Aihe: Mikseri tietokoneeseen.
1
El Magneto
13.01.2006 14:58:29 (muokattu 13.01.2006 15:04:55)
Elikä tässä pari päivää sitten saapui Saksasta minulle Behringer Eurorack UB1002 -mikseri ja Shure SM57 -mikrofoni. Tarkoitus nauohoittaa kitaraa. Olen tässä miettinyt että mitenkä hemmetissä saan ääntä kuulumaan mistään näiden laitteiden avulla. Siihen asti olen päässyt että mikrofoni on liitetty Line 1 -liitäntään mutta kun siihen esim. puhuu niin ei nuo "äänenvoimakkuusvalot" värähdäkään. Kaiken maailman volumet ja muut on käyty läpi muttei ääntä näytä syntyvän. Olen yrittänyt kuunnella sitä vielä liittämällä kuulokkeet mikserin Phones -liitäntään mutta ei kuulu ääntäkään. Mitenkä sitten saan mikserin liitettyä tietokoneeseen kun ei näytä tuo Main Out -lähettävän mitään signaalia. FAQ on luettu moneen otteeseen mutta sieltä ei oikeen tuntunut apua löytyvän tähän ongelmaan.
Myynnissä Ibanez RG1550 LOISTAVASSA KUNNOSSA!!!
Kumiankka
13.01.2006 15:47:25
Mikki pitää kytkeä siihen kolminapaiseen XLR-liittimeen, ei linjasisäänmenoon, mikrofonin signaali voi olla liian heikko tuohon.
El Magneto
13.01.2006 16:02:37
Ei tunnu muuttuvan miksikään
Myynnissä Ibanez RG1550 LOISTAVASSA KUNNOSSA!!!
esyk
13.01.2006 16:47:20

Kahellaan...

1. Mikseristä Main mix - liuku täpölle ja kanavan 1 Level-, Gain-, sekä Phones- potikat kiinni sekä Tape to ctrl room- ja Fx to ctrl room- napit ylös

2. Luurit kiinni Phones-ulostuloon

3. Mikki XLR-XLR -kaapelilla mikserin kanavaan 1 kiinni ja varmuuden varalta saman kanavan Line in - jakista piuha irti, mikäli sellainen sattuu olemaan siinä kiinni

4. Meteliä mikkiin ja samalla avataan kanavan 1 Gain - potikkaa niin kauan, kunnes saman kanavan Peak-valo alkaa heräillä ja siitä Gainia ihan pikkuisen kiinni päin, ettei signaali mene etuasteessa särölle

5. Kanavan 1 Level-potikka nollatasolle eli keskiasentoon

6. Luurit korville, jos ei ole jo

7. Phones-potikkaa varovasti auki ja samanaikaisesti meteliä mikkiin kohtaa 4. vastaavalla äänenpainetasolla, niin jopa pitäisi alkaa kuulumaan ja mittarit pomppimaan.
Puavali
13.01.2006 17:50:33
Onko piuha ehjä ja oikein kasattu? Onko mikrofonissa katkaisinta?
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)