Aihe: Mikseri äänityksiin mutta miksi?
1 2
hahayryha
17.09.2006 18:59:03 (muokattu 17.09.2006 19:01:20)
Eli kyselisin vaan tällästä monelle varmaan ihan basic juttua, mutta mulle hiukan epäselvää. Tehdään koneella nauhoihuksia (kitaroita, lauluja ym.) Cubaselle. Äänikorttina toimii Audigy 2 EX. Tähän asti ollaan vaan nauhotettu sillä tavalla että mikki(akustiset kitarat/laulut) tai sähkiksen piuha on tossa audigyn line 1:ssä ja kohtuu hyvin on toiminu.

Oon alkanu vaan tuumiin että mitä pirun hyötyä olis mikseristä tossa välissä (isot pojat kun on sanou että totta hitossa sulla mikseri pitää olla), jos me esim haluttais nauhottaa kolmea eri linjaa samaan aikaan tonne cubaseen, siis sillä tavalla että ne tallentuis jokainen omille raidoilleen. Äänikortissa on kyllä 3kpl line-in röörejä, mutta kun katseltiin Thomannilta pikku miksereitä niin niissähän on vaan 1 line-out (mikserihän se tietysti onkin). Muttä jos se ei oo mikseri niin mikä se vehje on johon sais tyyliin 2-4 mikkisisään tuloo + 2-4 linja sisään tuloo ja jokaiselle olis laitteen perässä omat line-out lähdot, että ne sais äänikortin sisään tuloihin erikseen. ja jokaselle kanavalle samanlaiset säädöt kuin mikserissä eli esim 3 alueen eq:t volat ym.

Eihän siinä oo mitään järkeä et äänität vaikka paria soitinta kerralla ja ne menee Cubaseen samalle raidalle mikserin kautta, eikä niitä pysty enään erikseen käsitteleen koneella..

Eli kertokaahan nyt mulle ihan yksinkertasuudessaan että mitä hyötyä on mikseristä (tässä yhteydessä siis) tai että minkä vehkeen tarvitsisin että voisin toteuttaa mun hurjat monen instrumentin yhtäaikaset äänitykset tai monella mikillä mikitetyt äänitykset omille raidoilleen.

Tajusikohan kukaan edes mitä tässä ajan takaa.
Boge
17.09.2006 19:30:24 (muokattu 17.09.2006 19:34:08)
Mikserissä on se etu, että sen mikkietuset vahvistaa mikistä tulevaa singnaalia linjatasoiseksi. Voitte joko hommata mikserin jossa on joka kanavalle oma lähtö tai sitten erilliset mikrofonietuasteet jokaiselle raidalle.
Don't try to argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience.
Klezberg
17.09.2006 19:36:41

Eli kyselisin vaan tällästä monelle varmaan ihan basic juttua, mutta mulle hiukan epäselvää. Tehdään koneella nauhoihuksia (kitaroita, lauluja ym.) Cubaselle. Äänikorttina toimii Audigy 2 EX. Tähän asti ollaan vaan nauhotettu sillä tavalla että mikki(akustiset kitarat/laulut) tai sähkiksen piuha on tossa audigyn line 1:ssä ja kohtuu hyvin on toiminu.

Oon alkanu vaan tuumiin että mitä pirun hyötyä olis mikseristä tossa välissä (isot pojat kun on sanou että totta hitossa sulla mikseri pitää olla), jos me esim haluttais nauhottaa kolmea eri linjaa samaan aikaan tonne cubaseen, siis sillä tavalla että ne tallentuis jokainen omille raidoilleen. Äänikortissa on kyllä 3kpl line-in röörejä, mutta kun katseltiin Thomannilta pikku miksereitä niin niissähän on vaan 1 line-out (mikserihän se tietysti onkin). Muttä jos se ei oo mikseri niin mikä se vehje on johon sais tyyliin 2-4 mikkisisään tuloo + 2-4 linja sisään tuloo ja jokaiselle olis laitteen perässä omat line-out lähdot, että ne sais äänikortin sisään tuloihin erikseen. ja jokaselle kanavalle samanlaiset säädöt kuin mikserissä eli esim 3 alueen eq:t volat ym.

