Oberon 10.07.2006 17:18:14 (muokattu 10.07.2006 18:15:27) | |
---|
Pitäisi kasata audiokäyttöön Pc, jonka komponenti sopisivat yhteen tuollaisen TerraTec DMX "kuusi tuli" 24/96 mallisen äänikortin kanssa. Millainen emolevy ja prossu sellaiseen kannattaisi hankkia? Käytän siinä Reasonia ja Cubasea ReWiressä. Siinä tulee myöskin olemaan mikseri FireWire väylää pitkin kiinni. |
Wk 10.07.2006 20:56:02 | |
---|
http://www.mikseri.net/users/108413.php |
Oberon 12.07.2006 08:42:26 | |
---|
En tiedä onko seuraavassa väitteessä perää, mutta minulle on taannoin kerrottu, että eri emolevey-piirisarjojen välillä on eroa kun käyttää tietokonetta musiikin tekemiseen. Kaveri joka oli saanut vastoin tahtoaan kokemusta aiheesta kertoi, että nauhoituksiin ja audiomuotoon käännettyihin tiedostoihin ilmaantui kaiken tyyppisiä häiriöääniä. Kysymyshän saattoi olla loppujen lopuksi äänikortin ja emolevyn yhteen sopivuudesta, mutta olen uskon kuitenkin, että audiotietokoneen kasaaminen ja virittäminen oma taiteenlajinsa mitä taitavat erityisesti musiikin harrastajat. |
Ukko 13.07.2006 16:18:35 | |
---|
En tiedä onko seuraavassa väitteessä perää, mutta minulle on taannoin kerrottu, että eri emolevey-piirisarjojen välillä on eroa kun käyttää tietokonetta musiikin tekemiseen. Kaveri joka oli saanut vastoin tahtoaan kokemusta aiheesta kertoi, että nauhoituksiin ja audiomuotoon käännettyihin tiedostoihin ilmaantui kaiken tyyppisiä häiriöääniä. Kysymyshän saattoi olla loppujen lopuksi äänikortin ja emolevyn yhteen sopivuudesta, mutta olen uskon kuitenkin, että audiotietokoneen kasaaminen ja virittäminen oma taiteenlajinsa mitä taitavat erityisesti musiikin harrastajat. Kaikkein olennaisinta lienee se että audiolle on oma nopea kovonsa ja musiikin tekemiselle eli audion äänittämiselle luot kokonaan oman osionsa ja käyttiksensä jossa ei ole mitään muuta kuin musiikin tekemiseen tarvittavat työkalut. Sekä tietysti optimoit eli poistat kaiken mahdollisen taustatoiminnan käyttöjärjestelmästä. Näillä toimenpiteillä on niin uskomaton vaikutus ettei tosikaan. Nimim. kokemusta on. |
Oberon 14.07.2006 11:10:32 | |
---|
Laitetaan korvan taakse! :) Toi 6fire ei ilmeisesti oikein tykkää Scsi-piirisarjan emolevyistä. Löytyi yhden äänikortti-arvostelun joukosta kriittinen tiedonjyvä. Ajattelin tollaisen AMD 64 939 socket emon ostaa, siihen sopivan samankaltaisen prossun ja varmaan joku ihan mopo näyttökortti, ellen valkkaa emoa missä on jo integroituna; Ei tule hirveästi pelailtua Kiitos kaikille avusta! |