Aihe: Nauhoitus jälki pätkii.
1
JanneT
30.01.2006 18:14:22

Minua vaivaa seuraava problemo..eli toisinaan kun nauhoittelen koneellani, niin syystä tai toisesta nauhoitus ei pysy perässä, vaan nauhoitus jälki tulee myöhässä (esim. olen lopettanut soitin jo, mutta ohjelma on vielä outron alussa). Ja kun kuuntelen nauhoitteen, niin se pätkii alituisesti. Mutta jos vaikka nauhoitan heti sen perään uudestaa, niin jälki saattaa olla ihan hyvää, eli ei mitään pätkintää jne. Olen ihmeissäni sillä tätä ongelmaa ei ole ennen ollut, eikä koneessani ole mikään traagisesti muuttunut (ainakaan muistikuvani mukaan). Tämä ongelma ilmenee sekä Cubase VST5.1 ja Sonar 4 kanssa. Koneen specsit ovat seuraavat: Win XP Prof., AMD Athlon 64 3000+, 1G DDR rammia ja äänärinä on E-MU:n 1820M.

Vielä erikoisempaa hommasta tekee se, että kun olen kytkenyt DAT nauhurin äänikorttiin kiinni koe mielessä ja nauhoittanut sinne, sekä Cubaselle, niin kas kummaa, vaikka ääni pätkii koneelle tallentuneessa äänitteessä, ei mitään ongelmaa ilmene DATille menneessä äänessä. Olen myös aina nauhoituksen yhteydessä pyrkinyt sammuttamaan kaikki ohjelmat+netin, joita en tarvitse. Joten niistä ei pitäisi johtua.

Joten mikä vikana? Onko mahdollista, että tuo kovoni on yksinkertaisesti vanhentunut jo sen verran, että ei pysy mukana menossa ja meiningissä? Ja siis HUOM! Äänentoistossa muuten ei ole koskaan ollut ongelmia, vain nämä toisinaan pätkivät nauhoitukset!

PS. Onkos muuten missään listaa windows prosesseista, joita kannattaisi sammuttaa ennen nauhoittamista? Tai paremminkin listaa prosesseista, jotka ovat elintärkeitä, ja joita ei saa lopettaa.
Voihan vitalis...
superfly
30.01.2006 18:16:03
Tuosa kannattaa lähteä liikkeelle.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=68978
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)