Aihe: N-track, Anvil studio, MIDI ja Yamaha PSR-290 1 | |
---|---|
![]() 03.04.2006 15:13:46 (muokattu 03.04.2006 17:10:21) | |
Omistan Yamaha PSR-290 koskettimiston ( http://achamilton.co.uk/PSR290.htm ). Ongelmani koskee laitteen midi toimintoa. Minulla on usb-midi liitäntä. Olen asentanut tällä johto mokkulalle oman ajurin ja päivitin äänikorttini ( joka on indegroitu ). Käytössäni on N-track ja Anvil studio ja olen näissä molemmissa ohjelmissa olen kokeillut midi toimintoja. N-trackissä menin ''MIDI devices'' valikkoon ja valitsin MIDI Output portiksi 1-microsoft GS wavetable SW synth, kytkettyäni soittimeni ( Yamaha PSR-290 ) huomasin, että painellessani koskettimia N-track plokkasi nuotteja mielivaltaisesti. Kysy ei ole latenssista koska äänet eivät kuuluneet jälkikäteen. Kun ohj. hyväksyi jonkun nuotin se toisti sen tietokoneen kaiuttimista ja ne nuotit mitä se ei tallentanut, niin niiden tilalla kuului suriinaa tai outoa räimettä kaiuttimista. Vaihtaessani soitinta Yamaha koskettimistossa ääni vaihtui myös samalla N-track ohjelmassa. Soittimessani on kylläkin jokin ''PC'' toiminto jonka laitoin päälle. Säädoin myös MIDI säätöjä Function valikosta, mutta mikään ei tuntunut auttavan. Päätin kokeilun vuoksi ladata jonkun toisen ohj. testatakseni että onko vika N-trackissä vai ei. Pyydyin Microbitin kautta freeware ohj. nimeltään Anvil studio. Asensin ohj. ja otin valikosta '' view-syntheziser, MIDI+Audio ports '' säädöin midi in ja out portit ja tämän jälkeen painoin '' Test midi '' painiketta jonka seurauksena kone alkoi soittamaan midi ääniä. Huomasin että oikealla puolella pyörivät nuotit mitä ohj. testasi. Vasen puoli oli tyhjä ja painaessani jotakin kosketinta, ruutuun ilmeistyi '' Chan 1: note on (60) from usb uno midi in '' ja vapauttaessani koskettimen ruutuun ilmestyi '' Chan 1: note off (60,0) from usb uno midi in ''. Ei tämä vielä mitään mutta painaessani kaksikertaa päräkkäin samaa kosketinta kohtuullisen nopeasti ilmestyi ruutuun '' Chan 1: Note On(16) from: USB Uno MIDI In '' '' Chan 1: Note On(77) from: USB Uno MIDI In '' '' Chan 1: Note Off(60,0) from: USB Uno MIDI In '' , eli suluissa olevat numerot vaihtuvat mielivaltaisesti ja eikä ohj. merkinnyt yhtä ''offia'' lainkaan. Onko vika siis siinä ettei ohjelmat ymmärrä minun soittimeni lähettämää midi kieltä vai olenko tunaroinut pahemman kerran ?? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)