Eihän siinä oo mitään järkeä et äänität vaikka paria soitinta kerralla ja ne menee Cubaseen samalle raidalle mikserin kautta, eikä niitä pysty enään erikseen käsitteleen koneella..

Eli kertokaahan nyt mulle ihan yksinkertasuudessaan että mitä hyötyä on mikseristä (tässä yhteydessä siis) tai että minkä vehkeen tarvitsisin että voisin toteuttaa mun hurjat monen instrumentin yhtäaikaset äänitykset tai monella mikillä mikitetyt äänitykset omille raidoilleen.

Tajusikohan kukaan edes mitä tässä ajan takaa.

Joo, jos sä haluat mikserin kautta äänittää monta raitaa yhtaikaa niin tarvitset kalliimman mikserin josta saa useamman lähdön ulos, tai peräti kanavakohtaiset ulostulot.

Itse käytän mikseriä siksi, että vaikka äänitän vain yhden raidan kerrallaan, mikseristä voin helposti valita mikä sinne raidalle menee: mikki1, mikki2, syntikka, kitara, eikä tarvitse irroitella ja siirrellä piuhoja. Samaten cubase voi soittaa Fantomilla taustoja, jotka kuulen mikserin kautta ilman että se menee äänitettävälle raidalle samalla kun kitara tai mikki tarttuu nauhalle.

Jos mikserissä on insertit, niin niistä voi vetää piuhat äänikortin ylimääräisiin inputteihin. Tällä lailla saan kaksi mikkiä ja yhden stereolinjan yhtaikaa talteen eri raidoille, mikseri on Behringerin 16-kanavainen, unohdin tarkan koodin (UB16jotain).
Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají
CryptoFib
18.09.2006 05:16:09
Eipä sillä mikserillä 'mitään' tee, jos audigystä löytyy etuasteet joka kanavalle. On omituinen pinttymä ihmisillä se, että pitäis aina olla se mikseri, jotta saa niitä raitoja talteen.

Mikäli maksimi raitamäärä kerralla on se 3, niin en näe järkisyytä ostaa mitään mikseriä. Mitäs niillä miksereillä ylipäätään tehdään... hmm. no siinä on gaini, löytynee sinunki kortista, eikö? sitte siinä vois olla namiska, jossa lowcut. Sitte alkaaki liuta hilavitkuttimia, mistä voi equttaa, sitte voip olla soolo-kytkimet jne... Mitäpä noista ei vois tehä ite cubasella??

Isojen poikien juttuihin kannattanee suhtautua varauksella. Tämä nyt on vaan minun mielipide. Onhan mikseri pöydällä toki hieno ja uskottavuutta maallikon silmissä nostattava vempain.

Mutta mikäli et oo niihin audigyn soundeihin tyytyväinen, tai tarvit vaikkapa mustis-virtaa konkalle, niin asia on toinen. Sitte pitää hommata etuasteet. Voisin perstuntumalta heittää arvion, että mikäli signaalin miksaus ennen koneelle päätymistä ei ole elintärkeää, niin kunnollisen/kunnollisten putki-etusten hommaaminen ja laadukkaat mikit on järkevämpi sijoituskohde, ku mikseri. Mikäli raitoja kertyy enemmän, ku se 3, niin suosittelisin firewire-pöytää. Itelläni käytössä Phonic fw helixboard18 ja tykkään. Pöytä toimii analogipöytänä (esim. keikkakäyttö) ja etuasteena tietokoneelle äänittäessä (muistaakseni 16 raitaa max samanaikaisesti). Kaikki kanavat tallentuu siis omille raidoilleen.
Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista.
Aki
18.09.2006 09:09:49

Eipä sillä mikserillä 'mitään' tee, jos audigystä löytyy etuasteet joka kanavalle.

