Aihe: Kun äänittää, kone pätkii
1
JL
31.01.2006 13:07:15
Olen pari vuotta nauhoitellut erilaisia demoja cubase 2lla, korttina echo audion mia midi. Kone on noin 5v vanha amd athlon xp1800, muistia 512, kovo 60gt 7200, emolevyä en muista. Kun äänittää, kone pätkii tosi paljon jo, vaikka raitoja ei olis kuin 1. Sitten saa kaikki äänittää tosi lyhyissä pätkissä. Sammutan kaikki netit, yms. jutut äänitysten ajaksi. Myös toistossa audio pätkii aika lailla. Demoprojekteissakin kun raitoja tahtoo tulla 20-30 per biisi, alkaa homma oleen aika mahdotonta.

Oon miettinyt pc tai mac läppärin ja esim. motu 828mk2 hankintaa. Eikös tossa motussa ole omat prossut, jotka hoitavat tuota audiopuolta? Millainen läppärin pitää vähintään olla, jotta saat motulla esim. nuo 10 raitaa kerralla sisään?? Ja miten sitten käy kun projektissa alkaa oleen tuo 30 raitaa, millaisen koneen vaatii, että jaksaa tuon kaiken vääntää+tietty efektejä ois ihan kiva saada raidoille jo kuuntelussa..

Hjälp?
-septimisti-
31.01.2006 13:25:35
Noin nopeasti vois vastata, että kyllä tossa nyt jotain häikkää on. Ei noiden speksien mukaan pitäisi olla MITÄÄN syytä sille, että kone köhii äänittäessä. Eri juttu sitten jos siinä on äänityksen aikana päällä konvoluutio-reverbit ja muut sokerit.

Eli ajurit ajan tasalle, äänikortin ja softan asetusten tsekkaus ja jos ei auta, niin windows matalaksi ja asentelet kaiken uudelleen. Kuulostaa ihan siltä, että siellä on jotain pahasti solmussa.
dewil
31.01.2006 15:19:19 (muokattu 31.01.2006 15:19:42)

Onka sun äänikorttis latenssit yms. hässäkkäasetukset kunnossa?
Don´t Clone The Beat. Own The Beat.
ktvr
31.01.2006 15:28:57
Onko GSIF-puskurin koko liian pieni?
JL
31.01.2006 16:23:41
Äänikortin asetuksia olen muutellut, mutta mitä ne pitäis olla sitten? Entä gsif?
ktvr
31.01.2006 18:46:49
Äänikortin asetuksia olen muutellut, mutta mitä ne pitäis olla sitten? Entä gsif?

Katso GSIF-välilehdeltä GSIF buffer size. Liian pieni (64) voi aiheuttaa häiriöitä ja liian iso (2048) kasvattaa latenssia. Ittellä 256 toimii ongelmitta.
Chaplin
31.01.2006 18:52:53
Ootko lukenut tuolta : http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=68978 koneen optimoinnista musa käyttöön.. Uskon että auttaa.
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
jäykkis
01.02.2006 09:52:51
Taikka sitten kyse on levystä tai sen ohjaimen ongelmista. Mulla oli taannoin uusi Maxtor ja sama juttu. Toisinaan se toisti ääntä hyvin, toisinaan pätki niin pirusti.

Lopulta se kämähtikin niin, että jouduin ostamaan toisen levyn rinnalle ja nyt se viallinen on backup-levynä. Kaik ongelmat hävis sen sileän tien.
Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)