VMM 06.09.2006 14:38:48 | |
---|
Oon harkinnut Intel iMacin hankintaa audiotyöhön. iMacista on kai kohta tulossa merom-versio, jossa on sitten ainakin 4MB cache, jonka luulisi jeesaavan audiotyössä. Tuohon kun laittaisi 2 gigaa muistia, niin voisi olla kai suhteellisen vääntävä paketti, vaikka koneessa onkin läppäriprossu ja hieman tornikoneita alhaisempi väylänopeus. Ennen kaikkea tuo olisi inhimillisellä vaivalla siirrettävissä myös treenikämpälle äänityksiä varten, ja silti esim. kovalevy olisi jo vakiona hieman vastaavaa läppäriä ripeämpi ja näyttö parempi. Koneella pitäisi äänittää ja miksata isohkoja 44khz 24bit projekteja. Softana on cubase sx, jonka nelosversioon tulee tuki intel maceille. Pluginvääntö lähinnä epäilyttää, kun ajan about joka raidalla jotain waves renaissance -kamaa, ja nykyinen 2,6Ghz Pentium 4 on jo ihan kyykyssä. Onko jollain kokemuksia iMacin tai esim. macbook pron (jossa on about sama rauta sisällä) riittävyydestä tällaiseen käyttöön? Millaisia raitamääriä tuo voisi jaksaa kunnon plugareilla? |
Humbucker 06.09.2006 18:39:40 | |
---|
iMacista on kai kohta tulossa merom-versio, jossa on sitten ainakin 4MB cache... Tuli jo. Itellänikin olis tarkotuksena rakentaa studio iMacin ympärille. "Something strange in my head.
There must be mushrooms in my head"
|
VMM 06.09.2006 19:52:15 | |
---|
Tuli jo. Itellänikin olis tarkotuksena rakentaa studio iMacin ympärille. Jep, 24", 1920x1200, 3GB muistia. Nam. |
flimtrick 07.09.2006 17:55:22 | |
---|
Joo mulla olis aikalailla sama homma kyseessä paitsi että softapuolella on tarkotus mennä Logic 7:lla. Macbook pro olis kiva mutta kun maksaa hitosti enemmän ku Imac. Onko tietoa muuten onks Macbook Pro:n ja uuden Imac:in tehoissa paljon eroa?? |
dewil 08.09.2006 12:13:12 | |
---|
Mulla on käytössä 2giganen macbookki ja väittävät, että tää pesee meidän studion G5 tehomyllyn inteliä tukevilla softilla. Paha mennä sanoon, ku ei oo tulu vielä seinä vastaan. Eli vastaukseni on: Tehot riittää komiasti. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
VMM 14.09.2006 09:57:24 | |
---|
Mulla on käytössä 2giganen macbookki ja väittävät, että tää pesee meidän studion G5 tehomyllyn inteliä tukevilla softilla. Paha mennä sanoon, ku ei oo tulu vielä seinä vastaan. Eli vastaukseni on: Tehot riittää komiasti. Millaisia projekteja olet pyöritellyt Macbookilla? Mitkä softat, raitojen lkm, millä plugareilla? |
Eetwartti 14.09.2006 21:04:21 | |
---|
Mulla on 2 giganen 20" vanha 32 bittinen Intel iMac ja Logic Pro. Kovasti on treenikselle roudailtu ja Firepodilla äänitetty vaikka iMac painaa aivan saatanasti. 24 raitaa pyörii hyvin vaikka jokaisella on pari SpaceDesigneria ja muita plugareita. |