Aihe: Viisaat! ZoneAlarm, SoundBlaster ja/tai Sonar-ongelmia
1
samulirask
26.06.2006 15:35:05

Pahaa aavistamatta yritin päivittää tänään ZoneAlarmia, kun se sitä pyysi. Päivitys sujui mielestäni tavalliseen tapaan ongelmitta, mutta sen jälkeen ongelmat alkoivat.

Ensin en päässyt nettiin ZoneAlarmin kanssa, enkä saanut avattua koko ohjelmaa, tuli vain virheilmoitus, jota tosin nyt en enää muista. Poistin ZoneAlarmin ja yritin asentaa sitä uudelleen, mutta ei auttanut. Asennus ei tällä kertaa lähtenyt edes käyntiin, vaan sain virheilmoituksen: zpy.dll (kai) ei löydy. Asensin sitten Comodon palomuurin, joka tuntui toimivan.

Sen jälkeen yritin avata Sonarin (versio 1.3.1), mutta kone ilmoitti että joku muu sovellus käyttää äänikortin ajureita. Yritin päivittää ajureita ja asentaa Sonaria uudelleen, mutta ongelma pysyi. Yritin asentaa SoundBlasterinkin uudestaan, mutta en saanut sitä edes poistettua. Asennusohjelma jäi vain kesken.

Palautin sitten järjestelmän, ja ZoneAlarmin edellinen versio sentään toimii nyt, ja äänikortti on asennettuna ilman ajuripäivityksiä, mutta Sonar ei kyllä toimi vieläkään. Audiota ei kuulu ollenkaan, vain midi toimii. Mahtavaa.

Mitähän nyt on mahtanut tapahtua? Ei oikein viitsisi asentaa Windowsiakaan uudestaan, kun minulla ei ole kuin nollauslevyt, jotka siis asentavat vain Windowsin täysin uudestaan ja tyhjentävät kovalevyn muuten, mitkään korjausasennukset eivät niillä ole tietääkseni mahdollisia.

Kone: Acer Aspire 1360, Sempron mobile 3000+, 512 mt, Windows XP sp2, Audigy 2ZS Notebook äänikortti.
www.elisanet.fi/samuli.rask
rijnswand2
26.06.2006 16:05:48
Itselläni oli myös runsaasti ongelmia saman päivityksen takia, piti palata aikaisempaan versioon, jolloin ongelmat katosivat. Ilmeisesti paljon huonomminkin olisi voinut käydä. Tuohon Sonar- ja äänikorttiongelmaan ei minulla ole valitettavasti ratkaisua. Cubasen ja Incan ajurit eivät onneksi tuosta ottaneet nokkiinsa.

Itse en enää päivitä mitään, ilman käyntiä aiheeseen liittyvällä forumilla. Zone Alarmin sivuilla käynti olisi säästänyt pari tuntia kiroilua ja säätämistä. Siellä kun tuli selväksi, että tätä uutta päivitystä ei missään nimessä kannata asentaa vielä, se kun on aiheuttanut jo rutkasti jos jonkinlaisia ongelmia ympäri maailmaa. Bugeja ei ainakaan eilen vielä oltu korjattu.

Toivottavasti saat koneesi kuntoon.

rjnswnd
juha_p
26.06.2006 20:26:48
Tämä liene se yleisin keino palauttaa Sonar tolalleen --> sulje Sonar ja uudelleennimeä se AUD.INI (lymyilee siellä Sonarin kansiossa) joksikin muuksi (tai deletoi), niin Sonar käynnistettäessä 'rakentaa' uuden AUD.INI tiedoston (siis tekee uuden perusasetuksilla).

t. Juha
samulirask
27.06.2006 11:34:55

Ai että se voisi olla tästä nimenomaisesta ZoneAlarmin päivityksestä kiinni..? No hyvä tietää.

Kiitos neuvoista. Pitää kokeilla kun pääsee takaisin oman koneen ahdistavan ilmapiirin äärelle. Jos ei muuta niin sitten teen Windowsiin sen nollausasennuksen, ei siellä minun levylläni mitään niin elämää tärkeämpää ole. Eiköhön tuo viimeistään sillä tokene.
www.elisanet.fi/samuli.rask
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)