Aihe: Hätää ulkoisen kovon kanssa..
1
Hotlicks
17.01.2006 13:18:12
Ulkoinen kovalevyni ilmoittaa ykskaks yllättäen, että "ei ole alustettu". Hassua, sillä se on useampaan kertaan alustettu (NTFS) ja sinne on jo äänitetty pari keikkaa jne. Tiedostot on auenneet ihan normaalisti tähän saakka, mutta nyt ei tunnu toimivan. Onko olemassa jotain ohjelmaa, jolla voin yrittää kaivella levyltä tiedostoja ja pelastaa nuo keikkojen filet? Tai tietysti jokin muukin keino voisi tepsiä, mutta omat taidot on sen verran huterat, ettei osaa. Tattis.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
Hannu H.
17.01.2006 19:07:54

Mulla kävi samalla tavalla. Ei huollon pojat viittiny mitään asian eteen tehdä ja tietojen pelastamisesta oli tuomio "voidaan me koittaa, sieltä voi tulla jotain tai sitten ei ja ei voi sanoa yhtään että mitä tulee.. ja se ei mee takuun piikkiin"

Kiroskelin sitten vaan ja totesin nauhoitusten siirtyneen lopullisesti taivaallisemmalle DAT-nauhalle...
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
-Q-
17.01.2006 19:41:32
Mulla kävi samalla tavalla. Ei huollon pojat viittiny mitään asian eteen tehdä ja tietojen pelastamisesta oli tuomio "voidaan me koittaa, sieltä voi tulla jotain tai sitten ei ja ei voi sanoa yhtään että mitä tulee.. ja se ei mee takuun piikkiin"

Mutta näin se on, sori vaan. Sen levyn "korjaaminen" tarkoittaa vaihtamista uuteen. Ei siellä "huollossa" ole mitään työkaluja datan kaivamiseen sen enempää kuin sullakaan. Eikä tietenkään mene takuuseen. Takuu kattaa materiaali- ja valmistevirheet. Kumpaa sun mielestä se datan kopiointi on? Eikä kukaan muu voi huolehtia sun varmuuskopioinnista jos et itse sitä tee. Ei varsinkaan laitteen valmistaja.

Ja alkuperäiseen; ikävästi kuulostaa hajonneelta levyltä.
k...
17.01.2006 19:49:31
Ei siellä "huollossa" ole mitään työkaluja datan kaivamiseen sen enempää kuin sullakaan.

Jos kyse on kovalevyn myyneestä yrityksestä niin harvemmin siellä on tietojenpelastukseen perehtyneitä henkilöitä, mutta kyllähän noita firmoja on jotka mainostaa pelastavansa kovalevyjen tiedot vaikka kovo ois käyny tulipalossa.
Puavali
17.01.2006 19:51:10
Jos kyse on kovalevyn myyneestä yrityksestä niin harvemmin siellä on tietojenpelastukseen perehtyneitä henkilöitä, mutta kyllähän noita firmoja on jotka mainostaa pelastavansa kovalevyjen tiedot vaikka kovo ois käyny tulipalossa.

Ja se pelastus maksaa hieman enemmän kuin hieman.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
k...
17.01.2006 19:53:42
Ja se pelastus maksaa hieman enemmän kuin hieman.

Tuolta kannalta ei ole tullut katottua koska meikäläiselle se raha ei ole ikinä ollut ongelma ;)
Puavali
17.01.2006 20:07:04
Tuolta kannalta ei ole tullut katottua koska meikäläiselle se raha ei ole ikinä ollut ongelma ;)

Oli niin köyhän näköinen avatar tuolla hotlicksillä, että ajattelin varoittaa...
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
hannu666
18.01.2006 08:00:49 (muokattu 18.01.2006 08:03:19)
Ulkoinen kovalevyni ilmoittaa ykskaks yllättäen, että "ei ole alustettu". Hassua, sillä se on useampaan kertaan alustettu (NTFS) ja sinne on jo äänitetty pari keikkaa jne. Tiedostot on auenneet ihan normaalisti tähän saakka, mutta nyt ei tunnu toimivan. Onko olemassa jotain ohjelmaa, jolla voin yrittää kaivella levyltä tiedostoja ja pelastaa nuo keikkojen filet? Tai tietysti jokin muukin keino voisi tepsiä, mutta omat taidot on sen verran huterat, ettei osaa. Tattis.

Pelastaminen onnistuu kyllä useimmiten, on kokemusta vähä liikaakin tietostojen häviämisestä tai kovalevyn rikkoutumisesta, minun säkääni, kaikki mihin kosken muuttuu paskaksi.

Koita sellasesta ohjelmaa ku data recovery, on toiminut mulla useasti, älä vahingossakaan vie huoltoon äläkä yritä laittaa kovalevylle mitään ja älä aslusta sitä, ekaksi koitat katsoa näkeekö toi data recovery sen kovon ja ne puuttuvat failit. Jos tällä ongelma ei aukene niin voit koittaa seuraavaksi ohjelmaa nimeltä Easy Recovery. Googlesta löytyy muitakin vastaavia, näillä oon ite pelastellut useamman kerran. Onnea matkaan.

Jos ongelmia tai et tajua kaikkee oleellista niin voit soittaa ja kysyä.

hannu 0500474399
hannu666
18.01.2006 08:04:53

Juu se maksaa muistaakseni 800e/tunti, kait sulla nyt sen verran on, eihän ne kaiva ku pari viikkoa niitä faileja sieltä ;o)
BotneLapio
18.01.2006 11:24:37
Ulkoinen kovalevyni ilmoittaa ykskaks yllättäen, että "ei ole alustettu".

Minkä merkkinen kovo on kyseessä? Siis ei sen ulkoisen boksin ja kasaajan nimi, vaan sen joka siellä sisällä hyrrää?

Oletan et sulla on Windows.
Oletko poistanut kovalevyn aina "sulje laite turvallisesti" -valikon kautta? Esim. tehtäväpalkissa sellainen pieni nuoli?
-=Botnee!!=-
musa
24.01.2006 11:20:19
Meikäläisellä kävi ulkoisen kovon kanssa taannoin ihan sama homma. Meni takuun piikkiin eli sain uuden kovalevyn. Eivät edes yrittäneet lähteä pelastamaan tiedostoja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)