joulupukk1 09.04.2006 10:29:47 (muokattu 09.04.2006 11:30:49) | |
---|
Tässä ne sitten tulee: 1) Voiko N- trackissa tehtyjä projekteja aukasta audacityssä, miten? Esim. jos teen rummut n-trackilla ja sitten laitan audacityssä ne soimaan taustalle ja äänitän siitä kitaran päälle? 2)Kun äänitän audacityssä kitaraa jonkun taustan päälle, en saa taustaa kuulumaan nauhoituksen aikana, saako sen jotenkin kuulumaan niin olis hiukan helpompi soittaa. E: n- track ei suostu toistaa rumpuja kun tulee tällänen: ""Error opening MIDI Out device" mitä tää tarkottaa? Toivottavasti joku osaa vastata näihin. |
Soolokitaristi 09.04.2006 12:35:35 | |
---|
1. Mixdownaat taustat n-trackista waviksi ja sitten importtaat wavin Audacityyn. Suoraan projektitiedostona n-Trackin biisejä ei Audacityyn saa siirrettyä. 2. Riippuu äänikortin asetuksista ja ratkeaa niitä säätämällä. Tuo virheviesti kertonee, siintä että ohjelma ei saa jotain midi-laitetta käyttöön. Olisiko kenties se sinun rumpuja tuottava ohjelma. Laita vähän tarkempaa kuvausta käyttämästäsi laitteistosta. Lähinnä tarvisi tietää käyttämäsi äänikortti ja ohjelma, jota käytät rumpujen tekemiseen. Muuten jos sinulla on n-Track niin miksi siirtäisit rummut Audacityyn? Voisithan äänittää ne kitarat suoraan sillä n-Trackillakin. Jos sinulla on kokeiluversio n-Trackista niin kohdan 1 vastaus ei toimi, koska ainakin ennen n-Trackin kokeiluversiosta oli tuo mixdown ominaisuus poistettu. Tällöin melkein ainut vaihtoehto on laittaa n-track toistamaan rumpujuttua ja joku muu ohjelma äänittämään lopputulosta (olen joskus kauan sitten käyttänyt myös minidisc-soitinta tähän tarkoitukseen). |
joulupukk1 09.04.2006 13:16:08 | |
---|
Muut mä nyt suunnileen tajusin mutta mites toi äänikortti homma, mistä niitä asetuksia säädetään ja mitä niistä? |
Soolokitaristi 09.04.2006 14:18:48 | |
---|
Riippuu täysin mikä äänikortti sulla on. Oletan että sulla on joku emolle integroitu hässäkkä. Mulla aina on kyllä kaikilla ohjelmilla taustat kuulunut äänityksen aikana, että kyseessä kyllä saattaa olla joku Audacityn asetuksistakin säädettävä juttu. Tai sitten sun äänikortti on tosi antiikkinen eikä ole ns full-duplex kortti, mutta en ole kyllä nähnyt todella moneen vuoteen äänikortteja, jotka ei olisi full-duplexeja (eli pystyy toistamaan ja nauhottamaan samaan aikaan). Normaalistihan noita säätöjä pääsee muuttamaan Windowsin Control Panelista, jos äänikortilla ei ole säätöä varten omaa ohjelmaa. Mutta kerro nyt vielä että mikä se sun äänikortti on niin ei tarvitse arvuutella. |
joulupukk1 09.04.2006 21:59:35 | |
---|
Eli mun äänikortti on Creative SoundBlaster Live! A000 Tai jotain sinnepäin. Ainakin niin tossa äänikortti asetuksis lukee. Miten ne sitte saa Audacitystä muunnettua Mp3 -muotoon? Mä kun yritän muuntaa sitä Mp3 -muotoon, se valittaa jostain LAME-kirjastosta. Sanoo, että pitäis hankkia lame_enc.dll Mistä saa? Miten teen tän homman kanssa? |
Soolokitaristi 09.04.2006 22:27:12 | |
---|
Ilmeisesti tossa kortissa ei ole mitään erillisiä ajureita, eli se toimii ihan Windowsin omalla volumesäädöllä? Tällöin asialle ei kauheasti muuta tehdä kuin kokeilla kaikki optiot läpi mitä sieltä äänenvoimakkuus-valikosta löytyy. Tai sitten voit kokeilla asio4all-ajureita. Lamen saa esim osoitteesta http://lame.bakerweb.biz/ |