Aihe: M-Audio Ozone - kannattaako hankkia?
1
RKoo
28.06.2006 10:27:44
Olen hankkimassa PC-seeni äänikorttia jolla saisin jonkinlaiset kotiäänittelyt hoitumaan.

M-Audion Ozone vaikuttaisi houkuttelevalta, tai ainakin tällaiselle tietokone-poropeukalolle helpoimmalta vaihtoehdolta. Äänikortti + midikontrolleri samassa paketissa mikki - ja linjasisääntuloilla olisi juuri se mitä tarvitsen.

Mutta miten tuo Ozone toimii käytännössä? Saako latenssin pieneksi vaikka USB:n kautta mennäänkin? Käyttökokemuksia?
mhelin
29.06.2006 10:45:13 (muokattu 29.06.2006 10:47:57)
Noi USB audio I/O:t vähän epäilyttää, ja toiseksi tuon koskettimiston tatsi ei varmaan ole parhaasta päästä (muutenkin vaikutelma lelumainen ja muovinen).

CME tekee suht. hyvätatsisia kiippareita, esim. tämä UF5:
http://www.thomann.de/thoiw3_cme_uf5_prodinfo.html

Tähän saa optiona firewire- 24bit/96kHz formaattia tukevan audio I/O -modulin (jos sellaisen välttämättä haluaa koskettimien sisään):
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-183438.html

Tosin tuon option hinnalla saisi jo melkein esim. Hercules FW interfacen kahdella mikkietusella (CME:ssä yksi mikkietunen) ja useammilla tuloilla ja lähdöillä:
http://www.thomann.de/thoiw3_hercul … 12_firewire_interface_prodinfo.html
Marko F
29.06.2006 12:39:25 (muokattu 29.06.2006 12:45:58)
Ozonehan on voittanut Keyboard Magazine -lehden Best Buy Awardin, ja myös MacAddict lehden Editors Choicen.
Latenssiongelmista en ole niin varma, miten pahoja ne voi olla. Riippuu kai softista, mitä käyttää sen kanssa.

Minulla on M-Audio Keystation e49. Se on ihan pätevä laite. Muovi ei tee siitä lelua.

Marko F.
Starlia
29.06.2006 14:01:15 (muokattu 29.06.2006 14:01:36)
Multa löytyy Ozonen pikkuveli, eli Oxygen 8. Sama vehje ilman tuota audiopuolta. Aivan loistava lelu. Vaikka on vain kaksioktaavinen koskettimisto, niin ei haittaa. Mun taidoilla riittää ihan hyvin. Synat ja rummut tulee tuolla usein paukuteltua.

Tosiaan, ei ole lelumainen vaikka onkin muovia. Mulla tuo on ollut kaksi vuotta suht kovassa käytössä ja välillä lennellyt lattialle ja nesteitä (kaljaa) imenyt sisäänsä, mutta silti toimii kuin uusi.

Ozonesta en kauheasti tiedä, mutta mikäli kunnon äänikorttia ei löydy, niin tuo on varmaan oiva tapa lyödä kaksi kärppää yhdellä iskulla.

E: Typo
jackball
30.06.2006 10:27:23
Itselläni on tuo Ozone ja olen siihen suhteellisen tyytyväinen keyboardina. Ainoa asia, mikä siinä harmittaa, on ne ASIO-ajurit. Eli Reasonissa tai FL Studiossa ASIO-ajureilla soittettaessa ääni aina puuroutuu/särkyy jossakin vaiheessa ja on väliaikaisesti vaihdettava toiset ajurit ja sen jälkeen palauttaa ASIO:t, niin se toimii taas. Selailin M-Audion sivuja ja siellä ehdotettiin lähinnä kaikkien resurssisyöppöjen sulkemista taustalta, minkä olen tehnyt, mutta ei se kokonaan ole ongelmaa poistanut. Ei tämä täysin musiikin tekemistä estä, mutta on pieni kiusa, joka vaatii aina välillä kikkailua. Siksi käytänkin välillä mielummin Creativen ASIO-ajureita ja äänikorttia musan tekemiseen, kun ne toimii kuitenkin paremmin.
RKoo
03.07.2006 22:14:00
Ainoa asia, mikä siinä harmittaa, on ne ASIO-ajurit. Eli Reasonissa tai FL Studiossa ASIO-ajureilla soittettaessa ääni aina puuroutuu/särkyy jossakin vaiheessa ja on väliaikaisesti vaihdettava toiset ajurit ja sen jälkeen palauttaa ASIO:t, niin se toimii taas.

Sain lainaksi Ozonen kaverilta, ja luulen että omaa ei tarvitse hommata.

Jostain syystä käyttämäni sekvensseri/audio-ohjelma ei suostunut käyttämään sitä lainkaan. Lisäksi aina ohjelmaa avattaessa kaikki tietokoneen äänet (myös windowsin omat) muutuivat lähinnä digitaalisäröä muistuttaviksi.. Ozone kyllä toisti kaiken virheettömästi aina kun sen ASIO-ajureita ei tarvinnut käyttää. Käyttämäni ohjelma ei suostunut hyväksymään sitä lainkaan ´master ASIO - driveriksi´. Hämärää.

Lisäksi Ozonen omaa control panelia en saanut avattua kertaakaan lukuisista uudelleenasennuksista huolimatta. Missä lie vika?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)