samulirask 12.09.2006 13:47:34 | |
---|
Olen kysynyt tätä ennenkin, mutta kysynpä uudestaan, kun on idea ongelman syystä. Kun laitan raidan pyörimään esim. Sonarissa tai Finalessa, nousee suoritinkäyttö lukemaan 100. Tämä siis riippumatta siitä, paljonko ja mitä raita sisältää. Jotain tekemistä sillä on näytön kanssa, mutta mitähän ja onko sille jotain tehtävissä? www.elisanet.fi/samuli.rask |
lindo 12.09.2006 15:07:02 | |
---|
Jotain tekemistä sillä on näytön kanssa, mutta mitähän ja onko sille jotain tehtävissä? Näytön, siis monitorin vai? Ei kyllä pitäis olla mitään tekemistä. Mutta jos silti epäilet niin laita Task manager päälle ja sammuta näyttö, ja laita takaisin päälle vähän ajan päästä, ja katso tuliko tuohon käyrään selvä tipahdus. En tiedä miten paljon nuo ohjelmat kuluttaa mutta esim FL Studio vie sen verran että CPU on noin 40% Miten paljon CPUta on käytössä ilman noita ohjelmia? Kattele Task Managerilla ilman noita ohjelmia. Rok rok |
samulirask 12.09.2006 19:14:33 (muokattu 12.09.2006 19:16:44) | |
---|
Niin, tarkoitin siis kannettavan näyttöä. Anteeksi suppeat selitykset, mutta kirjoitin edellisen viestin kännykällä. Minulla on siis kannettava tietokone. Näytön päättelen olevan syyllinen siitä, että jos biisin soidessa avaa esim. Sonarista pudotusvalikon, alenee suoritinkäyttö saman tien lukemiin 30%-50%, kun käytössä on softasynia ja reaaliaikaefektejä. Pudotusvalikon ollessa auki näytössä olevat asiat sen sijaan rupeavat tökkimään (kuten laskurikello tai etenevä kursori). Sinänsähän tuo ei haittaa, kun ohjelmat eivät sinänsä töki, vaan kaikki toimii kuin unelma - lähes... Suoritinkäytön korkeuden huomaakin vain tuulettimesta, joka kyllä pyörii melkoisen mukavilla kierroksilla. Olisi se vain kiva saada kone toimimaan niin, että se suoritinkäyttö olisi sen 30-50 koko ajan. Vehkeethän ovat: Acer-kannettava, Sempron 3000+, 512mt, Audigy 2 Notebook, Sonar 1.3.1, Finale Allegro. www.elisanet.fi/samuli.rask |
Antti1 12.09.2006 19:16:51 | |
---|
Sä varmaan kuitenkin puhut nyt näytönohjaimen takkuilemisesta, etkä monitorista? Sillä kuvan tökkiminen harvemmin liittyy itse näyttöön. Ei se kovin usein audiotyöskentelyssä liity edes näytönohjaimeenkaan. Onko sulla uusimmat päivitykset koneessa kaikista softista ja raudasta? Kiinnostaako kitaristin ura keikkailevassa bändissä? Ota yhteyttä pikimmiten! |
CryptoFib 12.09.2006 21:02:43 | |
---|
Juu, ei se näytöstä, taikka näytönohjaimestakaan johdu, vaan siitä, että sonarisi näemmä vie kaiken mahdollisen prossointi kaistan haltuunsa siten, että kaikki muu (kursorit, ym.) jää vähemmälle huomiolle. Sitä taas en tiedä, että onko prossutehojen syönti tuolla tarmolla vika vai ominaisuus, puhuttaessa sonarista. Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista. |
lindo 13.09.2006 12:47:34 | |
---|
Minulla on siis kannettava tietokone. Näytön päättelen olevan syyllinen siitä, että jos biisin soidessa avaa esim. Sonarista pudotusvalikon, alenee suoritinkäyttö saman tien lukemiin 30%-50%, kun käytössä on softasynia ja reaaliaikaefektejä. Pudotusvalikon ollessa auki näytössä olevat asiat sen sijaan rupeavat tökkimään (kuten laskurikello tai etenevä kursori). . Mä kokeilisin asentaa vaikka tuon Sonarin uudelleen. Kuulostaa oudolta että valikoiden avaaminen vie tehoa...
Rok rok |
Chips 13.09.2006 13:13:26 | |
---|
Mulla taas torrent-ohjelmat pistää koneen koville. uTorrent pitäisi olla kevyt ohjelma mutta jostain syystä suoritinkäyttö pomppaa 100% kun sen käynnistää tai avaa uuden kohteen. Ongelma ilmestyi muutama kuukausi sitten, olen asentanut windowsin uudestaan, formatoinut ison kovalevyn jonne nuo torrentit tallentuvat mutta ei ole auttanut. |
t-termiitti 13.09.2006 16:50:59 | |
---|
Mulla oli vastaavan tyylinen ongelma jossain toisessa audiosoftassa. Ongelma oli selkeästi (näyttöön tai) näytönohjaimeen liittyvä - kyllähän audio-ohjelmillakin on (yleensä) jokin graafinen käyttöliittymä ja ulkoasu. Aika harvinaista varmaan, mutta tälläkin akselilla voi syntyä ongelmia - joka minullakin ilmeni sillä, että kun jotain pientä (en muista mitä) tapahtui "kuvaruudulla", niin ohjelma nappasi 100% CPU:sta. Ongelma taisi ko. audiosoftan tapauksessa ratketa lopulta sillä, että asensin näytönohjaimen ajurit uudelleen, tms... :) Kaikki vaan uusiksi, myös kaikki graafiseen puoleen mahdollisesti liittyvät ajurit... Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |