Aihe: Ääniongelma?! 1 | |
---|---|
![]() 07.01.2006 15:06:05 | |
Ostin juuri MIA MIDI äänikortin. Totesin heti että voi perkule kun on hyvät äänet ulos päin, sekä tietenkin myös kovempi ääni kuin vanhassa emolevyn integroidussa äänikortissa. Tämähän on tietysti päivän selvä asia. Mutta.. Kun lähdin nauhoittelemaan ääniä niin sisään tulevat äänet tulevat koneelle mikrofoneista ainakin 3-4x hiljempaa kuin vahalla emon äänikortilla. Mistä hitosta tämä johtuu, vaikka sisään tulevan äänen säätimet on täysillä äänikotrollissa? Emon äänikortilla pystyin nauhoittamaan vain yhdellä mikillä mutta MIA MIDI:ssä voin nauhoittaa kahdella. Silti ääni tulee huomattavasti hiljempana. Toinen mikeistäni on vanhempi mini-mikki jolla ääni tulee sisään kovempana kuin toisella konkkamikilläni, jossa on erillinen phantom-power. Minun tarvitsisi pian äänittää rummuilla muutama demobiisi, joten olisin erittäin iloinen jos joku osaisi auttaa minua että millä saan nauhoitettua äänet edes siedettävällä äänitasolla MIA MIDI:lläni. | |
![]() 07.01.2006 15:28:41 | |
Onhan sinulla mikrofonietuaste? Mia syö linjatasoista signaalia. | |
![]() 07.01.2006 15:42:07 | |
Onhan sinulla mikrofonietuaste? Mia syö linjatasoista signaalia. Ei ole etuastetta? Minkälainen etuaste mun kannattaisi hankkia? Siis suht edullinen kun touhu on ihan pientä harrastelijapohjasta. Taisi olla vikatikki toi äänikortin hankkimen kun siitä koituu tarve hankkia toinen kallis laite :( | |
![]() 07.01.2006 15:48:24 | |
Nyt kun kaupat ovat kiinni, voit tietenkin käyttää sen emolevyn integroitua etuastetta. Laitat mikin kiinni niin kuin ennenkin, mutta vedät emon äänikortin linjaulostulosta piuhan Mian linjasisäänmenoon ja lopuksi vielä avaat integroidun piirin hanat niin, että se ulostaa sisään menevän tavaran suoraan. Ehkä onnistuu, ehkä ei. Kokeilemalla se selviää. Seuraavalla kerralla kannattaa varmistaa kaupasta ennen ostopäätöstä, että tuote soveltuu aikomaasi käyttötarkoitukseen. Jokainen musakauppias osaa kertoa, ettei mikrofoniäänityksiä pysty tekemään ilman esivahvistinta. Deadline tekee mestarin. | |
![]() 07.01.2006 15:52:09 (muokattu 07.01.2006 16:05:14) | |
Ei ole etuastetta? Minkälainen etuaste mun kannattaisi hankkia? Siis suht edullinen kun touhu on ihan pientä harrastelijapohjasta. Taisi olla vikatikki toi äänikortin hankkimen kun siitä koituu tarve hankkia toinen kallis laite :( Tuollahan noita: http://www.thomann.de/gruppe-SPPR-0.html?iwid=3 Kaipa vaikka tuollanen behringerin halpa putkietunen on ihan jees. Onhan niitä muitakin tietty, ei tosin hirveästi halvempia. Yksi juttu mitä kannattaa miettiä on,että jos hankkisit samantien jonkun halvan pikku-mikserin, joita saa about samaan hintaan uutenakin. Sen kautta vois samantien konrolloida näppärästi monitoroinnin tasoja ym. Muutenkin ylipäätään kätevä pöydänkulmalla sellainen. EDIT: jos muuten nookie kiinnostaa, niin mulla saattais olla ylimääräisenä tuollainen behkun mic200 etunen. Pistä pikaviestiä jos kiinnostaa. http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … tube_ultragain_preamp_prodinfo.html | |
![]() 07.01.2006 15:56:11 | |
Ostin kortin käyettynä. En olisi todellakaan uskonut tai arvannut että etuasteen tarvii, vaikka on konkkamikki ja Phantom power. Olisin luullut että Phantom powerista saisi enemmän irti uudessa äänikortissa. Tarvii koittaa tota hyvää vinkkiä. Mutta mites ne hanat avataan siitä integroidusta? Ääniasetukistahan pitää valita jompi kumpi äänikortti toistoon ja nauhoitukseen. | |
![]() 07.01.2006 15:58:27 | |
Nyt kun kaupat ovat kiinni, voit tietenkin käyttää sen emolevyn integroitua etuastetta. Laitat mikin kiinni niin kuin ennenkin, mutta vedät emon äänikortin linjaulostulosta piuhan Mian linjasisäänmenoon ja lopuksi vielä avaat integroidun piirin hanat niin, että se ulostaa sisään menevän tavaran suoraan. Ehkä onnistuu, ehkä ei. Kokeilemalla se selviää. Seuraavalla kerralla kannattaa varmistaa kaupasta ennen ostopäätöstä, että tuote soveltuu aikomaasi käyttötarkoitukseen. Jokainen musakauppias osaa kertoa, ettei mikrofoniäänityksiä pysty tekemään ilman esivahvistinta. Ostin kortin käyettynä. En olisi todellakaan uskonut tai arvannut että etuasteen tarvii, vaikka on konkkamikki ja Phantom power. Olisin luullut että Phantom powerista saisi enemmän irti uudessa äänikortissa. Tarvii koittaa tota hyvää vinkkiä. Mutta mites ne hanat avataan siitä integroidusta? Ääniasetukistahan pitää valita jompi kumpi äänikortti toistoon ja nauhoitukseen. « edellinen sivu | seuraava sivu » | |
![]() 07.01.2006 16:01:29 | |
Phantom power siis tarkoittaa kondensaattorimikrofonin tarvitsemaa "käyttövoimaa" jota se saa yleensä mikrofonietuasteelta, paristosta tai erilliseltä virtalähteeltä. Mia ei sitä tarjoa. | |
![]() 07.01.2006 16:07:46 | |
No olisiko tämä täydellinen paketti mulle nyt ja tulevaisuudessa kun minulla on kaksi mikkiä joista toisessa on jo Phantom power. Toinen mikki ei kyllä Phantom poweria edes tarvitse. http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=25581292 | |
![]() 07.01.2006 18:11:27 | |
No olisiko tämä täydellinen paketti mulle nyt ja tulevaisuudessa kun minulla on kaksi mikkiä joista toisessa on jo Phantom power. Toinen mikki ei kyllä Phantom poweria edes tarvitse. http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=25581292 Eiköhän tuo ole aika optimaalinen vehje sun tarpeisiin. Siis olettaen että et tarvitse kuin yhtä mikkiä kerrallaan. Tosin tuon hinta todennäköisesti tuplaantuu vielä. | |
![]() 07.01.2006 18:32:43 | |
Eiköhän tuo ole aika optimaalinen vehje sun tarpeisiin. Siis olettaen että et tarvitse kuin yhtä mikkiä kerrallaan. Tosin tuon hinta todennäköisesti tuplaantuu vielä. Siis tämän vehkeen kautta voi nauhoitta vain yhdellä mikillä? Ei oikein noi detailsit sano tälle aloittelijalle paljon mitään mitä tuo linkki sisällään pitää. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)