Aihe: Apua Creamwaren Lunan ja Scope homen käyttöön
1
Antti1
23.12.2005 20:41:47
Elikkä otsikossa tulikin "ongelman" ydin. Ostin monitorointiongelmiin vittuuntuneena Creamwaren Lunan ja expansioncardin (mulla ei oo vielä näitä, lähti tänään vasta tulemaan). Se on siis sama vehje, kuin Scope Home. Tossa jo lueskelin manuaalia ja törmäsiin yhteen ongelmaan: mä en ymmärrä siitä manuaalista mitään! Tai manuaali on varmasti oikein hyvä, toimintoja ja mahdollisuuksia on vain niin paljon, etten tiedä mistä pitäisi alkaa. Koko paskaakaan ei jaksa kerralla lukea, saati sitä edes pystyisi sisäistämään alle parissa viikossa. :D Tossa on siis kolmosversion softat sisällä, mutta kai ne on aika lähellä sitä Scopen nelosta. 4.5:stä ei oo mitään hajua.

Teidän tehtävänne onkin selvittää mulle tämmöinen asia: mä haluan nauhoittaa kahdeksan kanavaa adatin kautta kerralla erillisille raidoille. Tohon mä haluan tehdä erikseen kuulokemiksauksen kahta soittajaa varten stereoraidalle (tämä ei tallennu mihinkään) ja ottaa muokkaamattomana noi kahdeksan kanavaa sisälle Adobe Auditioniin. Mitä helvettiä mun pitää tuohon projektiin määritellä, että tämä toimii halutulla tavalla? Entä saako ne kortin kaksi linjatasoista liitäntää valjastettua adatin kanssa samaan aikaan nauhoituskäyttöön ja otettua adat outista kuulokemiksaukset ulos? Perässä on siis Behkun ADA8000, johon olisi mahdollista periaatteessa ajaa neljä erilaista stereomiksausta.

Tarkoituksena olis siis uhrata ADA8000:n 8 kanavaa rumpujen mikittämistä varten ja samanaikaisesti vetää line inputtiin podilla kitaraa, jotta nauhoittelu helpottuu. Saapahan sitten jo jonkinlaisen raakaraidan kitarallekin samalla kertaa. Molemmille pitäisi saada jonkinlainen kuulokemiksaus (klikki ja kitara, ehkä jotain rumpuakin, jos kitaristi haluaa), joka ei kuitenkaan vaikuttaisi nauhoitettavaan signaaliin.

Epäselvää on myös, että saako ne linjatason liitännät määriteltyä sieltä kortin softasta joko outeiksi, inputeiksi tai jompikumpi toiseksi? Kaikkialla mainitaan vaan siitä, että kaikki on vapaasti reititettävissä joka paikkaan.. Puuh.

Miten mä saan määriteltyä tuon kyseisen projektin sitten automaattisesti latautuvaksi? Siis tarkoitan, että windowsin käynnistyessä tuo projekti latautuu automaattisesti ja nauhoitus voi alkaa samantien uudestaan. Muutenhan mä joudun kaivamaan noi projektit joka kerta käsipelillä, tai rakentaa ne uudestaan. Ilman jotain reitittämistä ei tuu mitään ääntä edes winampista.
"Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune
samic
23.12.2005 21:35:14

ekaks päivität sen scope 4.5 se softan päivitys on ilmasta mutta sitte uudet plugarit ja mixerit maksaa,mutta tuossa on vakiona laaja valikoima plugareita ja mixerit

ftp://ftp.creamware.de/Software/Scope_family/SCOPE_4_5/

Entä saako ne kortin kaksi linjatasoista liitäntää valjastettua adatin kanssa samaan aikaan nauhoituskäyttöön ja otettua adat outista kuulokemiksaukset ulos? Perässä on siis Behkun ADA8000, johon olisi mahdollista periaatteessa ajaa neljä erilaista stereomiksausta.

kyllä saat kaiken tuon ja enemmänkin...laitan sulle kaappauksen ruudusta missä on tehty noi reititykset yms kun menen pajan koneelle,turha selitellä ilman kuvaa ku oon niin huono selittämään.

Epäselvää on myös, että saako ne linjatason liitännät määriteltyä sieltä kortin softasta joko outeiksi, inputeiksi tai jompikumpi toiseksi? Kaikkialla mainitaan vaan siitä, että kaikki on vapaasti reititettävissä joka paikkaan.. Puuh.

Kyllä saa.

Miten mä saan määriteltyä tuon kyseisen projektin sitten automaattisesti latautuvaksi? Siis tarkoitan, että windowsin käynnistyessä tuo projekti latautuu automaattisesti ja nauhoitus voi alkaa samantien uudestaan. Muutenhan mä joudun kaivamaan noi projektit joka kerta käsipelillä, tai rakentaa ne uudestaan. Ilman jotain reitittämistä ei tuu mitään ääntä edes winampista.

Pystyt tallentamaan projekteja muistiin mielinmäärin ja valitsee sen mikä käynnistyy
koneen käynnistäessä.
ei ole
samic
23.12.2005 21:40:12 (muokattu 23.12.2005 21:40:44)

Suosittelen kyllä sitä kokopäivitystä saat yli 1000e rojua korttiin tammikuun loppuun
mennessä 98 eurolla.
ei ole
Antti1
23.12.2005 21:57:15 (muokattu 23.12.2005 22:03:20)
Suosittelen kyllä sitä kokopäivitystä saat yli 1000e rojua korttiin tammikuun loppuun
mennessä 98 eurolla.

Siis tarkoitat noita plugaripaketteja ja softia vai?

Mitäs mieltä ollu muuten tuosta Creamwaren vempaimesta/vempaimista ylipäänsä? Onko hintansa arvoisia? Mä luulen, että ainakin tuolla mun paketilla saan sille 350€ varmaan hyvin vastinetta. Toivon ainakin.

Kuinka paljon ne kolme dsp:tä jaksaa pyörittää efektejä samaanaikaan käytännössä? Onko ne niin hyviä, että kannattaa käyttää myös miksauksissa?

Ja muuten, kiitokset soikoon sulle! Sähän tuota korttia mulle ehdotit toisessa threadissa. Sattui käytetty sopivasti vielä tulemaan vastaan, niin oli pakko hankkia. :)
"Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune
samic
23.12.2005 22:21:45

Siis tarkoitat noita plugaripaketteja ja softia vai?

Mitäs mieltä ollu muuten tuosta Creamwaren vempaimesta/vempaimista ylipäänsä? Onko hintansa arvoisia? Mä luulen, että ainakin tuolla mun paketilla saan sille 350€ varmaan hyvin vastinetta. Toivon ainakin.

Kuinka paljon ne kolme dsp:tä jaksaa pyörittää efektejä samaanaikaan käytännössä? Onko ne niin hyviä, että kannattaa käyttää myös miksauksissa?

Ja muuten, kiitokset soikoon sulle! Sähän tuota korttia mulle ehdotit toisessa threadissa. Sattui käytetty sopivasti vielä tulemaan vastaan, niin oli pakko hankkia. :)

Hyvän kortin ostit! ei tulis itelläni merkin vaihtoa ees mieleen...
tuolla sun paketilla saat max 56 i/O jolla varmasti pärjäät...jaa laajentaa vaikka 300 I/O
menee hetki kyllä ku omaksut kortin kaikki mahollisuudet.

plugarit on hyviä.

http://www.planetz.com/forums/

tuolta kannattaa kysellä jos on kysymistä...ja löydät ilmais plugareitakin korttiis.
ei ole
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)