Aihe: Rummut koneelle 1 | |
---|---|
![]() 23.09.2006 21:03:44 | |
Noh niin, tarkoitus olisi saada rummut tietokoneelle erillisinä raitoina, jolloin esim basarien yms. volume tasoja voisi muuttaa tietokoneella raituriohjelmalla. Haluaisin myös käyttää drumagog plug-iniä, mutta kun rummut tulevat koneelle yhtenä raitana, niin eihän se onnistu. Nykyään rummut menevät koneelle yhtenä raitana, ja volume tasot joudun säätämään mikserillä ennen konetta. Täten yksittäisiä rumpuja kuten basaria tai virveliä ei pysty enää muokkaamaan tai EQ:ttamaan jälkeenpäin. Joten milläs ohjelmalla ja laitteella tms. tämä rumpujen moniraita nauhoitus onnistuisi? Olen hankkimassa uutta äänikorttia tai USB-interacea, joten edellämainitun kun pitää mielessä, niin ehdoituksia tänne päin! Kitaran ja rumpujen yms. nauhoitukseen tulisi siis. Eihän kitaristi rumpujen nauhoituksesta tiedä mitään.. | |
![]() 23.09.2006 21:12:01 | |
Tarvitset joko enemmän input-kanavia audiointerfaceen tai vaihtoehtoisesti voit jo äänitysvaiheessa trigata rummut (tarvitset rumpuihin triggerit) ja laittaa trigger-to-MIDI konvertterin läpi ja tallettaa MIDI-informaation normaaliin tapaan (siis kuten kiippareilla). Esim. voit äänittää setin pelkillä ovareilla niin saat hyvät peltisoundit & tilaa niistä ja muut rummut lisäksi MIDI:nä. Triggerit eivät ole yhtä herkkiä ylivuodolle ja väärille triggauksille kuin tavalliset mikit. | |
![]() 23.09.2006 23:11:13 (muokattu 23.09.2006 23:12:32) | |
Nykyisillä laitteillasi voisit kokeilla vetää rummut raita kerrallaan koneelle, siis yksi raita kerrallaan. Riippuu tietenkin tuosta laitteesta mihin äänität... vai tapahtuuko äänitys suoraan koneelle? Voitko kertoa tarkemmin miten tuo nykyinen äänitys tapahtuu? Jos ei tuo onnistu niin, Drumagogia voit kokeilla käyttää esim niin että teet kopioita tuosta yhdestä rumpuraidasta joka sulla normaalisti on, ja teet niistä EQlla ekaksi bassariraidan, leikkaamalla kaiken yläpään, ja sitten triggaat sen raidan Dumagogilla. jne. Drumagogissakin on se EQ jolla voi filtteroida trigattavaksi vain tiettyä aluetta. Rok rok | |
![]() 24.09.2006 11:05:11 (muokattu 24.09.2006 11:12:37) | |
Harkinnassa on kyllä ollut trigata basarin. Kaveriltani saisin moduulin lainaksi, joten basarisoundin saisin muokattua ennen konetta. Sitten pitää vain hankkia tuo monikanavainen äänikortti, niin saan kaiken informaation erillinä raitoina koneelle. En pidä henk. kohtaisesti täysin trigatun setin soundista, joten triggaan luultavasti vain basarin. Kuinkas nämä trackeriohjelmat tukevat moniraita nauhoitusta? Olen vuosia jo nauhoitellut koneelle, mutta vain kitaraa yhdellä mikillä. Käytössäni on ollut iät ja ajat N-Trackin vanha versio, joten en tiedä tukeeko se moniraita äänitystä. Kyllä noita rumpujakin olen soitellut jo nin 5-6 vuotta, mutta en ole ennen naujoitellut mitään ns. "vakavissaan otettavaa" niillä. Mutta nyt olisi jo tarvetta kun aloitan pian oman projektin nauhoitukset. Eli näillä pärjään: monikanavainen äänikortti, esim. triggeri basariin+moduuli ja koneelle moniraita nauhoitusta tukeva träkkeri? Mikit jne. löytyy jo ;) http://www.thomann.de/thoiw3_ddrum_d1600_kick_trigger_prodinfo.html ja äänikortiksi http://www.thomann.de/thoiw3_m-audio_delta_66_prodinfo.html overheadit ja tomit vedän luultavasti mikserin läpi ja tallennan ne yhtenä raitana. Virvelin ja basarin sitten taas erillisinä. Kokeilen tuota Drumagog EQ juttua! Kiitoksia poijjaat neuvoista | |
![]() 24.09.2006 16:15:22 | |
Mun mielestä jos hankit moniraita äänikortin niin et tarvii enää mitään triggereitä, koska voit sitten trigata/editoida tuon bassariraidankin. On kai se selkeämpää triggerillä vedellä mutta kalliimpaa. Triggereistä ei ole sen kummempaa kokemusta. Tein esimerkin jossa tein yhdestä stereo rumpuraidasta bassari ja virveli raidat EQlla ja gatella, ja sitten korvasin nuo muokatut raidat Drumagogilla. http://www.yourfilehost.com/media.p … t=audio&file=DrumagogSample.mp3 Tässä esimerkissä tulee ekana siis pelkkä stereoraita, sitten tulee bassari triggaus, sitten virveli, sitten tulee nuo BD ja SD raidat yksinään, ja sitten se miltä ne kuulostaa ilman Drumagogia. Korostin noita sämplejä tarkoituksella että huomaa eron. Rok rok | |
![]() 24.09.2006 17:04:26 (muokattu 24.09.2006 17:10:58) | |
