Aihe: Terratec Phase 88 ongelma: En kuule nauhoitusta.. 1 | |
---|---|
![]() 11.07.2006 18:02:23 | |
Eli ongelma on siinä, että esim. lauluja nauhoitettaessa en saa kuulumaan omaa lauluani kuulokkeisiin. Liitännät pitäisi olla ok, mutta aivan kuin vaimennus olisi päällä vaikka se ei ole. Onko kyseissessä kortissa edes mahdollista saada nauhoittamaansa ääntä kuulumaan suoraan kuulokkeisiin. Rumpusoundien säätäminen olisi myös helpompaa mikäli kuulisi soiton koko ajan, eikä tarvitsisi nauhoittaa ensin ja kuunnella sitte.. -"Luonnonlahjakkuudet ovat erikseen"- | |
![]() 12.07.2006 02:47:28 | |
Joo mulla sama vehje ja sama ongelma. Ratkaisuna mulla on erillinen halpa Behringer mikseri jolla saan suoramonitorointia vahvistettua. Käsittääkseni ongelma on siinä että tuon äänikortin suoramonitorointi on tosiaan aika hiljaisella siihen nähden mitä se yleensä pukkaa niitä taustoja ulos sieltä. En nyt ulkoa muista miten se kytkentä menee mutta ideana on (muistelee...) että ulostuloista 1&2 tulee taustat. Hetkonen niin onkos sulla Terratec Phase 88 mulla on Terratec Phase 88 Rack... No oletan että kyse on samasta ongelmasta koska itsekin sen kanssa pähkäilin aika kauan... Niin ja mulla sitten ulostulosta 3 tulee laulu suoramonitorina (tulee muistaakseni myös 1&2:sta mutta liian hiljaa) siitä sitten mulla menee ulostulo 1&2 mikserin yhteen stereokanavaan ja ulostulo 3 toiseen mikserin kanavaan ja mikseristä kuulokkeeseen ja monitoreihin. Näin saadaan laulajalle aina sopiva äänenvoimakkuus sen kuulokkeisiin. Rumpalin kanssa tehtiin niin, että jostain ulostuloista 1&2 tuli klikki sitten ulostuloista 3&4 tuli sen rumpalin soitot ja sitten mikseri roijattiin sen viereen ja se itse miksaili sopivan suhteen klikille ja monitoroinnille. Niin ja vastaus kysymykseen on, että mahdollista on mutta en tiedä onko ilman erillistä mikseriä (mulla on ollut aina se siinä välissä). Ehkä jos sieltä control panelista ruuvaisi niitä voluumeja sopivasti... | |
![]() 12.07.2006 12:10:26 | |
Eli ongelma on siinä, että esim. lauluja nauhoitettaessa en saa kuulumaan omaa lauluani kuulokkeisiin. Liitännät pitäisi olla ok, mutta aivan kuin vaimennus olisi päällä vaikka se ei ole. Onko kyseissessä kortissa edes mahdollista saada nauhoittamaansa ääntä kuulumaan suoraan kuulokkeisiin. Rumpusoundien säätäminen olisi myös helpompaa mikäli kuulisi soiton koko ajan, eikä tarvitsisi nauhoittaa ensin ja kuunnella sitte.. Kun et maininnut softaasi, eikö se monitorointi kuitenkin voida valita/asettaa softassa 'päälle' (direct monitoring on tai off ja raidoilta se spiikkeri-ikoni on tai off). Saattannee myös laitteen (Terratec Pahase) mikseriasetukset tulla kyseeseen. t. Juha | |
![]() 12.07.2006 13:03:22 | |
Ainakin kyseisellä äänikortilla tuo suoramonitorointi ei mene ohjelman kautta vaan se on "suora" eli sopivilla asetuksilla äänikortti puskee inputtiin tulevan äänen outputtiin ilman, että ääni menisi ohjelman kautta (vaikka ääni menee myös sinne ohjelmaan). Näinollen monitoroitavaan ääneen ei tule viivettä. Sitä en tiedä miten hyvin tuo toimisi ohjelman kanssa, missä ei ole viivekompensaatiota (esim audacity)? | |
![]() 13.07.2006 08:22:45 | |
Saattannee myös laitteen (Terratec Pahase) mikseriasetukset tulla kyseeseen. Kannattaa tosiaa tutustua manuaalin sivuun 30 (ja siitä eteenpäin), missä selvitetään kortin mikserin toimintaa ja signaalin reititystä kortilla. terratec.de/Producer/PHASE/PHASE88/Manual/PHASE88_Manual_GB.pdf | |
![]() 13.07.2006 15:57:40 | |
