Aihe: Ongelma Cubasen audionauhoituksen kanssa.
1
Cathi777
21.07.2006 12:41:01 (muokattu 21.07.2006 12:42:09)

En löytänyt ainakaan tähän ongelmaan vastausta haun kanssa niin laitetaan siitä sitten ihan oma topic pystyyn.

Ongelma on siis seuraavanlainen: Kun nauhoittaa jotain instrumenttia niin se kuuluu ihan stereona molemmista kaiuttimista, mutta kun kuuntelee sen nauhoitetun raidan niin se ei kuulukaan kuin ainoastaan toisesta kaiuttimesta. Eli nauhoitus ei mene jostain syystä molemmille kanaville? Olen yrittänyt manuaalia tutkia, mutta en ole vastausta löytänyt. Olisi hienoa jos joku voisi tämän kertoa minulle vastauksen tähän ongelmaan.

Niin ja äänikorttina toimii Line6 Toneport UX2 ja Cubasen versio on SX 3.
Only pop music can break my heart...
Juntunen
21.07.2006 12:43:20 (muokattu 21.07.2006 12:43:43)

Mulla oli joskus samankaltainen ongelma, kun olin epähuomiossa laittanu stereoraidan inserttiin monoplugarin. Jotenki ei vaan futannu.
Letkeästi funkkaavaa alternativerymistelyä: Dian. Myös MySpacessa.
juha_p
21.07.2006 13:22:30
En löytänyt ainakaan tähän ongelmaan vastausta haun kanssa niin laitetaan siitä sitten ihan oma topic pystyyn.

Ongelma on siis seuraavanlainen: Kun nauhoittaa jotain instrumenttia niin se kuuluu ihan stereona molemmista kaiuttimista, mutta kun kuuntelee sen nauhoitetun raidan niin se ei kuulukaan kuin ainoastaan toisesta kaiuttimesta. Eli nauhoitus ei mene jostain syystä molemmille kanaville? Olen yrittänyt manuaalia tutkia, mutta en ole vastausta löytänyt. Olisi hienoa jos joku voisi tämän kertoa minulle vastauksen tähän ongelmaan.

Niin ja äänikorttina toimii Line6 Toneport UX2 ja Cubasen versio on SX 3.

Lukaseppa vähän sitä Cubasen manuaalia ja/tai "Online Helppiä" kohdista Setting Up I/O Busses, Recording Audio, tms. Cubasen asennuslevyllä pitäisi myös olla joutakin PDF tiedostoja joista voisi olla apua (jos olet hukannut levyn, ftp://ftp.steinberg.net)

t. Juha
Cathi777
21.07.2006 13:29:53

Lukaseppa vähän sitä Cubasen manuaalia ja/tai "Online Helppiä" kohdista Setting Up I/O Busses, Recording Audio, tms. Cubasen asennuslevyllä pitäisi myös olla joutakin PDF tiedostoja joista voisi olla apua (jos olet hukannut levyn, ftp://ftp.steinberg.net)

t. Juha

Joo, itse asiassa löysinkin itse ihan vahingossa tuon kohdan. Ulosannon kohdalla oli päällä sellainen asetus, että tuli vain joko oikealta tai vasemmalta puolelta. Kun valitsi, että ei kumpikaan niin sitten alkoi kuulumaan molemmista.

Kiitos kuitenkin!
Only pop music can break my heart...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)