Lienee syytä muistuttaa:

mikki(akustiset kitarat/laulut) tai sähkiksen piuha on tossa audigyn line 1:ssä

Mikrofoni kytkettynä linjatuloon on erittäin huono ratkaisu, diskanteista ja fiksusta dynamiikasta ei ole tietoakaan. Halvoilla kamoilla voi toki tehdä hyvää jälkeä mutta kyllä niidenkin yhteensopivuus pitää olla jotakuinkin kohdallaan. Eipä sitä kaiuttimiakaan ajeta linjasignaalilla.

Parikanavainen mikkietunen tai pieni mikseri (jossa on mikkietuset) ei paljoa maksa. Sillä sais signaalitien sellaiseksi kuin se on suunniteltu, ja takuulla huomaa soundissa eron.
"Every being in the universe knows right from wrong, Mark." -Prot, 2001
kivi
18.09.2006 13:30:11 (muokattu 18.09.2006 13:30:52)
Parikanavainen mikkietunen tai pieni mikseri (jossa on mikkietuset) ei paljoa maksa. Sillä sais signaalitien sellaiseksi kuin se on suunniteltu, ja takuulla huomaa soundissa eron.

Enpä tiedä, kuka "iso poika" nyt on mikseriä suositellut, ei ainakaan kukaan jota mä pitäisin kovin isona, sen sijaan mikserin tarpeellisuutta "mikä mikseri minulle" -tyyliin ovat eniten jankanneet ne joilla ei oo mitään käsitystä siitä mitä mikseri tekee, mutta haluavat paljon nappuloita ja hienon näköisen vermeen kotiin.

Fakta on kuitenkin seuraava: Aivan sama mitä laitat siihen väliin, kunhan se muuntaa mikrofonitasoisen signaalin linjatasoiseksi. Jonkinlaisen etuasteen, di-boksin, erillisen impedanssimuuntimen tai vaikkapa nykyaikaisen multiefektilaitteen. Mikseri on vain yksi vaihtoehto.

Syystä että: linjatasoinen ja mikrofonitasoinen signaali ovat eri vahvuisia. Linjatason tulo ei kykene ottamaan kaikkea irti mikrofonista, vaan väliin tarvitaan jotain, joka muuntaa äänikorttiisi tulevan impedanssin noin kymmenesosaksi äänikorttisi tuloimpedanssista, siis pystyy antamaan esimerkiksi linjatasoiset 50 ohmia 500 ohmin tuloon, kun mikrofoni muuten tarjoaisi mikkitason 50 000 ohmia ja odottaisi 500 000 ohmin tuloa. (Numerot ovat vain esimerkkejä.)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
CryptoFib
18.09.2006 15:36:38 (muokattu 18.09.2006 15:36:57)
Joo, komppaillaan.. pääsi epähuomio valloilleen tuossa, mistä aki pääsi kuittaamaanki. ;)

Niitä etusiahan on monenlaisia, mutta tässä ois esim. yks:
http://www.thomann.de/thoiw3_art_tube_mp_prodinfo.html
Ja tässä sen kaveri, jossa enämpi ominaisuuksia.
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-190627.html

Tuosta ite audigystä en tiiä mitään, että miten se oikein soveltuu musiikkihommiin, mutta varmaanki ihan jees sinun tarpeisiin??

Kotioloihin olen ostamassa (vielä en päätöstä lyöny lukkoon) kunnollista monikanavaista etuastetta, jossa tuo monen kanavan äänittäminen omille raidoille onnistuu. Tämmönen on harkinnassa. Vois olla vaihtoehto sullekin, jos yhtäaikaisesti äänitettäviä kanavia kertyy:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-191915.html

En tiiä kyllä mikä mulla oli pointtina, mutta enpä jätä postaamatta, ko ainakii 3 min. kirjottelin. =)

Viimeseksi kyllä mainitsisin sen, että jos olette pärjänny hyvin nykyisillä, niin mitäpä turhia korjaamaan toimivaa? ;)
Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista.
PIM
18.09.2006 16:22:07 (muokattu 18.09.2006 16:25:16)
Kotioloihin olen ostamassa (vielä en päätöstä lyöny lukkoon) kunnollista monikanavaista etuastetta, jossa tuo monen kanavan äänittäminen omille raidoille onnistuu. Tämmönen on harkinnassa. Vois olla vaihtoehto sullekin, jos yhtäaikaisesti äänitettäviä kanavia kertyy:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-191915.html

