Shyron 01.06.2006 20:56:16 | |
---|
Oisko kellään antaa jotain musanäytettä omasta tuotannostaan, jossa on käytetty Drumkit from hell superior rumpuohjelmaa. Itse tykkään kovasti Jussila / Karmila tyylisestä power metal rummuista, mutta en oo vielä kertaakaan kuullut, että joku ois tehny vastaavanlaisen kuulloista Superiorilla. Käytän omassa musassa Superioria, mutta kun virkan ja kickin saundien työstäminen on niin perkeleen vaikeeta, niin käytän niiden päällä valmiiksi muokattuja saundeja batterylla, ja saundihan on sitten koneellisen kuulloista aika ajoin. Mitä virveliä muuten käytätte Superiorissa yleensä ja mitä plugareita? Entä kickissä? Itse tykkään Wavesin plugareista. // Peku |
Ben_D 01.06.2006 23:13:09 | |
---|
Oisko kellään antaa jotain musanäytettä omasta tuotannostaan, jossa on käytetty Drumkit from hell superior rumpuohjelmaa. Itse tykkään kovasti Jussila / Karmila tyylisestä power metal rummuista, mutta en oo vielä kertaakaan kuullut, että joku ois tehny vastaavanlaisen kuulloista Superiorilla. Käytän omassa musassa Superioria, mutta kun virkan ja kickin saundien työstäminen on niin perkeleen vaikeeta, niin käytän niiden päällä valmiiksi muokattuja saundeja batterylla, ja saundihan on sitten koneellisen kuulloista aika ajoin. Mitä virveliä muuten käytätte Superiorissa yleensä ja mitä plugareita? Entä kickissä? Itse tykkään Wavesin plugareista. Sama ongelma oli mullakin kun käytin DFHS:aa. Basari ja virppa kuulostivat aina kammottavilta (johtuu osittain siitä, että en vaan osaa). Niinpä otin sitten laiskana miehenä käyttöön Exoduksen levyltä samplatun basarin ja Testamentin levyltä samplatun virpan...nykyään käytän BFD softaa. |
Wk 02.06.2006 10:06:33 (muokattu 02.06.2006 10:08:36) | |
---|
Pitääpä kysyä kun koneellisista "heavy-rummuista" puhe on että mitä pidätte tästä rumpusoundista: http://koti.japo.fi/~vikniivi/demo/drums.mp3 Onko jotain taajuutta liika tms. ? Sellasta 80-lukuvaikutteista hard rock / heavya koetan tässä vääntää ja tuntuu että omat korvat on jo aika "kuurot" soundien suhteen.. EDIT: Niin joo, Fruity Loops on softana ja äänet jostain random cd-r levyltä jossa oli rumpusampleja, nimetty tyyliin kick.wav, snare.wav :) http://www.mikseri.net/users/108413.php |
Naq 02.06.2006 15:55:55 (muokattu 02.06.2006 16:00:14) | |
---|
|
CryptoFib 06.06.2006 11:22:58 | |
---|
DFH ei oo kovin hyvä tosiaan rankempaan touhuun eritoten basareiden osalta. Virvelit menettelee paremmin. Parhaat napsubasarit, mitä ite oon kuullu on Yammun basarista ääniteltyjä. Setin nimi on Blue Jay Loose drums. 105 samplea, jotka toimii. Suosittelen kaikille kotistudiohevareille. http://www.sonicimplants.com/ProductDetail.asp?Item=BlueJayLooseKitToiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista. |
Naq 06.06.2006 16:32:58 (muokattu 06.06.2006 16:59:57) | |
---|
DFH ei oo kovin hyvä tosiaan rankempaan touhuun eritoten basareiden osalta. Siis että heavy-näkökulmasta katsoen Toontracin pojilla on ollut vikaa mikitystekniikassa, vai että äänitettävät rummut on valittu huonosti? |
CryptoFib 06.06.2006 18:02:53 | |
---|
