northern 26.03.2006 20:08:25 | |
---|
Elikkä jos yritän nauhoittaa koneella stereona line in liitännän kautta niin ei tuu tavaraa kuin vasemmalle kanavalle. Ääni jota nauhoitan on kyllä stereota. Hurinaa tosin tulee oikeallekkin kanavalle. Voiko liitin olla rikki. En ainakaan löytänyt mitään säätöjä mitkä estäisivät ääntä tulemasta oikeallekkin kanavalle. Mikkitason singaali toimii kyllä hyvin stereonakin. |
kivi 26.03.2006 20:12:45 | |
---|
Elikkä jos yritän nauhoittaa koneella stereona line in liitännän kautta niin ei tuu tavaraa kuin vasemmalle kanavalle. Ääni jota nauhoitan on kyllä stereota. Hurinaa tosin tulee oikeallekkin kanavalle. Voiko liitin olla rikki. En ainakaan löytänyt mitään säätöjä mitkä estäisivät ääntä tulemasta oikeallekkin kanavalle. Mikkitason singaali toimii kyllä hyvin stereonakin. Eihän sulla oo monopiuhaa välissä? Stereopiuhassa on kolme kontaktipintaa: kärki, rengas ja runko: monopiuhassa vain kärki ja runko. Stereopiuhassa myös kulkevat molempien puolien plussat erikseen, miinukset ovat yhteiset. |
northern 27.03.2006 13:31:30 | |
---|
Eihän sulla oo monopiuhaa välissä? Stereopiuhassa on kolme kontaktipintaa: kärki, rengas ja runko: monopiuhassa vain kärki ja runko. Stereopiuhassa myös kulkevat molempien puolien plussat erikseen, miinukset ovat yhteiset. Toi mikkitason singaali toimii kyllä samoilla piuhoilla stereonakin joten ei se siitä varmaan johdu. |
varakeef 27.03.2006 13:42:45 | |
---|
Yksi klassinen tapa on olla työntämättä sitä pikkuplugia ihan pohjaan saakka. Silloin saattaa jäädä toinen puoli signaalista kuulemattomiin. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
kivi 27.03.2006 14:06:13 | |
---|
Toi mikkitason singaali toimii kyllä samoilla piuhoilla stereonakin joten ei se siitä varmaan johdu. Kuin? Tietokoneen mikkiliitäntä on mono, ja siihen ajettu signaali vain panoroituu keskelle, väittäisin. Jos tietokoneen mikkiliitäntän laittaa stereomikin stereoplugilla, kuuluu vain toinen mikeistä - toinen on oikosulussa. |
pes 28.03.2006 18:05:54 | |
---|
Mulla tietokoneen äänikortti on ainakin stereo. Kitarathan on yleensä taas monoja. Kerros tarkemmin millä systeemillä sä soitat, ne piuhat plugit ja onko kitara vedetty suoraan piuhalla tietokoneeseen. onko väliliittimiä yms. Kuulostais siltä jos toinen kanava hurisee niin toinen stereon plus piuhoista yhdistyy maihin. jos kitaraan tyrkkää stereopään tämä just tapahtuu että toinen stereopala ei ota kosketusta tai se jopa osuu maaosaan. |
northern 28.03.2006 19:57:53 | |
---|
Mulla tietokoneen äänikortti on ainakin stereo. Kitarathan on yleensä taas monoja. Kerros tarkemmin millä systeemillä sä soitat, ne piuhat plugit ja onko kitara vedetty suoraan piuhalla tietokoneeseen. onko väliliittimiä yms. Kuulostais siltä jos toinen kanava hurisee niin toinen stereon plus piuhoista yhdistyy maihin. jos kitaraan tyrkkää stereopään tämä just tapahtuu että toinen stereopala ei ota kosketusta tai se jopa osuu maaosaan. Oon nauhottanut sillä tavalla että oon laittanu kitaran v-amp pro:hon kiinni ja siitä sitten piuha kuulokereiästä äänikorttiin ihan tavallisella plugijohdolla jossa siellä toisessa päässä on adapteri miniplugiin että saa siihen tietokoneeseen kiinni. |
kivi 28.03.2006 20:06:49 | |
---|
Oon nauhottanut sillä tavalla että oon laittanu kitaran v-amp pro:hon kiinni ja siitä sitten piuha kuulokereiästä äänikorttiin ihan tavallisella plugijohdolla jossa siellä toisessa päässä on adapteri miniplugiin että saa siihen tietokoneeseen kiinni. Eipä ihme ettei toimi. Tuo tavallinen plugijohto on ilmeisesti kitaranpiuha tai vastaava. Se on siis mono. Sellaista älä laita kuulokejakkiin, tai saattaa olla V-amppisi entinen. Toisessa päässä on myös toisessa kanavassa oikosulku, samasta syystä. Hanki stereopiuha, ja laita se V-ampin Line Out -liittimestä (kai siellä on sellainen) äänikortin Line In -jakkiin. Sitten toimii. Kaikki muut kytkennät saattavat aikaa myöten hajoittaa joko V-ampin, äänikortin tai molemmat. |