Aihe: Kertokaapa miten voisin kehittää nauhotusta.
1
Jackson Dinky
05.07.2006 10:06:34 (muokattu 05.07.2006 10:23:09)
Olen aina pyrkinyt nauhottamaan hyvälaatusta jälkeä mutta viimeaikoina on vielä pahemmin iskenyt täydellisyyskammo päälle. Eli allaolevassa linkissä on pieni clippi. Neuvokaahan siis mitä kannattaisi muuttaa ja miten saisi pääosin kitarat ja rummut balanssiin. Myös rummuista kommentoikaa pönttöjen ja peltien balanssia. Oleellisia neuvoja kaivataan, kiitos jo etukäteen.

Ps. soundeihin älkää kajotko.

www.koti.mbnet.fi/jdinky/nuked.mp3

Edit. Ja mulla on vielä sen laatunen ongelma että kun raitoja tulee tarpeeksi, rupeaa ääni särkemään hieman vaikka kuinka alhasilla volyymeilla nauhottais.
"Mää en tee millenkkään pämppääjä teineille piisejä!" -SomethingWild
Wk
05.07.2006 11:05:36
Kitarasoundi on siisti, oot nauhottanu PODilla tai jollain vastaavalla? Tuossa kun sanoit että alkaa särkemään usealla raidalla, niin sulla voi olla sama että äänikortin / konees asetuksissa on joku Stereo-Mix tms. valittuna myös nauhottavaksi, jolloin uudelle raidalle tulee aina edelliset soitot uuden lisäksi, hieman vaimeampana mutta kun niitä tarpeeksi tulee niin sitten särkee, noin oli itsellä vanhemmassa koneessa kun en säätääkkään sitä osannut.
http://www.mikseri.net/users/108413.php
Jackson Dinky
05.07.2006 13:14:53
Ongelma ei ole tuo että nauhottaisin uuden raidan ohella kaikki muutkin mukaan. Sitäkin on joskus mokailtu muttei enää nykypäivinä.
lindo
05.07.2006 13:17:22
Hyvin tuplattu kitara ainakin oli, kun luulin ekaksi että olit käyttänyt jotain "teko-stereo" efektiä.

Hmmm ... kokeile duunata jonkun sortin basso tuohon niin se on tekee aika paljon ja balansseistakin pystyy sitten sanomaan enemmän. Nyt tuo kuulosti vähän aneemiselta just tuon takia.
Jackson Dinky
05.07.2006 13:21:11 (muokattu 05.07.2006 13:22:17)
Hyvin tuplattu kitara ainakin oli, kun luulin ekaksi että olit käyttänyt jotain "teko-stereo" efektiä.

Hmmm ... kokeile duunata jonkun sortin basso tuohon niin se on tekee aika paljon ja balansseistakin pystyy sitten sanomaan enemmän. Nyt tuo kuulosti vähän aneemiselta just tuon takia.

Jep. Oon yrittäny ite kitaralla saada bassosoundia joka kyllä kuulostaa paremmalta ja aidommalta kuin gp4 oma basso mutta ei se silti oikeaa bassoa korvaa. Oon viimeaikoina paljon treenannu tuplauksia. Tosin tossa nauhotuksessa on 3 kitaraa, keskellä myös yksi mutta hiljemmalle volalla. Voisin nauhottaa "basson" tohon samaan pätkään niin katotaan miltä soundais sen jälkeen, jos ei niin aneemiselta :D
Boge
05.07.2006 13:44:21
Edit. Ja mulla on vielä sen laatunen ongelma että kun raitoja tulee tarpeeksi, rupeaa ääni särkemään hieman vaikka kuinka alhasilla volyymeilla nauhottais.

Vai tuleeko särkeminen playbackista, jos tulee niin koita nostaa latenssia niin rätinät loppuu.
Don't try to argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience.
Jackson Dinky
05.07.2006 14:07:29
Vai tuleeko särkeminen playbackista, jos tulee niin koita nostaa latenssia niin rätinät loppuu.

No vaikuttaako se latenssi paljonki taimiin?
Boge
05.07.2006 15:03:53
No vaikuttaako se latenssi paljonki taimiin?

Mihin taimiin? Oli latenssi mikä tahansa äänitetyt raidat menevät oikeille kohilleen vaikkei monitoroinnista siltä kuulostaisikaan. Äänityksessä voit käyttää pieniä latensseja voidaksesi monitoroida äänitettävää raitaa mukana, mutta kun pelkästään toistat jo valmiiksi äänitettyjä raitoja niin nosta latenssia korkeammaksi niin rätinät lakkaavat.

Ainakin omassa EMU:n kortissa siis näin, kun projektissa rupeaa olemaan enemmän raitoja ja vst-efektejä rupeaa pienellä latenssilla playback rätisemään häiritsevästi, mutta latenssia nostamalla ongelma katoaa.
Don't try to argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience.
Jackson Dinky
05.07.2006 21:21:14 (muokattu 05.07.2006 21:24:05)
Laittakaahan nyt jengi siellä ehdotuksia peliin siltä kantilta missä olis parannettavaa! (nauhotuksessa)
lindo
06.07.2006 00:09:36
Jep. Oon yrittäny ite kitaralla saada bassosoundia joka kyllä kuulostaa paremmalta ja aidommalta kuin gp4 oma basso mutta ei se silti oikeaa bassoa korvaa. Oon viimeaikoina paljon treenannu tuplauksia. Tosin tossa nauhotuksessa on 3 kitaraa, keskellä myös yksi mutta hiljemmalle volalla. Voisin nauhottaa "basson" tohon samaan pätkään niin katotaan miltä soundais sen jälkeen, jos ei niin aneemiselta :D

Kokeile ladata vaikka Broomstick Bass demoversio:
http://www.bornemark.se/bb/downloads.htm
Siinä on vaan muistaakseni plektrabasso mutta parempi se on kuin kitaralla duunattu. Duunailin aikani tuolla ennen kuin osti oikean basson. Aikaa siihen meni ku ei ole MIDI koskettimia ja hiirellä vetelee.
VSTi hostin tarvitsee siis.
NRider
07.07.2006 16:28:52
Jumankauta ku on siisti Duke Nukem theme :D
Virveli on mun mielestä liian kovalla, mutta basarin ja haikan suhde kitaroihin kuulostaa ihan hyvältä. Kitaroista en löydä valittamista.
Onko tästä ihan kunnon kappale tulossa, vai onko toi vaan tollasta testailua?
Jackson Dinky
07.07.2006 17:44:48 (muokattu 07.07.2006 18:24:53)
Jumankauta ku on siisti Duke Nukem theme :D
Virveli on mun mielestä liian kovalla, mutta basarin ja haikan suhde kitaroihin kuulostaa ihan hyvältä. Kitaroista en löydä valittamista.
Onko tästä ihan kunnon kappale tulossa, vai onko toi vaan tollasta testailua?

Tuo on ns. "sunnuntainauhotus" kuten mun kaikki. Testailua lähinnä vaan mutta voishan sitä joskus jotain kunnollista nauhottaa.

edit. niin ja kyseinen clippi on jokunen puoli vuotta vanha ja tuntuu että nykyään on vähän paremmissa kuoseissa rummut mutta silti. Ihminen ei oo koskaan tyytyväinen :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)