Aihe: Ongelma äänikortin ja integroidun äänikortin kanssa.
1
kitaraontahtoni
28.03.2006 18:41:20
Emolevyssä kiinni oleva äänikortti ei pelaa, tai oikeita ajureita ei ole saatavilla.
Minulla on uusi äänikortti, mutta sen kiinni laitettuani kone ei aukene.
Pitääkö emolevyssä integroituna oleva äänikorttia kytkeä pois? Auttakaa mua.
Love me fender
Aki
29.03.2006 01:59:46

Emolevyssä kiinni oleva äänikortti ei pelaa, tai oikeita ajureita ei ole saatavilla.
Minulla on uusi äänikortti, mutta sen kiinni laitettuani kone ei aukene.
Pitääkö emolevyssä integroituna oleva äänikorttia kytkeä pois? Auttakaa mua.

Voit kokeilla asettaa sen Biosista pois käytöstä. Taputtele del-nappia käynnistettäessä niin pääset Bios-asetuksiin käsiksi.
kitaraontahtoni
29.03.2006 15:21:26 (muokattu 29.03.2006 15:21:51)
Voit kokeilla asettaa sen Biosista pois käytöstä. Taputtele del-nappia käynnistettäessä niin pääset Bios-asetuksiin käsiksi.

Sain laitettua integroidun pois käytöstä, mutta uusi ei silti pelaa.
Kone kyllä käynnistyi, mutta ei löydä uutta laitetta.
Love me fender
t-termiitti
29.03.2006 15:32:33

start->control panel->add hardware?
Tulokset 1 - 4 noin 6 osuman joukosta haulle "meaning of life is 44". (0,40 sekuntia)
cubasisti
29.03.2006 15:52:35 (muokattu 29.03.2006 15:53:02)
Lähes kaikissa emolevyissä on sellainen hieno ominaisuus, että jos koneeseen laittaa PCI-väyläisen äänikortin, niin integroitu äänipiiri ei suostu toimimaan vaikka mitä tekisi. Siinä on ajateltu jotain sellaista, että jos joku hankkii paremman (tai "paremman") äänikortin, niin integroidusta piiristä on poikkeuksetta aina kaikissa tapauksissa pelkästään haittaa.

Jos uusi kortti ei toimi, niin kokeile jotain toista PCI-paikkaa.
Deadline tekee mestarin.
kitaraontahtoni
29.03.2006 17:15:25
Lähes kaikissa emolevyissä on sellainen hieno ominaisuus, että jos koneeseen laittaa PCI-väyläisen äänikortin, niin integroitu äänipiiri ei suostu toimimaan vaikka mitä tekisi. Siinä on ajateltu jotain sellaista, että jos joku hankkii paremman (tai "paremman") äänikortin, niin integroidusta piiristä on poikkeuksetta aina kaikissa tapauksissa pelkästään haittaa.

Jos uusi kortti ei toimi, niin kokeile jotain toista PCI-paikkaa.

Oikeastaan kortti ei ole uusi, vaan otin sen toisesta koneesta. Mutta jos en saa äänikorttia toimimaan, niin annan asian olla. Uusi kone on muutenkin tulossa seuraavan 5 vuoden sisään. Kiitos kaikille.
Love me fender
Aki
30.03.2006 10:25:48

Mutta jos en saa äänikorttia toimimaan, niin annan asian olla. Uusi kone on muutenkin tulossa seuraavan 5 vuoden sisään. Kiitos kaikille.

:D :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)