Mielenkiintoinen laitos, mutta jos hinta hirvittää niin puolella tuosta saa Behringerin ADA800:n ja jonkun käytetyn äänikortin, jossa on adat-liitäntä. Tälläkin setillä pääsee jo pitkälle, on omat inputit mikki- ja linjatasoisille signaaleille, ja säästyy siltä piuhojen siirtelyltä.

Lisäys: Kyllähän mikseristä on tietysti iloakin monissa tilanteissa, mutta tutustumalla kunnolla käytettävän äänityssoftan (Reaper, vink; vink;) reititysmahdollisuuksiin samat asiat yleensä pystyy hoitamaan softapohjaisesti ilman asiaan kuuluvaa piuhaspagettia.
hahayryha
18.09.2006 19:30:41
Joo, kiitoksia vaan näistä tarinoista.
Asia alkaa kristallisoitumaan.Tämän homman pohdinta alkoi itseasiassa varmaankin siitä kun olis suunnitelmissa ostaa kondensaattorimikki ja sitten tuli mieleen että jotain tohon väliin tarvii että sen saa toimimaan. Siitä sitten ajatusketju että olisko se "joku" mikseri vai mikä, mutta nyt alankin jo tietämään asiasta hieman enemmän.

Jatkakaa ihmeessä keskustelua noista vehkeistä jos jaksatte. Mielenkiinnolla luen lisääkin. Entäpäs olisiko porukalla jotakin mikseri-/mikkisuosituksia. Ja hintahaarukassa täytyisi pitää mielessä että opiskelijalla on kyllä rahaa (mutta vain kuun alussa)...
Aki
18.09.2006 20:39:39

Tosta Saffire Pro:sta mielenkiintoinen pointti: Olen seurannut ja odotellut sen saatavuutta keväästä asti. Tuo saatavuus on siirtynyt kuukausi kerrallaan, nyt ollen 29.9. Toiveet ei oo enään kovin korkeella ton suhteen, ts en pidätä hengitystä.

Hyvin samantyylinen laite löytyy (tämäkin hamassa tulevaisuudessa) Alesikselta 444 eurolla:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-192631.html

Kuinka ollakaan, myös Alesiksen saatavuuspäivä on siirtynyt yhtälailla. Ja kappas, niillä on tällä hetkellä sama päiväys... Ettei jonkinasteista kisaa vähän olis havaittavissa.
CryptoFib
18.09.2006 20:56:32 (muokattu 18.09.2006 20:57:35)
Kuinka ollakaan, myös Alesiksen saatavuuspäivä on siirtynyt yhtälailla. Ja kappas, niillä on tällä hetkellä sama päiväys... Ettei jonkinasteista kisaa vähän olis havaittavissa.

heh... vois olla jotain yhteyttä päivämäärillä. Onko Aki sulla tietoa alesiksesta merkkinä? Minkälaiset etuset jne? Focusrite'stähän kuuluu joka puolelta hyvää, mutta tuo alesis on aika outo itelleni.

Sillon, ku olin tilaamassa FW-pöytää, niin oli tarkotus hommata Alesiksen Multimix16. Tilausta tehdessä myyjä sai kuitenki suostuteltua minut, etten ostaiskaan heiltä sitä (oikea myyntitykki - näin meillä lapissa).
Sen sijaan suositteli Phonicin pöytää, jonka speksit oli paremmat alesikseen nähden ja hinta oli kohillaan. Myyjän mukaan puolet alesiksen pöydistä oli tullu takas. Vikoja oli ollu enemmän ku tarpeeksi. Siksi vähän skeptinen koko bräntiin...

Entäpäs olisiko porukalla jotakin mikseri-/mikkisuosituksia. Ja hintahaarukassa täytyisi pitää mielessä että opiskelijalla on kyllä rahaa (mutta vain kuun alussa)...

