joroma 31.05.2006 18:37:25 | |
---|
Minulla on ongelma. Olen käyttänyt vähäisiin äänityksiini CoolEdit Pro 2.0:aa ja kaikki pelasi aivan kuten pitikin. Pelasi-sana siksi, että lopetin CoolEditin käytön koska omatuntoni ei sitä enää sallinut. Olen siirtynyt ilmaisiin ohjelmiin eli Kristalliin ja Reaperiin. Koneeni on täysin sama kuin CoolEdit-aikoina eikä kokoonpanossa oli mitään muitakaan muutoksia tapahtunut. Nyt kuitenkin esim. rumpupohjan päälle soittaessani äänittämäni raita on myöhässä. Tätä ei kuitenkaan tapahtunut CoolEditillä. Mitä sellaista CoolEditissä oli mitä näistä ilmaisista ei löydy? Eli siis mistä latenssi ilmaantui? |
-septimisti- 31.05.2006 20:25:10 (muokattu 31.05.2006 20:26:14) | |
---|
Cool Edit (nykyisellään adobe audition) osaa siirtää automaattisesti nauhoituksen jälkeen raidat oikeille kohdilleen. Tätä ominaisuutta ei yksinkertaisesti taida kristallissa olla, tai ainakaan se ei toimi kaikissa kokoonpanoissa. Käsittämätön puute minun mielestäni, sillä ihan sillä integroidulla äänikortillakin nauhoittelee suoramonitoroinnilla vaikka mitä kivaa. Itse epäsynkkahan johtuu äänikortin aiheuttamasta latenssista. Reaperista en tiedä. Ratkaisu ongelmaasi on ilmainen audacity moniraituri-ohjelma. Tämä osaa siirtää raidat automaattisesti paikoilleen. Audacity noin muuten on suht rajoittunut ohjelma. Monien edullistenkin äänityskäyttöön äänikorttien mukana tulee varsin käyttökelpoista softaa, joka hakkaan nuo ilmaiset 100-0. Tuollainen kortin mukana tuleva softa lienee helpoin ja edullisin tapa päästä kiinni monipuolisempiin ohjelmiin ihan laillisin keinoin. |
joroma 31.05.2006 20:47:14 | |
---|
Jassåå, vai niin, ahaa. Kiitos vastauksesta. Pitänee ostaa rahtusen parempi äänikortti, jos saisi sen avulla tuota latenssia vähän kuriin. |
Aki 31.05.2006 22:15:41 | |
---|
Asio-ajurit saattais auttaa. Niiden avulla sain taannoisen Hoontechin kuriin. Asio4all.com Onko ongelma siis myös Reaperissa, vai pelkässä Kristalissa? "We are the winners, of Eurovision.
Vote! Vote! Vote for the Winner!!!"
-Liettuan Euroviisuedustaja 2006 |
joroma 31.05.2006 22:20:18 (muokattu 31.05.2006 22:27:18) | |
---|
Oon itseasiassa koittanut tässä pari iltaa säätää Asio4All:in kanssa, mutta en oo saanut mitään parannusta aikaan. Kyllä toi on ihan sama homma sekä Reaperissa että Kristallissa. e. Taisinpa juurikin saada Reaperin kanssa latenssin niin pieneksi, etten enää erota sitä omasta epätarkkuudestani. : ) Kristallista en juuri tällä hetkellä ole edes kiinnostunut. |