19 21.01.2006 10:20:11 | |
---|
On tuossa lähiaikoina alkanut mp3:set pätkimään winampilla kuunneltuna, pätkiminen ei ole jatkuvaa vaan välillä (1-2 kertaa minuutissa) tulee sellainen ärsyttävä "töksäytys". Menee kohta herrrrmot! Onkohan kenelläkään tietoa, että mistä moinen johtuu ja millä sen saa korjattua? |
Listen 21.01.2006 11:29:18 (muokattu 21.01.2006 11:37:36) | |
---|
Kokeile jollain toisella soittimella, esim. XmPlaylla ( http://www.un4seen.com/). Jos sillä toimii hyvin, hae WinAmpin uusin päivitys ( http://www.winamp.com/player/) ja asenna se, ja jos uusin oli jo asennettuna niin asenna uusiksi. Jos olet asentanut WinAmpiin plugareita, tsekkaa myös onko niistä tullut päivitettyjä versioita. Ellei pätkiminen sitten viittaa siihen, että kovalevy olisi eheyttämisen (defragment) tarpeessa. Voi johtua monesta muustakin. Itselläni on uusimmat versiot Winampista ja äänikortin ajureista (kuin myös muistakin ajureista), silti Winamp alkaa soittaa biisejä pikkuoravanopeudella heti kun käynnistää softasyntikan joka käyttää ASIO:ta. Esimerkiksi tuolla XmPlaylla, johon olen Winampista viime aikoina siirtynyt, ei moista ongelmaa ilmene. Täytynee tsekata Winamp-plugareiden ajantasaisuus. |
Kemppilä 21.01.2006 22:14:03 (muokattu 21.01.2006 22:14:45) | |
---|
Mulla on kanssa ruvennu pätkimään, mutta pätkii abaut 1 sekunnin välein. Välillä pätkii ja välillä ei. Eikä oo mitään väliä millä kuuntelee. Ootko muuten asentanu uuden version msn messengeristä? Minä epäilisin sitä, kun on ruvennu pätkimään kun sen asensin. e. Nii sain sen pätkinnän kuriin kun laitoin äänikortista puskuria lisää. "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." |
Aki 23.01.2006 02:02:10 | |
---|
Kovalevyn defragmentointi ja yleiset rekisterinhuoltotyökalut on ensimmäiset asiat mitä pitäis tarkistaa. AdWare ja virustorjunta tietty kans. Mainioita ilmaisohjelmia joita itse käytän viikottain: Ccleaner RegScrubXP Spybot S&D Ad-Aware Avast antivirus Kerio palomuuri Myös Hijackthis on mainio työkalu, jolla paljastuu kaikki tarpeettomat resursseja käyttävät ohjelmat. Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
19 23.01.2006 12:37:15 | |
---|
Nyt on kokeiltu suurinpiirtein kaikkia juttuja mitä edellä mainittiin. Viruksia ei löydy ja kiintolevy on eheytetty noin viikko sitten. Välillä tuntuu, että muisti loppuu kesken, kun alkaa kaikki pätkimään ja samalla musiikkikin. Sen verran olen huomannut, että musiikki pätkäisee ainakin silloin, kun jotain isompaa tapahtuu. Esim. isoa kuvaa ladatessa usein käy näin. Ai niin, muistia on 512 Mt ja käyttiksenä XP. Oudointa tässä on ehkä se, että ei ole ikinä aikaisemmin tehnyt näin vaan alkoi ihan yhtäkkiä. |
Kemppilä 23.01.2006 15:57:51 | |
---|
Mulla rupes winukka pykimään sitten oikein olan taqkaa vaihteeks. Ei muuta kun siloseks ja uudelleen asennusta kehiin, nii pääsee helpoimmalla. :D "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." |
mhelin 23.01.2006 17:14:40 | |
---|
Ei ikinä uutta asennusta, jos ongelma ei ratkea ilman uudelleenasennusta on parempi ryhtyä muihin hommiin :-) |
mhelin 23.01.2006 17:18:31 | |
---|
Winamp alkaa soittaa biisejä pikkuoravanopeudella heti kun käynnistää softasyntikan joka käyttää ASIO:ta. Eipä taida olla ASIO ja WDM ajurin yhteiskäyttö suositeltavaa, parempi olisi käyttää vain jompaa kumpaa kerrallaan. MP3:t vaan CD:lle tai DVD:lle ja joku halpis-hardis-DVD-soitin hoitaan tuon Winampin homman. Kahta äänikorttiakaan ei kannata koneeseen laittaa. |
Kemppilä 23.01.2006 17:24:18 | |
---|
Ei ikinä uutta asennusta, jos ongelma ei ratkea ilman uudelleenasennusta on parempi ryhtyä muihin hommiin :-) joo. Mäkkihommiin heti kun on varaa :). "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." |
Jokunen 23.01.2006 18:21:32 | |
---|
Miulla oli joku aika sitten myös vastaavia ongelmia winampin kanssa. Ohjelman poistaminen ja uudelleenasennus auttoi ja taas toimii ihan normaalisti. "Olen 16, minulla on farmariauto" Iron Maiden - Running free (käännös: YLE) |