Siis että heavy-näkökulmasta katsoen Toontracin pojilla on ollut vikaa mikitystekniikassa, vai että äänitettävät rummut on valittu huonosti? Hevareita tuskin oltiin pidetty mielessä ollenkaan. En ollu sessioissa mukana, mutta epäilemättä väärät basarit/mikitykset/viritykset/miksaukset. "Väärät" edelleenki sen hevarin kajaalien alta asiaa katsoessa. Sen tiedän, että äänittäjien ammattitaidon puute ei ole syy levyn jatsihöhäyksiin. Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista. |
Naq 06.06.2006 18:12:09 | |
---|
väärät basarit/mikitykset/viritykset/miksaukset. "Väärät" edelleenki sen hevarin kajaalien alta asiaa katsoessa. Saundejahan ei ole miksattu mitenkään Superior-versiossa, mistä oli tässä kyse. Ne ovat juurikin niitä ääniä mitkä mikeistä on "kuulunut". Pelkkä etunen vaan välissä. Itse en kyllä allekirjoittaisi tuota. Varmasti monella kunnioitetullakin heavy-levyllä on ollut huonompi lähtökohta basari-saudin suhteen siinä kohtaa kun signaali on pöytään tullut. Rumpuvalintoihin en ota kantaa. Toisaalta, empä ole kovin montaa kertaa heavy-miksausta DFHS:n kanssa vielä tehnykkään. Joten pienellä varauksella. :) |
Naq 06.06.2006 18:19:18 | |
---|
Keskustelun aloittaja voisi pistää kipaleen tulemaan, mistä selviäisi mitä haetaan? Voisin vaikka mielenkiinnosta kokeilla tehdä siihen rumpuraidat.. |
Shyron 06.06.2006 21:59:13 | |
---|
Keskustelun aloittaja voisi pistää kipaleen tulemaan, mistä selviäisi mitä haetaan? Voisin vaikka mielenkiinnosta kokeilla tehdä siihen rumpuraidat.. Hyvät rummut löytyy mielestäni melkein jokaiselta uusimmalta power metal levyltä. No esimerkiksi mainittakoon vaikkapa Twilight Guardians - La isla bonita (Sintrade levyltä) http://desibeli.net/arvostelu/2151.Sekä Edguy - Mandrake levyltä löytyy vielä makoisammat saundit. // Peku |
Naq 06.06.2006 23:00:33 (muokattu 06.06.2006 23:01:15) | |
---|
Hyvät rummut löytyy mielestäni melkein jokaiselta uusimmalta power metal levyltä. Mutta ajatuksena oli päästä kokeilemaan miten DFHS:stä irtoaa tarkoituksenmukaiset saundit. |
Shyron 10.06.2006 20:50:24 | |
---|
Mä voin ilmoitella kun saan valmiiksi yhden kappaleen, niin kuullaan sitten hieman konerumpuja =) // Peku |
Janus 11.06.2006 20:41:01 | |
---|
Mitä virveliä muuten käytätte Superiorissa yleensä ja mitä plugareita? Entä kickissä? Itse tykkään Wavesin plugareista. Mäkin käyttäisin Wavesin plugeja, mutta maksavat ihan perkeleesti. |
Timo JM 11.06.2006 20:48:38 | |
---|
Mäkin käyttäisin Wavesin plugeja, mutta maksavat ihan perkeleesti. Heh heh, ootko todella niin köyhä ;-) ...siis mun mielestä. |
Cocktus 12.06.2006 11:05:57 (muokattu 12.06.2006 11:08:21) | |
---|
Meidän julkaistut biisit on tehty DFH:lla ja kyl ne soundit mun mielestä aikas hyvät on. Tosin muistaakseni ride-sample on otettu jostain muusta samplekirjastosta, koska se ei kuulostanut hyvältä. Kyllähän noita sampleja pitää equttaa, mut saa niistä sit aika hyvätkin kun jaksaa nähdä vaivaa. EDIT: Nyt meillä olisi käytössä se Superior, mutta ei tarvitse tän projektin kans enää käyttää konerumpuloisia kun on oikea rumpali. Niin ja jos jotain kiinnostaa niin ne biisit on kuultavissa tuon mun kotisivun kautta. Kääpiö! |
Naq 12.06.2006 15:49:09 (muokattu 12.06.2006 15:52:00) | |
---|