Tuossa noita on tullu heiteltyäki, mutta mukava peruskonkka, mihin oon ollu tyytyväinen on Röden NT1-a. http://www.thomann.de/thoiw3_rode_n … sm1_grossmembranmikro_prodinfo.html
Sillä pitäis hoitua kohtuudella äänitykset lähteestä riippumatta. reenis"studiolla" meillä on matched pair, jolla onnistuu sitte stereoäänitykset (rummut, akkari jne.). Voin suositella. Löytyy konkkia halvemmallaki, ei siinä. überhalpiskonkista ei oo kokemuksia, eikä kuuleman mukaan niitä kannata edes hankkia (kumpaakaan. niin kokemuksia, saati konkkia) ;) Joku valaistunut jatkakoon niistä paremmin.
Kokki
18.09.2006 23:26:18 (muokattu 18.09.2006 23:30:41)
Nyt ehkä hieman tyhmä (ja laiska) kysymys. Olen tuommoista audio-interfacea yrittänyt löytää, mutta onko firewire omassa äänikortissa ehdoton, että niistä saa järkevän kuuloista ääntä ulos? Kannattaako etsiä moinen ilman firewireä, jos semmoista omasta äänikortista tällä hetkellä ei löydy, ja saako tällä hintaa alas?
Aki
18.09.2006 23:50:51

Onko Aki sulla tietoa alesiksesta merkkinä?
Ei niin paljoa että voisin etusista sanoa yhtään mitään. Olen aika varma että hinta tekee tehtävänsä, eli moisilla ominaisuuksilla varustettu laite tohon hintaan... se ei VOI olla erityisen hyvä. Toisaalta, on sitä ennenkin hämmästytty.

suositteli Phonicin pöytää, jonka speksit oli paremmat alesikseen nähden
Uhhuh... Käsitykset on tietysti vain käsityksiä enkä kumpaakaan mainitsemaasi laitetta ole tavannut, mutta vaikka jotkut Behringerit päästänkin seulani läpi, Phonic audiotyöskentelyyn on vähän kuin etikkaa limakalvoille.

Saatan toki olla aivan väärässä ja ne muutama mikseri mistä nämä karmivat kokemukset on, ovat sattumanvaraisia tai huonoa tuuria tai että Phonic on saanut sittemmin asiat järjestykseen.

Koska suositteleva myyjä oli Alesiksia niin kovasti ottanut takuuna takaisin, ilmiselvästi hänellä on roimasti laajaa kokemusta, jonka äärellä mun sanat on mitättömiä.

Röden NT1-a
Ei huono, mutta omaan makuuni ei ihan kolleegoidensa veroinen. Itse käyttäisin moisen summan rahaa mieluummin Studio-Projectsiin, tai Ruotsiin GA-Projectsille. Tai erikoistarpeessa AT2020:seen.

überhalpiskonkista ei oo kokemuksia, eikä kuuleman mukaan niitä kannata edes hankkia

Kannattaa, jos tietää mitä tekee. Pitää osata valita oikea merkki, varmistua takuun toimivuudesta, ja omata korvat huonon yksilön karsimiseksi.

onko firewire omassa äänikortissa ehdoton, että niistä saa järkevän kuuloista ääntä ulos?
Firewire ei toimita ääntä ulos, eikä näin ollen liity äänenlaatuun. Firewire on datansiirtotapa laitteen ja tietokoneen välillä. Toisekseen, firewireä ei ole äänikorteissa, vaan ulkoisissa audio-interfaceissa. Joita tosin voisi ehkä kutsua ulkoisiksi äänikorteiksi.
HK
19.09.2006 00:40:24 (muokattu 19.09.2006 00:41:23)
Alesiksesta on ainakin henkilökohtaisesti hyviä kokemuksia merkkinä 90-luvun puolelta. On ollut syntetisaattoria, efektilaitetta, analogista eq:takin muun muassa. Sen jälkeen on kyllä koko pulju käynyt konkurssissa ja omistaja vaihtunut, etten sitten tiedä miten enää korreloi nykytilaan.
Peltikorva puupäässä.
Halsu
19.09.2006 22:16:33

Sillon, ku olin tilaamassa FW-pöytää, niin oli tarkotus hommata Alesiksen Multimix16. Tilausta tehdessä myyjä sai kuitenki suostuteltua minut, etten ostaiskaan heiltä sitä (oikea myyntitykki - näin meillä lapissa).

