herra47 21.03.2006 11:54:12 (muokattu 21.03.2006 11:54:31) | |
---|
Kun soitan kitaraa koneen kautta ja jokin efekti on päällä niin ikävä viive tuppaa häiritsemään. Pääseekö siitä eroon millään poppakonsteilla vai joudunko ostamaan uuden äänikortin. |
cubasisti 21.03.2006 15:01:56 | |
---|
Et antanut mitään ns. tietoja, joiden perusteella kysymykseesi voisi vastata. Mutta ihan perstuntumalta heitetään veikkaus: joo, sun pitää ostaa kunnon äänikortti. Deadline tekee mestarin. |
herra47 22.03.2006 11:47:21 (muokattu 22.03.2006 11:47:47) | |
---|
Mitäs kaikkea haluatte tietää. AMD 2700+, muistia 512, integroitu äänikortti, Radeon 9600 näyttis, 180 gigaan kovalevytilaa, käyttis XP. Tossa nyt jotain. |
cubasisti 22.03.2006 12:07:20 | |
---|
Jep jep, integroitu äänikortti -> ei tule kesää. ASIO4ALL-ajureilla voi koittaa saada latenssia pienemmäksi, mutta tuskin saat sille tasolle, että kitaraa sietäisi soittaa. Deadline tekee mestarin. |
moose_88 27.03.2006 12:02:11 | |
---|
Minkälainen ohjelma on kristal? Saako sillä helposti korjattua aikaviivettä. Mä oon ainakin audacityllä zoomannu lähemmäks ja laittanu iskut kohdalleen. kyllä se nyt ihan tommosiin audacity/kristal-demoihin riittää. tuskin kukaan, joka niillä äänittää yrittää mitään loistoammattilaiskamaa saada aikaan. |
Wasbesp 29.03.2006 16:00:41 | |
---|
Kysymys vähän aiheen ohi: Eli kun olen nauhottanu Kristalilla kitaraa ja exportannut tiedoston, suljen Kristalin normaalisti. Ongelma on siinä, että Kristalin käytön jälkeen koneeni toistaa (Winampilla) äänitiedostot liian hitaasti. Nopeus hidastuu niin, että se häiritsee todella paljon musiikin kuuntelua. Boottaus poistaa sitten ongelman, mutta olisi mukava päästä eroon siitä, ettei aina äänittelyn jälkeen joudu boottailemaan. |
-septimisti- 29.03.2006 16:15:33 | |
---|
Kysymys vähän aiheen ohi: Eli kun olen nauhottanu Kristalilla kitaraa ja exportannut tiedoston, suljen Kristalin normaalisti. Ongelma on siinä, että Kristalin käytön jälkeen koneeni toistaa (Winampilla) äänitiedostot liian hitaasti. Nopeus hidastuu niin, että se häiritsee todella paljon musiikin kuuntelua. Boottaus poistaa sitten ongelman, mutta olisi mukava päästä eroon siitä, ettei aina äänittelyn jälkeen joudu boottailemaan. Johtunee 99% varmuudesta samplerateista, jotka äänikortti jostain syystä ei sitten kristallin käytön jälkeen osaa muuttaa tarpeen vaatiessa. Omituinen juttu. En sen kummemmin osaa sanoa mikä tuohon auttaisi. |
Wasbesp 29.03.2006 16:49:42 | |
---|
Johtunee 99% varmuudesta samplerateista, jotka äänikortti jostain syystä ei sitten kristallin käytön jälkeen osaa muuttaa tarpeen vaatiessa. Omituinen juttu. En sen kummemmin osaa sanoa mikä tuohon auttaisi. Hassua on myöskin se, että huomasin tämän ilmiön ensimmäistä kertaa vasta n. viikko sitten, ennen ongelmaa ei mielestäni ollut. |
Aki 30.03.2006 10:24:11 | |
---|
Hassua on myöskin se, että huomasin tämän ilmiön ensimmäistä kertaa vasta n. viikko sitten, ennen ongelmaa ei mielestäni ollut. Äänikortin ja emon ajurien päivitys saattaisi auttaa. Bios uudeksi vain jos uusin versio lupaa moisia ongelmia korjaavansa. |