lindo 26.04.2006 10:31:57 (muokattu 26.04.2006 10:32:43) | |
---|
Meikä on käyttäny Yahoo mailiä vuosikaudet mutta nyt yhtäkkiä alko tulla ongelmia. Ajattelin kysäistä täältä jos jollain on kokemusta tai tietoa.. eli tällasta pukkaa kun yks tuttu yrittää lähettää postia:
Message/delivery-status Reporting-MTA: DNS; mx5.sjr.fi Arrival-Date: Tue, 25 Apr 2006 22:15:50 +0300 Action: failed Remote-MTA: DNS; mx4.mail.yahoo.com Last-Attempt-Date: Tue, 25 Apr 2006 22:16:41 +0300
Tää failure tulee siis tuolle tutulle, ei mulle. Toinen ongelma on nuo oudot merkit ä ö å jne merkkien paikalla tyyliin: ÀlÀ rÀÀkÀÀ ruisrÀÀkkÀÀ ööli pööli pååpÀÀköö ò è à saako tuosta selvää? :P (älä rääkää ruisrääkkää ööli pööli pååpääköö ò è à) Yritin väittää tuolle tutulle että se vika on siellä SJR 'n postipalvelussa, mistä se sitten tuon palvelun ostaakin, mutta en ole enää varma. Onko kokemuksia tai ratkaisua ongelmaan? |
jackball 26.04.2006 10:42:26 (muokattu 26.04.2006 10:46:07) | |
---|
Nuo omituiset merkit johtuu siitä, että joko ne ei yahoolla ole tuon mail-sivuston encodingia määritelleet replytessä semmoiseksi, jokä näyttäisi ääkköset oikein tai sitten mailin lähettävän ohjelman encoding-asetukset on pielessä. Ainakin monesti yahoo-mailissa vastatessa encoding-oletuksena on Unicode (UTF-8) ja se ei näytä näitä ääkkösiä oikein. Jotta saisit ääkköset toimimaan, niin vaihda selaimsesta encodingiksi Western (ISO-8859-1), niin sitten näkyy ää:t ja öö:t oikein. Firefoxissa tämä tapahtuu niin, että avaat View-valikon ja sieltä valitset Character Encoding ja sieltä valitset sitten tämän Western-vaihtoehdon. Tai sitten se mailin lähettäjä vois tarkistaa omasta ohjelmastaan, onko siellä jotain, mistä tuon character encodingin voisi väihtää Westerniksi unicoden sijaan. |
lindo 26.04.2006 10:59:16 | |
---|
Kiitos Jackball. Mulla näytti ainakin olevan nuo kunnossa, eli suomeksi, Länsimaalainen (ISO-8859-1), Firefoxissa siis, ja IEtä en edes käytä. Pitääpä kysyä tuota tutulta joka tosin on sitä sorttia että "kaikki mitä minä teen ja käytän on oikein eikä niissä VOI olla mitään vikaa" :P |
lindo 29.04.2006 09:18:19 | |
---|
Tää on kyllä oikeesti ihan perseestä. Toi ongelma näyttäis nyt olevan Yahoo mailin ja Firefoxin välillä. Eli kun postia käsittelee Firefoxilla niin nuo merkit menee höpöksi. Testailin kaikkea mahdollista, ja ikävä kyllä IEllä toimii, Operalla toimii, ja sitten Gmail toimii kaikissa selaimissa. Ei auta tuon encoding (merkistökoodaus) vaihtaminen. Onkohan Yahoo lopettanut Firefoxin tukemisen, vai mikä on. Ongelma ei ole pelkästään mun koneella. |
Aki 30.04.2006 14:34:59 | |
---|
Mulla on Operan ja Yahoon kanssa ollut silloin tällöin tota ongelmaa, ihan täysin satunnaisesti. Olen aina päivittänyt uusimpaan Operaan, ja luullut että nyt toimisi, mutta ei, välillä ääkköset näkyy oikein, välillä ei. Siksipä käytän Gmailia nykyään, se kun toimii uuden Operan kanssa moitteetta. |
lindo 02.05.2006 00:14:45 | |
---|
Mulla taas toimii Yahoo Operalla ihan hyvin. |