Aihe: Ohjelma kitaran soiton harjoitteluun..
1
Juho79
30.12.2005 11:03:07
Moi,

Etsin hyvää ohjelmaa tietokoneelle kaupallista/freeware jolla voisi harjoitella kitaran soiton alkeita? Osaisiko kukaan suositella mitään ohjelmistoa?

Kiitokset.
-JUHO-
Landola59
30.12.2005 11:05:19
No kitaran soittoahan ei voi harjoitella muutakuin itse soittamalla, mutta maksullisia tunteja yms. löytyy netistä. Kitarat:soittaminen osiossa taitaa löytyä hakua käyttämällä muutama linkki. Jos etsit tabulatuuri/nuotti ohjelmia, on mm. Guitar Pro Tähän oiva väline. Jälleen, hakua käyttämällä.
"Ei se Dion keikka ole mikään festivaali!" - Pawe87 Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Turder
01.01.2006 00:19:24
Itsellä on tuo Guitar Pro 5. Paras tästä sarjasta, nyt on lisäksi ne "realsoundit". On ne nyt sinnepäin mutta voittaa sen midipimputuksen.
There is no sound like the one of a good acoustic guitar.
Landola59
01.01.2006 13:28:59
midipimputuksen.

Mitä vikaa tässä midipimputuksessa on? kovin hevi on tehty mideinä. mm. doomin musiikit, ultiman musiikit, kaikki vanhat ns. nintendo hevibiisit.
"Ei se Dion keikka ole mikään festivaali!" - Pawe87 Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Turder
02.01.2006 10:23:15
Mitä vikaa tässä midipimputuksessa on?

Ei mitään. Tuollanen realistisempi ääni nyt vaan kuulostaa paremmalta. Makuasia ja niistähän ei passaa kiistellä.
There is no sound like the one of a good acoustic guitar.
Landola59
02.01.2006 20:54:52
Tuollanen realistisempi ääni nyt vaan kuulostaa paremmalta.

No en nyt osaa sanoa onko sillä realistisuudella mitään tekemistä oppimisen kanssa.
Milkop
03.01.2006 11:34:56 (muokattu 03.01.2006 11:35:11)

Ei kannata unohtaa Powertabia, joka ajaa asiansa ja on lisäksi ilmainen. Tuota olen itse käyttänyt eikä ole pahaa sanottavaa. Eiä nuo midiäänet oppimista vaikeuta.
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell
Niq
03.01.2006 12:42:25

midipimputuksen.

Midipimputuksen soundit on ihan laitteistosta kiinni, itse midihän on vain komentoja. Kunnon äänikorteilla/syntsilla on sounditkin ihan eri maailmasta, voittaa nuo GP5:n "real" soundit 10-0. Eihän noissa kuule virveliä ollenkaan ja bassokin on ihme surinaa. Kitarat on välttävät joo, mutta onko sitten järkeä "parantaa" soundia käyttökelpoisuuden kustannuksella.
"I have a cunning plan" -Baldrick
k...
04.01.2006 18:31:21
Midipimputuksen soundit on ihan laitteistosta kiinni, itse midihän on vain komentoja. Kunnon äänikorteilla/syntsilla on sounditkin ihan eri maailmasta, voittaa nuo GP5:n "real" soundit 10-0. Eihän noissa kuule virveliä ollenkaan ja bassokin on ihme surinaa. Kitarat on välttävät joo, mutta onko sitten järkeä "parantaa" soundia käyttökelpoisuuden kustannuksella.

Kerropas sitten hieman että mimmosilla äänikorteilla/softalla saa GP5:sta tuollaista 10-0 voittavaa soundia.
Landola59
04.01.2006 18:33:59
GP5:sta tuollaista 10-0

Tavallinen Midi.
Ronn Mossin leuassa ei ole mitään vikaa, pohjanmaalta löytyy sata kertaa lahompia latoja! Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
k...
04.01.2006 18:55:19
Tavallinen Midi.

Tällaisia vastauksia lisää. Kiitos!
Niq
05.01.2006 22:18:44 (muokattu 05.01.2006 22:19:37)

Kerropas sitten hieman että mimmosilla äänikorteilla/softalla saa GP5:sta tuollaista 10-0 voittavaa soundia.

Periaatteessa mikä vaan äänikortti, johon saa itse ladattua soundipankit. Mitä enemmän tilaa, sitä paremmat soundit sinne saa. Samoin voi käyttää virtuaalisynia midiloopperin kautta. Ja onhan jo muinaisessa SoundBlaster AWE64:ssäkin paremmat soundit kuin nuo GP5:n omat, puhumattakaan sitten hyvistä äänikorteista.

EDit:lisäys.
"I have a cunning plan" -Baldrick
k...
06.01.2006 00:01:00
Periaatteessa mikä vaan äänikortti, johon saa itse ladattua soundipankit. Mitä enemmän tilaa, sitä paremmat soundit sinne saa. Samoin voi käyttää virtuaalisynia midiloopperin kautta. Ja onhan jo muinaisessa SoundBlaster AWE64:ssäkin paremmat soundit kuin nuo GP5:n omat, puhumattakaan sitten hyvistä äänikorteista.

Millasia soundipankkeja ite käytät?

Mulla itellä on Audigy 1 ja jos verrataan sen vakioäänillä GP5:en ääniin ni GP5:en äänillä kaikki kikat, vibratot ja tommoset kuulostaa paremmilta mutta muuten ne kitara/bassosoundit on aika kauheita. Audigyssä taas vakioäänet kitaroille muistuttavat etäästi kitaraa eikä muutkaan instrumentit äänenlaadullaan loista ellei arvosta pimpelipom-musiikkia.

Monet tosiaan saavat äänikorteistaan hianoja ääniä joita tuolla sooloskaboissakin saa ihailla mutta harva haluaa antaa sitä informaatiota eteenpäin millä pankeilla tai vst-plugareilla nämä on saatu aikaan.
k...
11.01.2006 17:45:21
Monet tosiaan saavat äänikorteistaan hianoja ääniä joita tuolla sooloskaboissakin saa ihailla mutta harva haluaa antaa sitä informaatiota eteenpäin millä pankeilla tai vst-plugareilla nämä on saatu aikaan.

Tässä se taas nähdään. Heti kun kysyy mitä herra itse käyttää niin keskustelu päättyy siihen.

Sanokaa ny joku mitä käytätte jotta nää pimpelipom-musiikit alkais kuulostaa ees vähän paremmilta. Tän jälkeen joku ehdottaa että menee selailemaan jotain www.kvr-vst.com tms. josta ei erkkikään löydä mitään hyvää ellei systemaattisesti käy kaikkea läpi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)