Mulla on tuollainen alesis, käytän lähes pelkästään interfacena. Ei valittamista, on tehnyt minkä lupaa. Mikkietuset kuulostavat neutraalinterveiltä omaan korvaani.

Rakenteeltaan tuo on kyllä aika muovinen, eli keikkakäyttöön huono vaihtari luulisin...
CU -- Eki
mhelin
23.09.2006 22:04:03 (muokattu 23.09.2006 22:09:24)
Joo, kiitoksia vaan näistä tarinoista.
Asia alkaa kristallisoitumaan.Tämän homman pohdinta alkoi itseasiassa varmaankin siitä kun olis suunnitelmissa ostaa kondensaattorimikki ja sitten tuli mieleen että jotain tohon väliin tarvii että sen saa toimimaan. Siitä sitten ajatusketju että olisko se "joku" mikseri vai mikä, mutta nyt alankin jo tietämään asiasta hieman enemmän.

Jatkakaa ihmeessä keskustelua noista vehkeistä jos jaksatte. Mielenkiinnolla luen lisääkin. Entäpäs olisiko porukalla jotakin mikseri-/mikkisuosituksia. Ja hintahaarukassa täytyisi pitää mielessä että opiskelijalla on kyllä rahaa (mutta vain kuun alussa)...

Konkkamikki tarvitsee phantom-tehosyötön (jännite 48V DC virta max. 14 ma, eli teho 48 * .014 = 0.672 wattia , muuten suomenkielinen termi "virtalähde" on osittain väärä koska kyseessä on sekä virta- että jännitelähde, eli viimekädessä teholähde, siis teho = virta kertaa jännite). Mutta impedanssisovitus periaatteessa ei estäisi mikin kytkemistä suoraan äänikortin linjatuloihin, eli saundi ei huonone sen takia. Mikki vaan (yleensä) tarvitsee yksinkertaisesti lisää jännitevahvistusta, paitsi että esim. SM57 virvelimikkinä ja joku Nykänen tai muu kovaa iskevä rumpali voisi saada siitä tarpeellisen ~1V lähtötason muutenkin, samoin sama mikki ja marsu täysillä ja mikki kiinni kaapissa. Mutta tuo impedanssiero on niin suuri (200:10k tyypillisesti) tuossa tilanteessa että väliin voisi laittaa muuntajan, joka sekä nostaa jännitettä että muuttaa tuota impedanssisuhdetta lähemmäksi ideaalia (ideaalia suurempi impedanssiero vain nostaa kohinatasoa, pienempi taas vaimentaa jo yläpään toistoa). Eli tuossa voisi dynaamisten mikkien kanssa käyttää jopa passiivista mikkietusta joka olisi toteutettu pelkällä muuntajalla. Kumma juttu että tuota ei kukaan ole vielä keksinyt kaupallistaa, nimittäin passivi-etunen jossain tilanteessa olisi erittäin hyvä vaihtoehto. Noita pienehköjä "passiivietusia" kyllä on myynnissä (tai ainakin oli, siis mulla on yksi sellainen Neutrik -merkkinen, mutta en löytänyt sitä samaa enää Thomannilta kun hain), eli sellainen pyöreä adapteri jossa on XLR ja 1/4" liittimet ja sisällä pieni audiomuuntaja. Ainoa ongelma noiden passiivi-mikkietusten kanssa on on se että sen toiminta on jonkin verran riippuvainen linjatulon impedanssista.
hahayryha
29.09.2006 09:24:29
Selailin thomannin kuvastoa ja tämä osui silmään:
http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … r_mx882_ultralink_pro_prodinfo.html

