Aihe: Rätinää realtime efekteillä (FL Studio)
1
lindo
26.01.2006 12:23:56
Säätelin kai jossain vaiheessa jotain Windows asetuksia, enkä muista, tai en kai pannut merkille missä vaiheessa rätinä alkoi, mutta asia on nyt näin:
FL Studiossa käytän paljon efektejä lähinnä rumpujen teossa, ja kun on joka raidalla (channel) efekti, ja CPU usage heiluu jossain 60-70% hujakoilla, niin se sellanen rätinä alkaa.
Tein säätelyä tuon PDF ohjeen kanssa mikä löyty jostain
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=68978

En nyt muista mikä se noista oli mutta oli kuitenkin se "perus säätö meininki" joka alkaa tyyliin "get rid of the desktop BG image".
I don't belive anything, if i don't see it first
CryptoFib
27.01.2006 09:20:37
Kiitämme raportista. Se on kattava. ;)
Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista.
lindo
27.01.2006 14:13:43 (muokattu 27.01.2006 14:20:47)
Höh, yritin siinä kysyä että mikä on kun rätisee. Eli kun en ite muista mikä se nyt on, eikä huvittais käydä kaikkia säätöjä läpi. Eli mikä tuohon rätinään voisi olla syy?

Tässä ääninäyte:
http://kotisivu.dnainternet.fi/lindenj/Track1.mp3
-septimisti-
29.01.2006 12:43:45 (muokattu 29.01.2006 12:45:20)
Rätinä. Jep.

Pistäisin rahani likoon ihan sen puolesta, että äänikortin rajat latenssin suhteen tulevat vastaan. Tämä esiintyy nimenomaan äänen nopeana pätkimisenä, jota kai rätinäksikin voisi kutsua. Koita nostaa latenssia ylöspäin. Jos rätinä lakkaa, kyse on yksinkertaisesti siitä.

Ainakin periaatteessa ongelmaa voi lievittää juurikin karsimalla kaikkea ylimääräistä häslinkiä pois resursseja syömästä. Palomuurit, virustorjunnat, miljoonat taustalla pyörivät pikkuohjelmat jne.

EDIT: tuo pätkä kuulostaa juurikin siltä, että liian alhainen latenssi saa koneen huutamaan hoosiannaa.
lindo
29.01.2006 17:22:36 (muokattu 29.01.2006 17:25:40)
YES!!
-septimisti- kuittas taas :)
Kiitos paljon, siellähän se "vika" piileskeli. Oli tuo bufferi niinkin isolla ku 2ms, hehee.
Nyt toimii taas, ja voi jatkaa musiikkikappaleiden tekoa!

"Miljoonat pikkuohjelmat" olen pyrkinyt pitämään tiedostamistilassa, eli tiedän mitä ohjelmia on ja suurinpiirtein mitä ne mikäkin tekee.
Kemppilä
29.01.2006 18:40:50
Ainakin periaatteessa ongelmaa voi lievittää juurikin karsimalla kaikkea ylimääräistä häslinkiä pois resursseja syömästä. Palomuurit, virustorjunnat, miljoonat taustalla pyörivät pikkuohjelmat jne.

Jos ei vielä ole tehtynä, nii kannattaa laittaa windowssista suorita ja msconfig. Sieltä saa raksittua bootista ylimääräsiä ohjelmia ja turhia palveluita saa karsittua.
"Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi."
lindo
30.01.2006 00:43:43
Joo tosiaankin. Jos on jotain turhaa :P Niistä kannattaa tietenkin yrittää ekaks päästä eroon, ja vasta viimeisenä keinona poistaa msconfigissa.
Mä olen yrittänyt pitää koneen siistinä ettei ole mitään turhaa.

Tässä mun Start Up lista
http://img14.imageshack.us/img14/3750/startup6mg.gif
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)