Aihe: Sata kovalevy antaa väärän tilavuuden.
1 2
kitaraontahtoni
25.09.2006 19:19:01
Niin nousin tuolta mikromajasta koneen kasattuna, ja katselin että mikäs ihme kun windowsissa näyttää että kovalevy on vain 25gb, avasin koneen ja tarkistin asian, ja siellähän oli että 250.0gb. Mistä voi johtua?
Love me fender kalamies#49 >-)))>
Antti1
25.09.2006 19:23:40
Enpä tuollaisesta 25gigan systeemistä tiedä, mutta millaiseksi se kovo on alustettu? FAT, FAT32, NTFS?
Kiinnostaako kitaristin ura keikkailevassa bändissä? Ota yhteyttä pikimmiten!
Timo JM
25.09.2006 19:24:49

Miksi et kysy sieltä Mikromajasta?
...siis mun mielestä.
Antti1
25.09.2006 19:30:32
Timolla hyvä pointti. Enpä huomannut edes koko majaa tekstistä. Kääntykää nyt hyvät ihmiset aina ensin sinne myyjän puoleen, ne osaa varmasti paremmin auttaa asiassa. Jos eivät osaa, niin sitten täältä kysymään.
kitaraontahtoni
25.09.2006 19:33:28
Miksi et kysy sieltä Mikromajasta?

Koska meni jo kiinni, ja ajattelin että jos vika on kotikonstein korjattavissa niin tietenkin sen teen.
CryptoFib
25.09.2006 19:41:14 (muokattu 25.09.2006 19:42:46)
Kokeiles formatoida se kovo ennen käyttöönottoa. =)

E: ...Ja varmuuden vuoksi, ettei se 25gb ollu sen C-osion koko? Notta osioilta D, E, F.. löytyis ne hukkuneet resurssit?
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
kitaraontahtoni
25.09.2006 19:49:35
Kokeiles formatoida se kovo ennen käyttöönottoa. =)

E: ...Ja varmuuden vuoksi, ettei se 25gb ollu sen C-osion koko? Notta osioilta D, E, F.. löytyis ne hukkuneet resurssit?

Formatointi ei varmaan kovin hyvä idea, kun windows on asennettu valmiiksi? Kyllähän se tuo C-osan koko on 25gb, mutta kun muita osioita ei näyttäisi olevan.
Antti1
25.09.2006 19:54:34
Kyllähän se tuo C-osan koko on 25gb, mutta kun muita osioita ei näyttäisi olevan.

Partitiointi on siis päin persettä. Sulla on siellä kaikki lopputila reservissä ja niiden kanssa täytyisi puljailla vähän sopivan softan kanssa. Löytyykö sulla kokemusta kovojen osioinnista?
kitaraontahtoni
25.09.2006 19:56:21
Partitiointi on siis päin persettä. Sulla on siellä kaikki lopputila reservissä ja niiden kanssa täytyisi puljailla vähän sopivan softan kanssa. Löytyykö sulla kokemusta kovojen osioinnista?

Siis joo, mutta aika heikosti. Kerran linuxin asensin, mutta siinähän se osiointi on nykyään aika helposti tehty. Mikäs ohjelma olisi hyvä?
Antti1
25.09.2006 19:57:52
Mikäs ohjelma olisi hyvä?

Partition Magic, mutta se tosin on kaukana ilmaisesta. Kai freewareakin löytyy jostain? Windowshan osaa kyllä tehdä saman homman, mutta vähän nihkeästi se toimii ja säätömahdollisuudet on mitä on.
kitaraontahtoni
25.09.2006 19:58:40
Partition Magic, mutta se tosin on kaukana ilmaisesta. Kai freewareakin löytyy jostain? Windowshan osaa kyllä tehdä saman homman, mutta vähän nihkeästi se toimii ja säätömahdollisuudet on mitä on.

No ehkä yritän säätää sen windowsin nihkeillä ominaisuuksilla, mitenkäs käytännössä?
Antti1
25.09.2006 20:08:13
No ehkä yritän säätää sen windowsin nihkeillä ominaisuuksilla, mitenkäs käytännössä?

Öh, enpä muuten menekään vannomaan että onnistuu noin vain ilman wintoosan uudelleenasennusta. Muistaakseni toi toimii siitä rompulta käsin, en ole liiemmin käyttänyt. Kerran kokeilin ja totesin aika surkeaksi yritelmäksi. Käsittämättömän hidasta ja tahmeaa.

Joku muu osannee neuvoa paremmin, mä oon Partition Magic -miehiä.
Kassu
25.09.2006 20:13:52 (muokattu 25.09.2006 20:18:25)
Onnistuu kyllä ilman erillisiä ohjelmia tai uudelleenasennusta. Tein sen pari viikkoa sitten. En muista tarkalleen mistä, mutta muistaakseni täältä löysin ohjeet siihen:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;fi;313348
superfly
25.09.2006 20:16:16

Tuolla muistaakseni joskus olen saanut myös ntfs-osioita suurenneltua, vaikka tuo linuxpohjainen onkin. Aika helppo käyttää silti.

http://www.ultimatebootcd.com/
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
kitaraontahtoni
25.09.2006 20:19:21
Öh, enpä muuten menekään vannomaan että onnistuu noin vain ilman wintoosan uudelleenasennusta. Muistaakseni toi toimii siitä rompulta käsin, en ole liiemmin käyttänyt. Kerran kokeilin ja totesin aika surkeaksi yritelmäksi. Käsittämättömän hidasta ja tahmeaa.

Jos windows on oem - versio ja sen on rekisteröinyt, niin voiko sen asentaa uudestaan samaan koneeseen?
Antti1
25.09.2006 20:20:36
Enpä osaa vastata, kun en ole rohjennut omallani koittaa vielä. Pitääköhän rekisteröinti jotenkin poistaa, että toimii?
Kassu
25.09.2006 20:23:34
Jos windows on oem - versio ja sen on rekisteröinyt, niin voiko sen asentaa uudestaan samaan koneeseen?

Onnistuu se.
kitaraontahtoni
25.09.2006 20:25:51
Onnistuu se.

Ilman ylimääräsiä puhelin rumbia windowsin asiakaspuhelimeen?
CryptoFib
25.09.2006 20:26:24
valvontatyökalut - tietokoneen hallinta - levynhallinta.. eikös se oo helpoin tuota kautta.

Entiä onko sitte Pro'n ominaisuuksia tämä, mutta ite ainaki oon hoitanu tuota kautta.
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
Antti1
25.09.2006 20:28:18
Toimii myös home editionilla näköjään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)