Von Blåmberg 01.06.2006 16:21:29 | |
---|
Kertokaapa joku kätevä softa, millä saa tehtyä rokki ja heavymedal -rumpalointia PC:llä. Ei mitään kalliita studiopaketteja, kiitos, vaan lähinnä freewarea tai muuten vaan halpoja ohjelmia. Tarkoitus on kotona nauhoitella omaksi iloksi ja pistää ideoita ylös bändiä varten. Olisi hyvä, jos ohjelmalla saisi tehtyä jonkinlaisen rumpuraidan suht nopeasti ennen kuin ideat menee hukkaan. Toisaalta ei haittaisi, jos komppeja voisi tarvittaessa hioa enemmänkin, esim. yksittäisten iskujen voimakkuuksia, etc.. Eli vaatimuksia: -Helppo- ja nopeakäyttöinen -Mieluiten ainoastaan rumpujen tekemiseen keskittynyt ohjelma -Osaa hyödyntää MIDIÄ ja sampleja -Ei rasita karvalakkikonetta liikaa Tähän mennessä olen tehnyt MIDIraidan GuitarProlla, käyttänyt toista ohjelmaa samplejen laittamiseen ja kolmatta nauhoittamiseen. Ei kovin käyttäjäystävällistä. Quick to judge, quick to anger, slow to understand |
Quark 01.06.2006 16:26:13 | |
---|
Tästä taitaa olla jo aika paljon ketjuja täällä. Mutta joka tapauksessa itse käytän Hydrogenia. Äärimmäisen helppokäyttöinen ja kuitenkin ainakin mulle ihan tarpeeksi monipuolinen. Miinuksena se että tuo Windows-versio tahtoo olla melkoisen epävakaa, eli kannattaa tallennella usein. http://www.hydrogen-music.org/?p=download"Vasta blues-diggailu ja bluesin soittaminen teki minusta kitaristin." -Jani The Rock |
Von Blåmberg 02.06.2006 14:22:38 | |
---|
Tästä taitaa olla jo aika paljon ketjuja täällä. Mutta joka tapauksessa itse käytän Hydrogenia. Äärimmäisen helppokäyttöinen ja kuitenkin ainakin mulle ihan tarpeeksi monipuolinen. Miinuksena se että tuo Windows-versio tahtoo olla melkoisen epävakaa, eli kannattaa tallennella usein. http://www.hydrogen-music.org/?p=download Tattis. Pitääpä kokeilla tuota. Quick to judge, quick to anger, slow to understand |
apenaattori 10.06.2006 12:07:51 | |
---|
Sori että nostan, mutta minulla ei tuo ohjelma meinaa toimia. Kun olen saanut sen asennettua ja käynnistän sen tuolta ohjelmat-valikosta, niin aukeaa vaan joku DOS-ikkuna ja sitten tulee viesti että "hydrogen on suorittanut laittoman toiminnon plaa plaa plaa". Mitenkäs nyt? Mulle saa tehdä melkein mitä vaan. Eiku siis aivan mitä vaan. |
artodaguitarist 10.06.2006 17:12:42 | |
---|
hankit jonkun äänitysohjelman ja sitten siihen hankit vst pluginit. mutta esim. fl studio 5:ssa on jo omat aika hyvät pluginit ja fl:llä on tosi helppo luoda rumpuja. useat käyttävät myös reasonia ja eräitä muita ohjelmia. jos käyttää tota äänitysohjelma tyyliä, niin esim. ihan ok rumpupluginin saa edirolita. |
Wk 10.06.2006 17:56:42 | |
---|
Kokeilin tuota Hydrogeniä, muuten pelittää ihan OK mutta kun exporttaa midiksi niin lopputulos kuulostaa aivan erilaiselta kuin mitä itse ohjelmassa, joku ihme tiukuäänikin sinne ilmestyi taustalle :D http://www.mikseri.net/users/108413.php |
Aki 18.06.2006 15:21:23 | |
---|
Jee. Hydrogen sai ääniä tehtyä jo tokalla asennuskerralla. "New Kit" nappi sulkee ohjelman. Kun yritin asetuksista valita Hydrogenin kuuntelemaan midikanavaa, ohjelma sulkeutui (taas), ja nyt ei edes käynnisty. Joten, jatkokysymyksenä. Tarttisin vaikka sampleplayerin, jossa eri voimakkuisille äänille saisi eri samplen. Sillä voisi sitten itse kasata haluamansalaisia rumpukittejä. Sam!1.3 on hyvä sampleplayer, mutta siinä ei saa erivoimakkuiselle samalle midiäänelle eri wavia. Kuinka siis saisin sähkörummuilla soitettuun midikanavaan hyvät soundit? "We are the winners, of Eurovision.
Vote! Vote! Vote for the Winner!!!"
-Liettuan Euroviisuedustaja 2006 |