Svensson 14.07.2006 21:19:59 | |
---|
Olen alkanut käyttää midi kiipparia cubasen kanssa ja ongelmaksi on tullut pitkä viive koskettimen painamisen ja äänen kuulumisen välillä. Asion ajureita olen yrittänyt asennella mutta en ole niillä saanut mitään muutosta (en vain osaa?). Cubasesta olen luonut uuden raidan jonka inputiksi olen valinnut äänikortin MIDI sisääntulon, ja ulostuloksi SFZ - softasynan. Koneen tiedot: Pentium 4 3Ghz, 1G ddr2, E-mu 0404. Onko mitään tehtävissä? Ota pihevi jos ahdistaa |
att0r 14.07.2006 21:37:54 | |
---|
Olen alkanut käyttää midi kiipparia cubasen kanssa ja ongelmaksi on tullut pitkä viive koskettimen painamisen ja äänen kuulumisen välillä. Asion ajureita olen yrittänyt asennella mutta en ole niillä saanut mitään muutosta (en vain osaa?). Cubasesta olen luonut uuden raidan jonka inputiksi olen valinnut äänikortin MIDI sisääntulon, ja ulostuloksi SFZ - softasynan. Koneen tiedot: Pentium 4 3Ghz, 1G ddr2, E-mu 0404. Onko mitään tehtävissä? on. Osta uusi äänikortti. |
-septimisti- 15.07.2006 00:56:15 | |
---|
on. Osta uusi äänikortti. No ei. Kyllä tuolla E-mulla ne latenssit saa niin alas ettei varmasti kiipparikäytössä häiritse. Jotkut asetukset ketjun aloittajalla on pielessä. Onhan sulla softassa (sekvensserissä tjsp) varmasti valittu käyttöön ne E-Mun ASIO ajurit. Entä onko ne ASIO-boksista löytyvä viive säädetty sinne ~10 millisekunnin tienoille? |
Jape Muusa 15.07.2006 06:52:26 | |
---|
Mulla oli tossa sama ongelma itellä, ku hommasin kiipparin. Ainakin tossa Edorolissa voi säätää controllerista.(velocity curve:you can modify the keyboard`s sensitivity and the curve.) Eli ääni tuli tehdasasetuksilla viiveellä,mut ku säädin tota koskettimien herkkyyttä,nii ongelma katosi. Loppujen lopuksi tärkeintä ei ehkä olekkaan päämäärä,vaan itse liike!?! |
Svensson 15.07.2006 09:38:31 (muokattu 15.07.2006 09:39:23) | |
---|
No ei. Kyllä tuolla E-mulla ne latenssit saa niin alas ettei varmasti kiipparikäytössä häiritse. Jotkut asetukset ketjun aloittajalla on pielessä. Onhan sulla softassa (sekvensserissä tjsp) varmasti valittu käyttöön ne E-Mun ASIO ajurit. Entä onko ne ASIO-boksista löytyvä viive säädetty sinne ~10 millisekunnin tienoille? Musta tuntuu etten ole osannut ajureita oiken asentaa. Onko kenelläkään tietoa mistä päin Cubasea löytyisi ajurin valinta? Cubasen ohje ei auttanut tässä. Edit. Cubasessa näkyy että MIDI signaali tulee ajallaan mutta ääni ei siis triggeröidy. Ota pihevi jos ahdistaa |
att0r 15.07.2006 18:07:42 | |
---|
tuolla E-mulla
oho, en huomannutkaan moista :) |
Marko F 15.07.2006 18:55:39 | |
---|
Onko kenelläkään tietoa mistä päin Cubasea löytyisi ajurin valinta? Cubasen ohje ei auttanut tässä.
Mulla löytyy menusta "Devices", ja sieltä alin kohta "Device Setup". (Cubase SE versio 1.0.6) Aukeavassa näytössä vasemmalla on kohta "Devices", jossa on luettelo. Valitsemalla siitä "VST Multitrack", oikealta löytyy kenttä "ASIO Driver". Tässä voi valita oikean ASIO-ajurin (ilmeisesti!). En tiedä auttaako ongelmaan, mutta kannattaa varmaan kokeilla. |