joo samasta syystä mulla on koneessa aina myös langallinen hiiri kiinni. Etenkin musahommissa tulee useimmiten tartuttua siihen langalliseen kun pitää nysvätä jotain millimetriluokan fade-käyriä yms. Langallisissa on aina ihme ongelmia. Ja etenkin langallisista tietää, että niin kauan kuin lankaa riittää niin toiminta on moitteetonta. Joissain langattomissa tuntuu että ei tarvi olla kun paperi hiiren ja vastaanottimen välissä niin yhteys alkaa pykimään. |
cubasisti 16.12.2005 12:21:04 | |
---|
Deadline tekee mestarin. |
dewil 16.12.2005 12:43:42 (muokattu 16.12.2005 12:44:13) | |
---|
Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
Fortune 16.12.2005 13:03:06 (muokattu 16.12.2005 13:03:51) | |
---|
Nuo ovat siis noita tavallisia langattomia hiiriä? Bluetooth-rotta voisi toimia varmaan paremmin? Look behind you, a three-necked guitar! |
Kassu 16.12.2005 13:22:20 | |
---|
Nuo ovat siis noita tavallisia langattomia hiiriä? Bluetooth-rotta voisi toimia varmaan paremmin? Toimii loistavasti. Mulla on tää Logitechin uudehko rotta, jossa ei tullut mukana mitään vastaanottimia tms rojua, koska mulla tässä jo BT valmiiksi on. |
32788 16.12.2005 16:03:55 | |
---|
Itellä kanssa tuollainen Mikropehmeä intellimouse, ei tämä ainakaan pahemmin hidastele, ja vielä kun laitoin hiiren nopeuden täysille, se toimii vielä paremmin. Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
CryptoFib 16.12.2005 16:52:17 | |
---|
pitää nysvätä jotain millimetriluokan fade-käyriä yms. ihan offtopikkina semmonen vinkki, että tiesithän että shift pohjassa faderit liikkuu puolet tarkemmin/hitaammin? ainakin useimmissa softissa. Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista. |
lindo 17.12.2005 22:32:32 (muokattu 17.12.2005 22:33:55) | |
---|
I don't belive anything, if i don't see it first |
Markus Y 17.12.2005 22:52:32 | |
---|
Itse en luota mihinkään langattomaan koska jos joku verme hajoaa, niin ainoa mitä osaan silloin tehdä on laittaa töpseli seinään. Eli jos ei vermeessä ole töpseliä mitä laittaa seinään, niin kaikki on mennyttä. www.mikseri.net/jpriest |
kamelisko 21.12.2005 01:06:14 | |
---|
Mulla on varmaan ensimmäinen logitechin langaton optinen hiiri. On toiminu loistavasti. Akut tarvii ladata ehkä kerran kuussa, mut se ei iso homma oo. Mitään viiveitä ei o näkyny. |
Khimil 21.12.2005 01:46:34 (muokattu 21.12.2005 01:47:43) | |
---|
Mullakin langaton hiiri menee aina unten maille hetken paikallaolon jälkeen. Mulla se alkaa heti liikkumaan kun vähän pyöräytän rullaa tms. Siihen tottuu ja sittenhän se herää just silloin kun sitä tarvitsee. Kyseinen hiiri on nyt tosin pöytälaatikossa, ei suostunut lataamaan enää akkuja jostain syystä. Langattomien hiirien oikeasti vittumaisin piirre on se, että aina välillä kun se akku jää vahingossa lataamatta, hiiri voi alkaa jossain kriittisessä paikassa yhtäkkiä kiukuttelemaan. Kun langaton lensi akkuvian takia laatikkoon, tilalle tuli vanha Microsoftin pallohiiri, josta on se pohjan muovinpalanen rikki, jonka pitäisi pitää se pallo siellä sisällä. Aina kun hiiri nousee pöydältä, pallo pääsee pyörimään pöydältä alas jonnekin piiloon. Tämä vasta vaatii totuttelua :P Onko noi trackballit kauhean kalliita tavallisiin hiiriin verrattuna. Tuollainen voisi houkuttaa. Testasin viime kesänä studiolla tuollaista ja se tuntui itseasiassa aika mukavalta. Vaatii tietysti sekin totuttelua. |
Fortune 21.12.2005 17:21:16 | |
---|
Onko noi trackballit kauhean kalliita tavallisiin hiiriin verrattuna. Tuollainen voisi houkuttaa. Testasin viime kesänä studiolla tuollaista ja se tuntui itseasiassa aika mukavalta. Vaatii tietysti sekin totuttelua. Alta viidenkympin lähtee, eli laatuhiiren hintaisia.
Look behind you, a three-necked guitar! |
Oiva 23.12.2005 09:37:36 | |
---|
Toimii loistavasti. Mulla on tää Logitechin uudehko rotta, jossa ei tullut mukana mitään vastaanottimia tms rojua, koska mulla tässä jo BT valmiiksi on. Mikähän on hiiren malli/tyyppi? Ja paketissa tuli siis pelkkä hiiri, ei näppistä eikä muuta? Itse oon etsiskellyt pelkkää BT-hiirtä läppärin kaveriksi; siis sellaista jonka saisi pelittämään läppärin BT:llä ilman mitään hiiren mukana tulevaa vastaanotinpalikkaa (joka nappaa yhden kallisarvoisen USB-liitännän). |
Kassu 23.12.2005 13:18:00 | |
---|
Mikähän on hiiren malli/tyyppi? Ja paketissa tuli siis pelkkä hiiri, ei näppistä eikä muuta? Itse oon etsiskellyt pelkkää BT-hiirtä läppärin kaveriksi; siis sellaista jonka saisi pelittämään läppärin BT:llä ilman mitään hiiren mukana tulevaa vastaanotinpalikkaa (joka nappaa yhden kallisarvoisen USB-liitännän). http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=14022 Tollainen. Mukana ei tule muuta kuin pikkuinen neoprenipussi hiirelle. Todellinen matkahiiri! Hyvä vehje. Itekkin ostin juuri sen takia kun tässä on bluetooth valmiina. |
Locrian 23.12.2005 13:44:09 | |
---|
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=14022 Tollainen. Mukana ei tule muuta kuin pikkuinen neoprenipussi hiirelle. Todellinen matkahiiri! Hyvä vehje. Itekkin ostin juuri sen takia kun tässä on bluetooth valmiina. Voin kanssa suositella. Ostin kun joutu nauhottelee läppärille viikon putkeen. Ei ollu ranne/näpit läheskään niin paskana ku ois voinu olla. Mut mun neopreeni pussukka on vähän ahdas :(... Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. |
Kassu 23.12.2005 13:45:58 | |
---|
Voin kanssa suositella. Ostin kun joutu nauhottelee läppärille viikon putkeen. Ei ollu ranne/näpit läheskään niin paskana ku ois voinu olla. Mut mun neopreeni pussukka on vähän ahdas :(... Hö, mulla ainakin mahtuu hyvin. Mee kokeilemaan kauppaan jos muut on isompia. |