Tässä on nyt tullu haettua jos jonkun moista rumpu sämpleä koneelle ja oiskin aika alkaa niistä jotaan kasaamaan. Kuitenkaan en ole varma millä niitä sitten pitäisi lähteä kasaamaan, tai miten se yleensäkään tehdään. Eli siis kysymys kuuluukin, että onnistuuko toi ihan vaan niin, että noita sämplejä muuttaa wav muotoon ja lätkii johonkin Acidiin tai vastaavaan, vai pitäiskö alkaa ihan jotain träkkäilyä opetteleen, jos kunnollista jälkeä haluaisi saada aikaan? |
Tapoja on monia. Itse suosin MIDI:ä. Soitan joko suoraan koskettimilla tai ohjelmoin hiirellä. Sampleista suoraan sekvensseriin kasaaminen onnistuu, mutta saattaa aiheuttaa napsumista samplen alkamiskohdissa ja se taas johtaa kikkailuun samplen feidien kanssa. Riippuu mitä musaa tekee ja millasta jälkeä haluaa. Joskus työskentelytapa ei vaikuta, vaan oikean samplen löytäminen voikin olla se juttu. EDIT: Multa meni noin kolme vuotta oppia miten jäljitellä oikean rumpalin soittoa samplein. Hankalia konebiittejä en hallitse vieläkään. "Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!" |