Joo mulla sama vehje ja sama ongelma. Ratkaisuna mulla on erillinen halpa Behringer mikseri jolla saan suoramonitorointia vahvistettua. Käsittääkseni ongelma on siinä että tuon äänikortin suoramonitorointi on tosiaan aika hiljaisella siihen nähden mitä se yleensä pukkaa niitä taustoja ulos sieltä. En nyt ulkoa muista miten se kytkentä menee mutta ideana on (muistelee...) että ulostuloista 1&2 tulee taustat. Hetkonen niin onkos sulla Terratec Phase 88 mulla on Terratec Phase 88 Rack... No oletan että kyse on samasta ongelmasta koska itsekin sen kanssa pähkäilin aika kauan... Niin ja mulla sitten ulostulosta 3 tulee laulu suoramonitorina (tulee muistaakseni myös 1&2:sta mutta liian hiljaa) siitä sitten mulla menee ulostulo 1&2 mikserin yhteen stereokanavaan ja ulostulo 3 toiseen mikserin kanavaan ja mikseristä kuulokkeeseen ja monitoreihin. Näin saadaan laulajalle aina sopiva äänenvoimakkuus sen kuulokkeisiin. Rumpalin kanssa tehtiin niin, että jostain ulostuloista 1&2 tuli klikki sitten ulostuloista 3&4 tuli sen rumpalin soitot ja sitten mikseri roijattiin sen viereen ja se itse miksaili sopivan suhteen klikille ja monitoroinnille. Niin ja vastaus kysymykseen on, että mahdollista on mutta en tiedä onko ilman erillistä mikseriä (mulla on ollut aina se siinä välissä). Ehkä jos sieltä control panelista ruuvaisi niitä voluumeja sopivasti... Mulla on tossa Behringerin kuulokevahvistin, jonka ostin nimen omaan tota varten et saisin sitä signaalia suoraan korviin, mutta en oo ainakaan toistaiseksi saanu toimiin, vaikka oon kokellu jos minkänäköistä liitäntää. (Mulla on kans tuo räkki versio) Tuossa esimerkissä minkä kerroit tai sanoit miten te ootte sen kytkeny, niin onko teillä kaikissa inputeissa mikki kiinni? Mulla on vaan seiskassa Shuren 58 ja sit oon yrittäny syöttää ääntä ulos lähes jokaisesta outputista siihen kuulokevahvistimeen, mut en vaan saa sitä toimiin... No ei kait siinä auta, ku ottaa nyt viikonloppupuhteeks toi, et sais sen toimintaan... -"Luonnonlahjakkuudet ovat erikseen"- | |
![]() 13.07.2006 15:58:52 | |
Ainakin kyseisellä äänikortilla tuo suoramonitorointi ei mene ohjelman kautta vaan se on "suora" eli sopivilla asetuksilla äänikortti puskee inputtiin tulevan äänen outputtiin ilman, että ääni menisi ohjelman kautta (vaikka ääni menee myös sinne ohjelmaan). Näinollen monitoroitavaan ääneen ei tule viivettä. Sitä en tiedä miten hyvin tuo toimisi ohjelman kanssa, missä ei ole viivekompensaatiota (esim audacity)? Mitkä nämä sopivat asetukset on? Oisko heittää jotain esimerkkiä, miten sulla on noi kytkennät/asetukset? -"Luonnonlahjakkuudet ovat erikseen"- | |
![]() 14.07.2006 01:34:52 (muokattu 14.07.2006 01:41:10) | |
Eli tuolla kuva http://www.soolokitaristi.net/phase88asetukset.html Mikki tulee sisään in 7:stä. PCI Out 1&2 pukkaa taustoja mikserin stereokanavaan ja PCI out 3 on kytketty mikserin toiseen stereokanavaan. Siintä sitten valitaan taustoja ja laulua sopivasti mikserin kuulokeulostuloon, äänityskopin monitoreihin ja äänittäjän kuulokkeisiiin. Eli toi In 7/8 tossa sourcessa tarkoittaa sitä, että in 7 ja 8 tuleva matsku menee sellaisenaan out 3&4:ään kulkematta ohjelman kautta. Muistaakseni sama homma toimii myös siten, että laittaa tuohon PCI out 1&2:n sourceen Digital Mixer, mutta silloin tuon laulun ja taustan tasonsäädön joutuu tekemään noilla control panelin säädöillä, äänitystasoa muuttamalla tai taustojen volumea muuttamalla. En ole kyllä ihan varma tästä enkä nyt jaksa alkaa laittelemaan mikkejä kiinni. Muistaakseni rumpujen kanssa tehtiin näin kun silloin tuli kaikkiin kahdeksaan inputtiin tavaraa. Niin ja klikki laitettiin ohjelmasta tulemaan sitten tonne out 3:seen. Muuten samalla kytkennällä. | |
![]() 14.07.2006 13:20:07 | |
Muistaakseni sama homma toimii myös siten, että laittaa tuohon PCI out 1&2:n sourceen Digital Mixer, mutta silloin tuon laulun ja taustan tasonsäädön joutuu tekemään noilla control panelin säädöillä, äänitystasoa muuttamalla tai taustojen volumea muuttamalla. Juuri sitä vartenhan tuolla kortilla tuo mikseri onkin että sillä saa tehtyä sellaisen monitorimiksauksen kuin haluaa ilman ulkopuolisia lisälaitteita. | |
![]() 17.07.2006 05:53:07 | |
Juuri sitä vartenhan tuolla kortilla tuo mikseri onkin että sillä saa tehtyä sellaisen monitorimiksauksen kuin haluaa ilman ulkopuolisia lisälaitteita. Jep, klikkaa digital mixer ja input välilehtee. No pain, no gain | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)