Aihe: Äänikortti 400 eurolla
1
ondy
11.07.2006 13:05:28
suositelkaa äänikorttia. hintakatto on noin 400€ saa mennä sen 50€ ylikin.
Ehdottomina vaatimuksena olisi seuraavat tuon hinnan lisäksi:
-midi in ja out
-spdif in optinen
-loistavat mikkietuset, että ilman erillistä etusta pärjää (phantom ja boostit)
-headphone out
-pirun hyvä toimivuus ja helppo käytettävyys (eli suosituksia saa haukkua, jos on omakohtaisia huonoja kokemuksia)

Kortti olisi mielellään firewire-pohjainen, jos joskus päätyy kannettavaan, mutta jos ei sellaista löydy hyvää, niin pakko tyytyä pci-pohjaiseen. sisääntulojen määrällä ei sinänsä ole merkitystä.

tässäpä on muutama, mitä olen ajatellut: M-audio firewire 410 (kuulemma vaan toimii huonosti joissakin kokoonpanoissa) Edirol Fa66 (vaikuttaa jotenkin halvalta, mutta ennakkoluulot pois ja katsotaan) E-mu 1820m (Ei ole vaan firewire)

niin ja tuleva entinen kortti on echon Miamidi, joten älkää huonompia ehdotelko

kiitän avusta
teppomies
11.07.2006 16:05:35
Itsellä Emu 1820m ja toiminut ihan hyvin joten voin suositella jos päädyt PCI pohjaiseen korttiin. Helppokäyttöinenkin :)
anapena
11.07.2006 16:11:52
Focusrite
Lexicon
Presonus
lindo
11.07.2006 20:53:02
Edirol Fa66 (vaikuttaa jotenkin halvalta, mutta ennakkoluulot pois ja katsotaan)

Joo, ennakkoluulot pois. Ääniteltiin levylle stemmat tuon isommalla versiolla FA101, ja kelpasi ainakin ProTools ukoille :P
Kai tuo on muuten aika sama paitsi vähemmän reikiä. Olen harkinnut itselleni juuri tuota Edirol FA66. (FA101 oli rumpalin)
_mane
11.07.2006 22:54:56

Tempo on vain nopeuden muoto.
Soolokitaristi
12.07.2006 02:59:10 (muokattu 12.07.2006 03:08:18)
Terratec Phase 88 Rack maksaa tuon verran, mutta en suosittele, vaikken muita saman hintaluokan vehkeitä ole testannutkaan. Meillä ainakin mikserin etuset peittosi nuo tuon vehkeen omat. Eka kortti hajosi viikon käytön jälkeen ja korjaus kesti 3 kuukautta "Terratecin työntekijävajauksen vuoksi" (Thomannin selitys). Olen melko varma että parempaakin saisi samalla rahalla (ensi kerralla olen viisaampi).

Sun listasta

2x Midi in/out
- spdif on
- Mikkietuset ei oo (on kuitenkin paremmat kuin behringerin mikserin, mutta huonommat kuin 3G audion)
- Phantom on
- Boostia??? on mutta vaimennusta ei eli esim kitaroitten kanssa pitää olla DI-boksi jossa -20 dB vaimennus tai ei tule mitään.
- Ei erillistä headphone outtia
- Toimii hyvin ja käytettävyys on hyvä jos ei halua tuolla toistaa windowsin normaaleita ääniä (asetukset eivät lataudu itsekseen, tai siis perusasetukset latautuu mutta sun itse asettamat ei, tai sitten en vaan osaa).
- Firewirenä saa (sai ehkä kuukauden myöhemmin kun minä tuon ostin *hakkaa itseään päähän*)
krushing
12.07.2006 15:06:48

Hinta menee tässä vähän yli (T-kaupassa 599), mutta muuten täyttää vaatimukset ja tuli ekana mieleen:

MOTU Ultralite
http://www.motu.com/products/motuaudio/ultralite/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)