Eli palvelisiko tuo minun em. tarpeitani, vai minkälaiseen käyttöön vehje on tarkoitettu? Tuossahan näyttäisi olevan ulostulo/kanava ja jäisi muutaman kanavan varauskin jos tulevaisuudessa tarvitsisi enemmän käyttöön.
Onko tuossa virransyöttö konkkamikkiä varten? Entäpä mikä ihmeen splitter?
Hinta näyttäisi ihan kohtuulliselta ja muutenkin tuo räkkiasennus kiehtoisi koska omistan myös muuta räkkikalustoa (ei veisi pöytätilaa :) ).

Valaiskaahan minua hiukan!
kivi
29.09.2006 09:49:50 (muokattu 29.09.2006 09:52:24)
Selailin thomannin kuvastoa ja tämä osui silmään:
http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … r_mx882_ultralink_pro_prodinfo.html

Eli palvelisiko tuo minun em. tarpeitani, vai minkälaiseen käyttöön vehje on tarkoitettu? Tuossahan näyttäisi olevan ulostulo/kanava ja jäisi muutaman kanavan varauskin jos tulevaisuudessa tarvitsisi enemmän käyttöön.
Onko tuossa virransyöttö konkkamikkiä varten? Entäpä mikä ihmeen splitter?
Hinta näyttäisi ihan kohtuulliselta ja muutenkin tuo räkkiasennus kiehtoisi koska omistan myös muuta räkkikalustoa (ei veisi pöytätilaa :) ).

Valaiskaahan minua hiukan!

Ei oo sun laite tuo.

Ei anna phantomia eikä toimi etuasteena.

Tuo on summausmikseri, jolla esimerkiksi studion monet keyboardit miksataan yhteen tuloon. Tuossa oli sitten bonuksena hauska toiminto, että sitä voi käyttää myös splitterinä, eli miksata yhtä signaalia moneen eri kohteeseen.

Takaperin käytettävyys viittaa mun nähdäkseni siihen, että kytkentä on ainakin osin passiivinen (tarkoittaa, ettei laite sisällä esim etuvahvistimia), mikä ei viittaa kovin hyvään soundiin, ja estää mikrofonikäytön varmasti kokonaan. Linjatason signaaleilla toimiva laite. Sitä en kyllä tiedä, miten panorointisäätö on toteutettu, siitä ei käsittääkseni voi ilman operaatiovahvistinta tehdä kovin hyvää.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
mhelin
29.09.2006 15:38:21

Joo siis tarvitset ilmeisesti mikserin jossa on kanavakohtaiset lähdöt (joita sanotaan "direct out" liitännöiksi). Tässä yksi sellainen ~300 EUR hintainen mikseri (Phonic MR 2643 XD):

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-195119.html

Tuossa hintaluokassa on aika vaikea löytää vastaavia. sitten kun mennää vähän kalliimpiin niin noita liitäntöjä alkaa löytyä paremmin.

Vaihtoehtona olisi hankkia joku vanhempi pöytä (Mackie, Soundcraft tms.) käytettynä.
mhelin
29.09.2006 15:52:31
Joo siis tarvitset ilmeisesti mikserin jossa on kanavakohtaiset lähdöt (joita sanotaan "direct out" liitännöiksi). Tässä yksi sellainen ~300 EUR hintainen mikseri (Phonic MR 2643 XD):

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-195119.html

Tuossa hintaluokassa on aika vaikea löytää vastaavia. sitten kun mennää vähän kalliimpiin niin noita liitäntöjä alkaa löytyä paremmin.

Vaihtoehtona olisi hankkia joku vanhempi pöytä (Mackie, Soundcraft tms.) käytettynä.

E: http://www.stpaulssound.fi/ ilmeisesti Yamaha GF 12 / 12 4-ryhmäinen pöytä ex-demo lähtisi 445 EUR hintaan. Tuossa on vähän eri periaate, eli kanavat miksataan ensin aliryhmiin (en löytänyt tarkkoja speksejä tuosta mikseristä, parempi että kysyt tuolta itse).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)