Kyllähän noita sampleja pitää equttaa, mut saa niistä sit aika hyvätkin kun jaksaa nähdä vaivaa. EDIT: Nyt meillä olisi käytössä se Superior, mutta ei tarvitse tän projektin kans enää käyttää konerumpuloisia kun on oikea rumpali. Tossahan oli käytössä se ensimmäinen versio DFH:sta? Siinähän oli matkaa vielä "aitoon" tai "muusikkoakin huijaavaan" saundiin, juuri sen kirjaston laihuuden takia.. Konekivääriä oli mahdoton välttää. Erittäin hyvin olet kuitenkin nuo ohjelmoinut! :O Hevareita tuskin oltiin pidetty mielessä ollenkaan. Ja siihen Superiorin soveltuvuudesta metalli-musiikkiin: Onhan Meshuggahin uusinkin tehty kokonaan sillä? :) Mun pointti on vaan, että Superior on jo niin kehittynyt softa että sillä saa kyllä aikaan ihan mitä vaan. Taitoa se vaatii ja ymmärrystä rumpujen soitosta sekä miksaamisesta/saudin hakemisesta. |
Anarkiapurilainen 14.06.2006 09:14:20 | |
---|
DFHS:ssä tulee mukana preset-projektit parille sekvensserille joissa on valmiina kanaviin laitettu EQ:ta ja Wavesin kompuraa (ts. vaatis Wavesin plugarit toimiakseen). Niillä saa kai suurin piirtein samaa soundia kuin DFHS:n kotisivujen esittely-ämppäreissä, eli se Sonor of Metalkin jytisee huomattavasti enemmän kuin vain plugarista sonor-samplet valitsemalla. DFHS ei oikeastaan ole järkevä valinta kotidemotteluun jos ei osaa rumpusoundeja yleensäkään säätää: soundien haku on tasan yhtä haastavaa kuin oikeiden (joskin hyvin nauhoitettujen) rumpujen kanssa. Toontrack on julkaissut nyt valmiita soundeja ja midi-komppeja sisältävän EZDrummerin joka voisi olla hankinnan arvoinen: vähemmän rumpusettejä kuin DFHS:ssä, mutta helpommin käytettävissä ja halvemmalla. Power metal-rumpusoundit ovat tosin yleensäkin niin epädynaamiset että varmaan yhdellä basarisamplella ja parilla virppasamplella saisi genreuskottavat rummut väännettyä.. |
Cocktus 14.06.2006 11:07:19 | |
---|
Tossahan oli käytössä se ensimmäinen versio DFH:sta? Siinähän oli matkaa vielä "aitoon" tai "muusikkoakin huijaavaan" saundiin, juuri sen kirjaston laihuuden takia.. Konekivääriä oli mahdoton välttää. Erittäin hyvin olet kuitenkin nuo ohjelmoinut! :O Joo, käytössä oli tosiaan ihan perus DFH. Kyllä nuo samplet varmasti tunnistaa jos on ollut itse tekemisissä DFH:in kanssa, mutta noin normikuuntelijan näkökulmasta ei välttämättä käy mielessä että kyseessä olisi konerummut. Varsinkin nykyään kun triggaus on helvetin yleistä. Itse asiassa minä en ole ohjelmoinut noita rumpuja vaan kitaristimme duunasi sen homman. Kääpiö! |
Mohla 14.06.2006 21:44:11 (muokattu 14.06.2006 21:45:09) | |
---|
Itse olen suunnitellut suht' aidon kuuloisen setin kasaamista jostain sampleista ja NsKitFreesta. NsKitissä on esim. virveli äänitetty niin, että sillä saa erittäin aidon kuuloista rumpalointia, siinä mielessä se pieksee monet rumpukitit (esim. DFH:n ekan version). Suosittelen kokeilemaan. NsKitissä ei tosin ainakaan basari niin hirveästi minua miellytä, aika tuhnu... http://www.naturalstudio.co.uk/ns_kit7freedownload.htmlSuosittelen tota Gigastudio versiota (aukeaa esim.Kontaktilla) Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
mhelin 15.06.2006 22:59:56 (muokattu 15.06.2006 23:02:50) | |
---|
DFH(S):ssähän (ja EZD:ssä) on pointtina se että konekiväärivirvelit ja tomit vältetään sillä että käytetään vuoronperään eri sämplejä (L ja R, eli ikäänkuin vasemmalla ja oikealla kädellä soitetut iskut, pointti on siinä että ne eivät aiheuta vaihevirhettä lähestulkoon samaan aikaan trigattuina, ei siinä kummalla kädellä virveliä on lyöty sämpläyshetkellä). En tiedä miten NSkitin kanssa tuollainen on mahdollista. |