En pidä henk. kohtaisesti täysin trigatun setin soundista, joten triggaan luultavasti vain basarin. Tuohan riippuu täysin siitä millaisilla sampleilla triggaus tehdään. Väitän, että on olemassa monia rumpukirjastoja joita käyttämällä et pysty sanomaan onko alkuperäinen trigattu vai ei. Varsinkin jos trigataan koko setti ja homma tehdään huolellisesti. Tässä kaksi biisiä joista toisen rummut on trigattu ja toisen ei. Arvaa kumpi on kumpi. http://www.mikseri.net/music/play.php?id=100910&type=hi http://www.mikseri.net/music/play.php?id=98574&type=hi ...siis mun mielestä. | |
![]() 24.09.2006 21:15:35 | |
Tuohan riippuu täysin siitä millaisilla sampleilla triggaus tehdään. Väitän, että on olemassa monia rumpukirjastoja joita käyttämällä et pysty sanomaan onko alkuperäinen trigattu vai ei. Varsinkin jos trigataan koko setti ja homma tehdään huolellisesti. Tässä kaksi biisiä joista toisen rummut on trigattu ja toisen ei. Arvaa kumpi on kumpi. http://www.mikseri.net/music/play.php?id=100910&type=hi http://www.mikseri.net/music/play.php?id=98574&type=hi Ihan realistisilta kuulostivat kyllä molemmat. Ensimmäinen kuulostaa enemmän trigatulta, mutta kun ottaa huomioon kuinka realistisia molemmat ovat, niin eihän sitä tiedä. Ja ties vaikka olisivat molemmat :) Olet aivan oikeassa rumpukirjastojen suhteen. Kyllähän niitä on nykyään jo niin paljon ja eri lähtöön, etteivät trigatut rummut enää välttämättä kuulosta midi-hirvityksiltä. Olin hieman muotoillut väärin lausahdukseni, tarkoitin enemmänkin triggerien tuntumaa dynaamisessa soitossa. Suurin varjossa oleva aihe itselläni triggauksessa on juuri se dynamiikka. Jos esim. kikkailen virvelillä, niin tulevatko hiljaisemmat yms. lyönnit realistisen kuuloisesti? Saahan sitä tietenkin muokattua moduulista sitä herkkyyttä, mutta ei vaan ole kokemusta asiasta. | |
![]() 24.09.2006 21:18:14 | |
Mun mielestä jos hankit moniraita äänikortin niin et tarvii enää mitään triggereitä, koska voit sitten trigata/editoida tuon bassariraidankin. On kai se selkeämpää triggerillä vedellä mutta kalliimpaa. Triggereistä ei ole sen kummempaa kokemusta. Tein esimerkin jossa tein yhdestä stereo rumpuraidasta bassari ja virveli raidat EQlla ja gatella, ja sitten korvasin nuo muokatut raidat Drumagogilla. http://www.yourfilehost.com/media.p … t=audio&file=DrumagogSample.mp3 Tässä esimerkissä tulee ekana siis pelkkä stereoraita, sitten tulee bassari triggaus, sitten virveli, sitten tulee nuo BD ja SD raidat yksinään, ja sitten se miltä ne kuulostaa ilman Drumagogia. Korostin noita sämplejä tarkoituksella että huomaa eron. Kyllä tuo drumagog vaikuttaa pakkohankinnalta! Huomasin että oma demo-versioni drumagogista oli vanhentunut, eli kai se on pakko alkaa harkitsemaan sitä kokoversiota. | |
![]() 24.09.2006 22:16:40 | |
Ensimmäinen kuulostaa enemmän trigatulta, mutta kun ottaa huomioon kuinka realistisia molemmat ovat, niin eihän sitä tiedä. Ja ties vaikka olisivat molemmat :) Ensimmäinen oli kokonaan luomua ja toista oli autettu triggaamalla niin, että alkuperäinen ja sample kuuluivat suurinpiirtein yhtä lujaa. ...siis mun mielestä. | |
![]() 24.09.2006 23:41:53 (muokattu 24.09.2006 23:49:46) | |
Kyllä tuo drumagog vaikuttaa pakkohankinnalta! Huomasin että oma demo-versioni drumagogista oli vanhentunut, eli kai se on pakko alkaa harkitsemaan sitä kokoversiota. Itselläni versio 3. Demoa versiosta 4 kokeilin mutta olivat poistaneet siitä erittäin hyvän ominaisuuden, sen että nappuloiden asentoa voi säätään numeron tarkkuudella kaksoisklikkaamalla ja kirjottamalla. Nyt nuo nappulat oli, niinkuin ennenkin, aika mitä sattuu, eli niitä on todella vaikeaa saada johonkin tiettyyn asentoon. Drumagog on ihan hyvä laite, se pitäisi vaan antaa/myydä jollekin joka osaa valmistaa softaa. ... tai ainakin palkata joku joka tietää miltä softan ulkoasu pitäisi näyttää. Tässä kaksi biisiä joista toisen rummut on trigattu ja toisen ei. Arvaa kumpi on kumpi. Tää on vähän turhaa arvuuttelua nykyään. Rok rok | |
![]() 24.09.2006 23:49:36 | |
Tää on vähän turhaa arvuuttelua nykyään. Sitä mä tässä juuri tarkoitinkin. ...siis mun mielestä. | |
![]() 24.09.2006 23:50:41 | |
Sitä mä tässä juuri tarkoitinkin. Ai tsori... käsitin väärin. :P Rok rok | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)